هاست پرسرعت
تکنولوژی

نسل جدید ایرپادز پرو دارای قابلیت تست شنوایی و عملکرد سمعک خواهد بود

نسل جدید ایرپادز پرو دارای قابلیت تست شنوایی و عملکرد سمعک
خواهد بود

اپل در حال کار بر روی ایرپادز پرو (AirPods Pro) بعدی است که در پاییز امسال و در کنار گوشی‌های سری آیفون 15 عرضه خواهد شد. ایرپادهای نسل بعدی نوید ارتقای قابل توجهی را داده و قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به ویژگی‌های سلامت محور داخلی و اتصالات پیشرفته اشاره کرد.

به گفته مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، اپل یک کیس شارژ USB-C برای ایرپادز پرو معرفی خواهد کرد. این حرکت اپل در راستای تطبیق یافتن با استاندارد جدید شارژ مشترک اتحادیه اروپا و انتقال از پورت لایتنینگ به استاندارد USB-C ارزیابی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در بخش سلامت، ویژگی تست شنوایی داخلی است. هدفون‌های جدید اپل قادر خواهند بود صداهای مختلفی را برای ارزیابی سلامت شنوایی کاربر پخش کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا شنوایی خود را مستقیماً از طریق ایرپادز مورد سنجش قرار داده و در صورت وجود مشکل سریع‌تر به دنبال درمان آن باشند.

گورمن در این زمینه گفته:

اپل در حال کار بر روی یک ویژگی تست شنوایی جدید است که زنگ‌ها و صداهای مختلف را پخش می‌کند تا به ایرپادز اجازه دهد تشخیص دهد که فرد چقدر می‌تواند بشنود. ایده پشت این ویژگی این است که به کاربران کمک کند مشکلات شنوایی خود را بررسی کنند و تقریباً مشابه کاری است که اپل واچ با سنسور ECG برای تشخیص مشکلات قلبی انجام می‌دهد.

ایرپادز پرو

گورمن می‌گوید اپل همچنین به دنبال بهره‌برداری از مجوز اخیر FDA برای فروش سمعک‌های بدون نسخه و بدون نیاز به معاینه پزشکی است. با در نظر گرفتن این تاییدیه، اپل قصد دارد از ایرپادز پرو به عنوان جایگزینی برای سمعک استفاده کند.

این شرکت با همکاری مهندسان تولید سمعک، در تلاش است تا عملکرد هدفون‌های خود را برای ارائه قابلیت‌های سمعک گسترش دهد.

علاوه بر ویژگی‌های متمرکز بر شنوایی، انتظار می‌رود ایرپادهای نسل بعدی دارای سنسور دمای داخلی باشند. این حسگر، مشابه حسگر معرفی شده در اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا بوده و به کاربران اجازه می‌دهد تا دمای بدن خود را با استفاده از کانال گوش خود به دقت اندازه‌گیری کنند.

با این حال، گورمن تأکید می‌کند که تکمیل شدن این ویژگی‌ها ممکن است «چند ماه یا حتی سال» طول بکشد تا در دسترس کاربران نهایی قرار گیرند.

از سوی دیگر، برخی از ویژگی‌های قابل توجه ایرپادز پرو شامل اضافه شدن حالت شفافیت (شنیدن صدای محیط اطراف در حین استفاده از هدفون) و حذف نویز فعال است. این محصول همچنین دارای تراشه H2، عمر باتری بیشتر، کنترل لمسی و صدای فضایی فراگیر خواهد بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا