هاست پرسرعت
تکنولوژی

نوکیا G22 با تعمیرپذیری آسان و دوام بالا معرفی شد

نوکیا G22 با تعمیرپذیری آسان و دوام بالا معرفی شد

کمپانی فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال امروز گوشی هوشمند نوکیا جی 22 فور جی (Nokia G22 4G) را با تمرکز ویژه بر تعمیرپذیری و دوام بالا معرفی کرد. این گوشی برای آن دسته از کاربرانی طراحی شده که علاقه‌ای به تعویض و ارتقاء گوشی خود ندارند و می‌خواهند از آن برای طولانی‌ترین زمان ممکن استفاده کنند. با توجه به نتایج آمارها، دلیل اصلی افراد برای تعویض گوشی، خراب شدن آن است و در بیشتر موارد این تعویض به دلیل شکستگی نمایشگر یا خراب شدن باتری بوده است. بنابراین HMD طراحی نوکیا G22 را به نحوی انجام داده که عوض کردن این دو قطعه و تعمیر گوشی به ساده‌ترین شکل ممکن صورت گیرد.

تعویض باتری نوکیا G22 تنها حدود 5 دقیقه زمان می‌برد و تمام وسایل مورد نیاز نیز عبارتند از ابزار خارج‌سازی سیم کارت، یک پیک گیتار و یک پیچ گوشتی. اما تعویض صفحه نمایش به ابزارهای بیشتری نیاز دارد و حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. کمپانی HMD با شرکت نام آشنای iFixit همکاری کرده تا ابزارها، راهنما و قطعات مورد نیاز جهت تعویض صفحه نمایش، پورت شارژ و باتری گوشی نوکیا G22 را برای کاربران تأمین کند. با اینکه امکان برخی تعمیرات نوکیا G22 در خانه مهیا شده اما بدیهی است که افراد در صورت نیاز می‌توانند گوشی خود را برای انجام این تعمیرات به مراکز خدمات مجاز نیز برده و از آن‌ها کمک بگیرند.

نوکیا G22
ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر نوکیا G22 بسیار ساده‌تر از معمول هستند.

این روزها در اغلب گوشی‌های هوشمند برای جدا کردن پنل پشتی باید به آن حرارت داده شود و در مورد باتری هم برای جداسازی چسب‌ها به الکل نیاز است. اما طراحی نوکیا G22 به شکلی انجام شده که نیازی به هیچ کدام از این کارها نیست و از همین رو روند تعمیر بسیار ساده‌تر شده است.

قاب پشتی نوکیا G22 به طور کامل از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و در تولید جعبه بسته‌بندی آن نیز از مواد کاملاً تایید شده FSC Mix استفاده شده است.

در مورد مشخصات سخت افزاری نوکیا G22 باید گفت که این گوشی در جلوی بدنه خود مجهز به یک صفحه نمایش 6.52 اینچی 90 هرتزی با وضوح تصویری اچ‌دی پلاس است و با شیشه مقاوم گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی می‌تواند حتی با ماسک هم چهره کاربر را تشخیص داده و قفل را باز کند. البته، یک اسکنر اثر انگشت هم در کناره بدنه تعبیه شده و در صورت تمایل می‌توان از آن برای باز کردن قفل گوشی استفاده کرد.

نوکیا G22

نوکیا G22 از تراشه پردازشی یونیساک T606 نیرو گرفته و به 4 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی مجهز شده است. این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 عرضه شده و HMD وعده عرضه دو به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل و 3 سال عرضه به‌روزرسانی‌های امنیتی را داده است، بنابراین سیستم عامل گوشی تا اندروید 14 ارتقاء خواهد یافت.

در پشت بدنه یک دوربین سه‌گانه داخل یک بریدگی مستطیل شکل و در گوشه بالای سمت چپ قرار گرفته که لنزهای آن به صورت عمودی مرتب شده‌اند. دوربین اصلی مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن از دو سنسور کمکی 2 مگاپیکسلی استفاده شده که یکی از برای عکاسی ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق کاربرد دارد.

انرژی مورد نیاز قطعات در نوکیا G22 توسط یک باتری 5050 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از شارژ 20 وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی در رنگ‌های آبی و خاکستری تولید شده و با قیمت پایه 179 یورویی در دسترس خریداران خواهد بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا