هاست پرسرعت
تکنولوژی

نگاهی به برترین گوشی ها و تبلت های اندرویدی سال 2022

نگاهی به برترین گوشی ها و تبلت های اندرویدی سال 2022

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

سال 2022 برای دوست‌داران پلتفرم اندروید سال بسیار خوبی بود و شاهد جهش‌های زیادی در زمینه سخت افزار و نرم افزار برای دستگاه‌های اندرویدی بودند. این جهش‌ها در بخش‌های مختلف اتفاق افتادند که از گوشی‌های تاشو بادوام‌تر گرفته تا لنزهای دوربین چشمگیر و نرم افزارهای پردازش تصویر هوشمند را شامل می‌شود.

در ابتدا به نظر می‌رسید شرکت‌های نام آشنایی مانند سامسونگ و گوگل در سال 2022 با تولید محصولات جدید خود، دنیا را تحت تأثیر قرار دهند. اما چند شگفتی نیز در این بین وجود داشت. مانند گوشی ناتینگ فون 1 که جذابیت ظاهری و طراحی خیره‌کننده‌ای را برای دنیای اندروید به ارمغان آورد. در ادامه این مقاله از دیجی رو با ما همراه باشید تا مروری بر هیجان انگیزترین دستگاه‌های اندرویدی عرضه شده در سال 2022 داشته باشیم.

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

گلکسی اس 22 اولترا

سامسونگ سری گلکسی اس 22 را در شرایطی عرضه کرد که به نظر می‌رسید بازار از دستگاه‌هایی رده بالا با قیمت‌های رقابتی اشباع شده است. پیشرفته‌ترین گوشی در این سری یعنی گلکسی اس 22 اولترا علاوه بر اینکه باید از اس 21 اولترا پیشی می‌گرفت، اما مهم‌تر از آن، باید جای خالی سری گلکسی نوت کلاسیک را با قلم S بسیار کاربردی و دوربین‌های پرقدرت خود پر می‌کرد. کاری که در نهایت نیز موفق به انجام دادن آن شد. گلکسی اس 22 اولترا با صفحه نمایش فوق العاده، طراحی زیبا و خوش‌دست، سخت افزار فوق العاده قدرتمند و قابلیت‌های بالای سیستم نرم افزاری سامسونگ، توانست یکی از بهترین دستگاه‌های اندرویدی سال 2022 و کل تاریخ این پلتفرم باشد و کمتر کسی در این خصوص تردید دارد.

چه چیزی گلکسی اس 22 اولترا را خاص می‌کند؟

گلکسی اس 22 اولترا دارای ویژگی‌هایی استثنایی است که ارزش خرید آن را بسیار بالا می‌برند. این گوشی از قلم اس پن داخلی و بهبود یافته، صفحه نمایش چشمگیر و بسیار درخشان و قابلیت شارژ سریع 45 وات بهره می‌برد که در بین محصولات سامسونگ یک رکورد محسوب می‌شود. این گوشی فوق العاده قدرتمند به راستی شایسته عنوان پرچمدار است و برخی از تست‌های عملکردی که روی آن انجام شده، این گوشی را قوی‌تر از 95 درصد دستگاه‌های موجود در بازار و حتی قوی‌تر از آیفون 13 پرو مکس نشان می‌دهند!

بهترین ویژگی گلکسی اس 22 اولترا

بهترین ویژگی اس 22 اولترا را می‌توان دوربین فوق العاده آن دانست. دلایل این موضوع هم تعادل رنگ عالی، قابلیت‌های زوم و عکاسی در نور کم هستند که باعث شده‌اند عکس‌هایی حیرت‌انگیز توسط این گوشی ثبت شود. گلکسی اس 22 اولترا از چهار لنز دوربین پشتی بهره می‌برد که به ترتیب عبارتند از: دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین زوم اول و دوربین زوم دوم. یک دوربین سلفی تک لنزه هم در جلوی بدنه تعبیه شده است.

گوگل پیکسل 7 پرو

گوگل پیکسل 7 پرو

گوگل پیکسل 7 پرو یکی دیگر از دستگاه‌های اندرویدی است که در بین رقبای قدر خود توانست به صدر جدول راه پیدا کند. گوگل این گوشی را با اندروید 13 و مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد عرضه کرد و می‌توان گفت پیکسل 7 پرو یک گزینه همه کاره برای کاربران اندروید است که چندین ویژگی اضافی غیرمنتظره هم دارد.

چه چیزی پیکسل 7 پرو را خاص می‌کند؟

پیکسل 7 پرو گوشی بسیار خوش‌دستی است و کیفیت ساخت بالایی دارد. با اینکه از نظر کیفیت تصویر نمایشگر و صدای بلندگو از پرچمدارانی مانند گوشی‌های سامسونگ و اپل عقب‌تر است، اما با این حال، رویکردی که گوگل برای ارائه بهترین‌ها در همه بخش‌ها اتخاد کرده و قیمت مناسبی که برای این گوشی در نظر گرفته است، باعث شده تا پیکسل 7 پرو یکی از متعادل‌ترین گوشی‌های چند وقت اخیر باشد که تقریباً در هیچ بخشی ضعف محسوس و بزرگی ندارد.

بهترین ویژگی پیکسل 7 پرو

در حالی که دوربین پشتی این گوشی کاملاً چشمگیر است، اما چیزی که واقعاً پیکسل 7 پرو را از سایر دستگاه‌های اندرویدی متمایز می‌کند، سیستم نرم افزاری بسیار کارآمد و بهینه گوگل می‌باشد. اگر بخواهیم تعدادی از قابلیت‌های نرم افزاری خاص این گوشی را نام ببریم می‌توانیم به مواردی همچون تشخیص سرفه و خروپف، رفع تاری عکس‌ها، تبدیل صدا به پیام متنی و لرزشگیر فعال دوربین اشاره کرد. برخی از این ویژگی‌ها از سوی توسعه دهندگان شخص ثالث در فروشگاه گوگل پلی در دسترس هستند، اما نسخه‌های انحصاری گوگل برای دستگاه‌های پیکسل به نظر بسیار برتر می‌رسند و یک سر و گردن از نسخه‌های مشابه بالاتر هستند.

ناتینگ فون (1)

ناتینگ فون

ناتینگ فون (Nothing Phone) با نام منحصر به فرد وعجیب خود توانست از همان ابتدا توجه همه دوست‌داران گوشی‌های اندرویدی را به خود جلب کند. در حالی که شکل طراحی گوشی‌های اندرویدی تقریباً یکنواخت و تکراری شده بود، این گوشی در سال 2022 به لطف طراحی کاملاً متفاوت خود توانست روحی تازه به سبک طراحی دستگاه‌های اندرویدی و گوشی‌های هوشمند بدمد. از لحاظ سخت افزاری، ناتینگ فون یک گوشی میان‌رده محسوب می شود، اما با این حال برای رقابت با اکثر گوشی‌های موجود در بازار به اندازه کافی قدرتمند است.

چه چیزی ناتینگ فون را خاص می‌کند؟

بارزترین ویژگی‌ای که ناتینگ فون را از سایر گوشی‌های اندرویدی متمایز می‌کند طراحی آن است. پنل پشتی شفاف و بیش از 900 قطعه LED به کار رفته در آن، زیبایی بصری فوق العاده‌ای را به ارمغان آورده است. البته، این نوع طراحی و استفاده از LED های متعدد تنها جنبه تزئینی نداشته و در واقع بخشی جدایی‌ناپذیر از تنظیمات اعلانات گوشی به شمار می‌رود. الگوهای نور و رنگ‌های خاص این LED ها می‌توانند نشان دهنده دریافت تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی و یا تماس برخی مخاطبین خاص باشد.

بهترین ویژگی ناتینگ فون (1)

بهترین ویژگی ناتینگ فون را می‌توان ترکیبی از طراحی متفاوت و مقرون به صرفه بودن آن دانست. با اینکه این گوشی در بخش‌هایی مانند عکاسی در شرایط کم نور و قدرت پردازنده، می‌توانست بهتر عمل کند اما با این حال قیمت مقرون به صرفه آن باعث شده تا همچنان ارزش خرید بالایی داشته باشد.

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

طرفداران تبلت تنها کسانی نیستند که با عرضه سامسونگ گلکسی زد فولد 4 خوشحال شدند. چرا که آنچه در اختیار کاربران قرار گرفته، بسیار بیشتر از یک تبلت معمولی است. گلکسی زد فولد 4 دارای عملکردها و ویژگی‌هایی است که با بهترین دستگاه‌های اندرویدی در سال 2022 رقابت می‌کند. به این معنا که هم عکس‌های بسیار باکیفیتی می‌توان گرفت، همه صفحه نمایش آن کیفیتی باورنکردنی دارد و هم هر آنچه که از یک گلکسی نوت یا اولترا در خصوص استفاده از قابلیت‌های قلم اس پن انتظار می‌رود، در این گوشی نیز به بهترین نحو پیاده شده است. زد فولد 4 در حالت بسته کاملاً شبیه یک گوشی معمولی است و وقتی هم که باز می‌شود، بیشتر از اینکه شبیه تبلت باشد به یک گوشی با صفحه نمایش غول پیکر شباهت دارد. این یعنی سامسونگ توانسته کار خود را به خوبی انجام داده و مفهوم گوشی تاشو را به درستی پیاده‌سازی کند.

چه چیزی گلکسی زد فولد 4 را خاص می‌کند؟

صفحه نمایش بزرگ گلکسی زد فولد 4 تنها ویژگی برجسته آن نیست. این گوشی هنگامی که بسته می‌شود، به خوبی مانند یک تلفن همراه معمولی کار می‌کند. البته، صفحه نمایش آن حتی از برخی دستگاه‌های اندرویدی میان‌رده نیز کوچک‌تر است. با این حال، این گوشی به طرز شگفت‌آوری جمع و جور طراحی شده و به راحتی در جیب جای می‌گیرد. در مجموع، چند ویژگی هستند که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کنند و از جمله آن‌ها می‌توان به روشنایی بالای صفحه نمایش، عمر باتری چشمگیر و قابلیت‌های چندوظیفه‌ای بهبود یافته اشاره کرد.

بهترین ویژگی گلکسی زد فولد 4

بدون شک، برجسته‌ترین ویژگی زد فولد 4 صفحه نمایش تاشو آن است. البته، این فقط اندازه و ابعاد نمایشگر نیست که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ویژگی‌های نرم افزاری متعددی که برای استفاده در این صفحه نمایش بزرگ بهینه شده‌اند، به کاربران کمک می‌کنند تا لذت واقعی کار کردن با یک گوشی تاشو را بچشند.

برای اجرای همزمان چند برنامه در کنار هم دو روش اصلی وجود دارد که شامل استفاده از نمای تقسیم صفحه و نمای پاپ آپ است. استفاده همزمان از چند برنامه هرگز آسان‌تر و راحت‌تر از این نبوده است.

گوگل پیکسل 6a

گوگل پیکسل 6a

گوگل پیکسل 6a یک گوشی میان‌رده جذاب است که البته به طور طبیعی محدودیت‌هایی نیز دارد. این گوشی نسخه‌ای جمع‌وجورتر و مقرون به صرفه‌تر از پرچمدارهای سری پیکسل است که چند نقطه قوت قابل توجه دارد.

چه چیزی گوگل پیکسل 6a را خاص می‌کند؟

پیکسل 6a یک گوشی قدرتمند و در عین حال جمع‌وجور و کوچک است. در عین حالی که صفحه نمایش درخشندگی بسیار بالای دارد، طول عمر باتری کاملاً مناسب و در حد معقول می‌باشد. همچنین، بسیاری از ویژگی‌های انحصاری گوشی‌های سری پیکسل در این گوشی نیز قابل استفاده است که هیچ جای دیگری به غیر از محصولات خود گوگل نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

بهترین ویژگی گوگل پیکسل 6a

وقتی صحبت از عکاسی می‌شود، گوگل پیکسل 6a کاملاً توانایی رقابت با دستگاه‌های قدرتمندی مانند آیفون 13 و حتی پیکسل 7 پرو را دارد. این گوشی اندرویدی بدون اغراق بهترین کیفیت عکاسی را در رنج قیمت زیر 500 دلار ارائه می‌دهد. بسیاری افراد نیز آن را بهترین گوشی بر اساس ارزش خرید نسبت به قیمت می‌دانند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4

گلکسی زد فلیپ 4

در حالی که گوشی‌های تاشو دیگر مانند قبل تازگی ندارند، اما سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 با چند ویژگی بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی خود وارد بازار شده و به نظر می‌رسد وعده بادوام‌تر شدن این گوشی‌ها بالاخره به واقعیت بدل شده است. یکی از معضلاتی که بسیاری از کاربران را از گوشی‌ها تاشو و انعطاف‌پذیر دور نگه می‌دارد این است که به مرور زمان صفحه نمایش داخلی این گوشی‌ها و همچنین لولای داخلی آن‌ها خراب می‌شود.

اما سامسونگ از تجارب قبلی خود در گلکسی زد فلیپ 4 به نحو احسن استفاده کرده و یک گوشی بادوام‌تر را ارائه نموده است. علاوه بر این، سخت افزار و قطعات داخلی این گوشی نیز بسیار قدرتمند و در حد پرچمدارهای روز دنیا هستند تا خریداران هیچ بهانه‌ای برای کنار گذاشتنش نداشته باشند. گلکسی زد فلیپ 4 با ترکیبی از طراحی منحصر به فرد و قطعات داخلی قدرتمند توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند.

چه چیزی گلکسی زد فلیپ 4 را خاص می‌کند؟

در نگاه اول، بسیاری ممکن است تصور کنند که طراحی تاشو زد فلیپ 4 به قیمت افت قدرت سخت افزاری تمام شده و نباید انتظار عملکردی فوق العاده را از این گوشی داشت. اما واقعیت چیز دیگری است. زد فلیپ 4 دارای دوربین فوق العاده، عمر باتری عالی و عملکرد پردازشی و گرافیکی عالی است. کیفیت ساخت هم به نحوی است که می‌توان این گوشی را یک جایگزین مطمئن برای گلکسی اس 22 و دستگاه‌های اندرویدی مشابه دانست.

بهترین ویژگی گلکسی زد فلیپ 4

زد فلیپ 4 به طور کلی یک گوشی اندرویدی عالی است که در بیشتر جنبه‌ها عملکرد خوبی دارد، اما یک ویژگی جالب دارد که آن را کاملاً برجسته می‌کند. این گوشی لقب بهترین اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را در بین تمامی گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ گلکسی تب اس 8

گلکسی تب اس 8

در سال 2022 تعداد قابل توجهی تبلت اندرویدی وارد بازار شدند و رقابتی داغ را در این بخش ایجاد کردند. برخی از این تبلت‌ها به لطف تبلیغات قوی و قیمت‌های فوق العاده پایینی که داشتند توانستند با موفقیت خوبی در زمینه فروش همراه شوند. با این حال، سامسونگ گلکسی تب اس 8 یک استثناء محسوب می‌شود که هم سخت افزاری قدرتمند و رده بالا داشته و هم فروش خوبی را تجربه کرده است.

چه چیزی گلکسی تب اس 8 را خاص می‌کند؟

در حالی که تب اس 8 به یک صفحه کلید کتابی کوچک مجهز شده و از نظر عملکرد نیز توان رقابت با آیپدهای اپل را ندارد، اما با چند شگفتی خوشایند همراه بوده است. به عنوان نمونه، برخلاف چیزی که از یک تبلت انتظار می‌رود، دوربین‌های گلکسی تب اس 8 فوق‌العاده هستند و به جز در موارد خاص (مانند عکاسی در نور کم) هیچ عیب و نقصی ندارند.

بهترین ویژگی گلکسی تب اس 8

بهترین ویژگی گلکسی تب اس 8 را می‌توان طول عمر بالای باتری آن دانست. این تبلت با یکبار شارژ می‌تواند تا 13 ساعت کار کند و از این حیث بیشتر رقبای خود را شکست می‌دهد. گلکسی تب اس 8 با یک شارژر 45 وات عرضه می‌شود که وعده شارژ 45 درصدی باتری را تنها در نیم ساعت می‌دهد.

هیجان انگیزترین گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی سال 2022

سال 2022 سال جالبی برای دستگاه‌های اندرویدی بود. ویژگی‌های جدید و سخت افزارهای بهبود یافته باعث شدند تا برخی از دستگاه‌ها مانند سامسونگ گلکسی اس 22 و پیکسل 7 پرو حسابی در بازار بدرخشتند و به عنوان یک پرچمدار واقعی خودی نشان دهند.

اما در این بین گوشی‌های مقرون به صرفه‌تری مانند پیکسل 6a و ناتینگ فون هم ثابت کردند که برای در اختیار داشتن بهترین ویژگی‌ها و طراحی‌های اندروید، لزوماً نیازی به خرید یک گوشی پرچمدار نیست.

با این سال هیجان‌انگیزی که پشت سر گذاشتیم، اکنون انتظارها برای سال 2023 بسیار بیشتر از قبل شده و همه دوست دارند بدانند دنیای اندروید در سال پیش رو شاهد چه نوآوری‌هایی خواهد بود. سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که پرچمدارهای جدیدش را در سال 2023 معرفی می‌کند و به نظر می‌رسد این شرکت کاملاً آماده است تا با معرفی ویژگی‌های غافلگیر کننده در سری گلکسی اس 23 باز هم نشان دهد که حرف اول را در دنیای اندروید می‌زند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا