هاست پرسرعت
تکنولوژی

هواوی میت 60 پرو پلاس با قابلیت تماس صوتی ماهواره‌ای معرفی شد

هواوی میت 60 پرو پلاس با قابلیت تماس صوتی ماهواره‌ای معرفی
شد

پس از معرفی میت 60 و میت 60 پرو، هواوی اکنون مدل برتر این خانواده یعنی هواوی میت 60 پرو پلاس (+Huawei Mate 60 Pro) را معرفی کرده است. این مدل بر اساس مدل پروی معمولی طراحی شده و برخی از اجزای آن بهبود و ارتقاء یافته‌اند.

بیایید از مهمترین قطعه شروع کنیم. هواوی همچنان از همان تراشه‌ای که میت‌های قبلی را نیرو می‌دهد، استفاده کرده است. این تراشه احتمالاً یک تراشه 7 نانومتری با نام Kirin 9000 است که در چین تولید شده است. با این حال، در میت 60 پرو پلاس این تراشه با حافظه رم بیشتر (16 گیگابایت به جای 12 گیگابایت مدل 60 پرو) و 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی همراه شده است. شایان ذکر است که فضای ذخیره‌سازی از طریق فرمت اختصاصی هواوی یعنی کارت‌های حافظه NM (که پس از گذشت این همه سال هنوز به 256 گیگابایت محدود است) قابل ارتقا می‌باشد.

هواوی میت 60 پرو پلاس

صفحه نمایش 6.82 اینچی میت 60 پرو پلاس نیز درست مانند میت 60 پرو از نوع LTPO OLED است، اما نکته مثبت آن وضوح بالاتر آن می‌باشد که اگر بخواهیم دقیق بگوییم برابر 1260 در 2720 پیکسل است. این پنل نمایشگر یک پنل 10 بیتی با نرخ تازه‌سازی متغیر از 1 تا 120 هرتز است و از نمونه‌برداری لمسی با نرخ 300 هرتز پشتیبانی می‌کند. میزان روشنایی نیز توسط سیستم کاهش نور PWM با فرکانس 1440 هرتز کنترل می‌شود.

مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های پرچمدار اخیر هواوی، نسل دوم شیشه کونلون وظیفه محافظت از صفحه نمایش را بر عهده دارد و خود گوشی هم رتبه‌بندی IP68 را در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دست آورده است. بنابراین، می‌تواند نیم ساعت در عمق 6 متری آی دوام بیاورد و سالم بماند.

هواوی میت 60 پرو پلاس

میت 60 پرو پلاس همچنین دارای سه حفره دوربین بر روی صفحه نمایش خود است که یکی از آن‌ها برای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است و دو حفره دیگر به سیستم تشخیص عمق 3D ToF مربوط می‌باشد.

در مورد دوربین عقب هم باید گفت ماژول اصلی دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی و یک لنز مجهز به لرزشگیر اپتیکال (OIS) با گشودگی دیافراگم متغیر (f/1.4 و f/4.0) است. دوربین پریسکوپ نیز دارای سنسور 48 مگاپیکسلی و لنز 90 میلی متری با گشودگی دیافرگام f/3.0 و قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) می‌باشد. در نهایت، باید به دوربین فوق عریض اشاره کنیم که در این مدل به سنسور 40 مگاپیکسلی ارتقا یافته است (در دو مدل قبلی میت 60 دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی بود).

هواوی میت 60 پرو پلاس

سیستم باتری میت 60 پرو پلاس بدون تغییر باقی مانده و همچنان از همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی برخوردار است که می‌توان آن را با سرعت 88 وات از طریق درگاه USB-C یا 50 وات به صورت بی‌سیم (هر دو با استفاده از فناوری اختصاصی هواوی) شارژ کرد. شارژ بی‌سیم معکوس 20 واتی نیز وجود دارد و در مواقعی که نیاز به شارژ سایر گجت‌های خود داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. به هر حال، درگاه USB-C برای اتصال سیمی با استاندارد USB 3.1 Gen 1 است.

اتصالات بی‌سیم این گوشی شامل وای-فای 6 (ax) و بلوتوث نسخه 5.2 با کدک های LDAC و L2HC است. همچنین اتصال برد کوتاه یا همان NFC نیز به همراه فرستنده مادون قرمز وجود داشته و قابل استفاده می‌باشد. هواوی در برگه مشخصات میت 60 پرو پلاس هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از شبکه‌های 5G (یا حتی 4G) نکرده و این مورد فعلاً به طور دقیق معلوم نیست.

هواوی میت 60 پرو پلاس

همانند دیگر گوشی‌های سری میت، این مدل هم از سرویس پیام‌رسان متنی دو طرفه از طریق شبکه ماهواره‌ای BeiDou در چین پشتیبانی می‌کند. اما در اینجا یک ویژگی منحصر به فرد وجود دارد و آن هم اینکه میت 60 پرو پلاس همچنین می‌تواند تماس‌های صوتی را از طریق ماهواره Tiantong برقرار کند. البته، هواوی فعلاً هیچ جزئیاتی در مورد نوع اشتراکی که برای دسترسی به این سرویس باید خریداری کرد، ارائه ننموده است.

انتظار می‌رود هواوی میت 60 پرو پلاس تا 9 اکتبر (17 مهر) به دست خریداران برسد. فعلاً قیمت این گوشی مشخص نیست، اما می‌توان آن را با مبلغ 1000 یوان (که معادل تنها 135 دلار است!) ثبت سفارش کرد.

هواوی میت 60 پرو پلاس

خریداران میت 60 پرو پلاس می‌توانند از بین نسخه‌های 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی یکی را انتخاب کرده و این گوشی را در رنگ‌های مشکی و کرم سفارش دهند که فعلاً هزینه ثبت سفارش برای همه آن‌ها ثابت است اما مطمئناً هنگام عرضه نهایی قیمت آن‌ها متفاوت خواهد بود. برای مقایسه، مدل 12/512 گیگابایتی میت 60 پرو 7000 یوان (950 دلار / 890 یورو) قیمت‌گذاری شده و اطلاعات لو رفته در خصوص مدل پرو پلاس به برچسب قیمت 9000 یوان (در حدود 1225 دلار) اشاره دارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا