هاست پرسرعت
تکنولوژی

وان پلاس نورد 3 معرفی شد؛ پردازنده قدرتمندتر و نمایشگر و باتری بزرگ‌تر

وان پلاس نورد 3 معرفی شد؛ پردازنده قدرتمندتر و نمایشگر و
باتری بزرگ‌تر

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و افشای اطلاعات مختلف، سرانجام وان پلاس از گوشی میان‌رده جدید برای سال 2023 رونمایی کرد. این محصول با عنوان «وان پلاس نورد 3» (OnePlus Nord 3) نسبت به نسل قبلی خود، یعنی نورد 2T، تغییرات زیادی را به همراه دارد که مهمترین آن‌ها صفحه نمایش بزرگ‌تر و بهتر، تراشه پردازشی قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تر می‌باشد. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا به مرور مشخصات این گوشی بپردازیم.

مشخصات و ویژگی‌های وان پلاس نورد 3

وان پلاس نورد جدید اکنون به یک صفحه نمایش 6.74 اینچی مجهز شده که نسبت به صفحه نمایش 6.43 اینچی مدل سال گذشته بزرگ‌تر شده و آن را در زمره گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ قرار می‌دهد. پنل اولد جدید از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی کرده و قابلیت پخش محتوای +HDR10 را دارد. نکته جالب این است که وضوح صفحه نمایش نیز در این مدل بالاتر رفته و به 1240 در 2772 پیکسل رسیده است.

صفحه نمایش وان پلاس نورد 3 همچنین دارای نرخ پاسخگویی لمسی فوق سریع 1000 هرتز بوده، دارای عمق رنگ 10 بیتی است و می‌تواند نرخ تازه‌سازی خود را در محدوده 40 تا 120 هرتز به صورت خودکار تنظیم کند. برای یک تجربه چندرسانه‌ای کامل، وان پلاس برای این گوشی میان‌رده مجموعه‌ای از بلندگوهای استریو تنظیم شده توسط دالبی اتموس را نیز در نظر گرفته است.

وان پلاس نورد 3

در داخل بدنه، تراشه پردازشی جدید مدیاتک دیمنسیتی 9000 جایگزین دیمنسیتی 1300 در نسل قبلی شده و نوید عملکرد و کارایی قابل توجهی را می‌دهد. این پردازنده قدرتمند با 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی همراه شده است تا وان پلاس نورد 3 هیچ کم و کسری در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین نداشته باشد.

با وجود همه تغییرات و پیشرفت‌هایی که اشاره کردیم، سخت افزار دوربین بدون تغییر باقی مانده است. وان پلاس نورد 3 همچنان از همان سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 با اندازه 1/1.56 اینچ و پیکسل‌های 1.0 میکرومتری استفاده کرده و یک تثبیت کننده نوری با گشودگی دیافراگم f/1.9 در مقابل آن دارد. دوربین فوق عریض نیز دارای سنسور 8 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.3 و زاویه دید 120 درجه است. سومین سنسور دوربین پشتی هم از نوع ماکرو و 2 مگاپیکسلی است،‌ در حالی که در جلوی بدنه یک دوربین سلفی با سنسور 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

وان پلاس نورد 3 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که ظرفیت آن افزایش قابل توجهی نسبت به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نسل قبل داشته است. با این حال، سرعت شارژ تغییری نکرده و در همان 80 وات باقی مانده است. وان پلاس سلامت باتری را برای مدت چهار سال شارژ روزانه تضمین کرده است.

وان پلاس نورد 3

این گوشی با سیستم عامل OxygenOS 13 مبتنی بر اندروید 13 از جعبه خارج می‌شود و شرکت سازنده قول داده که آن را به مدت سه سال به‌روز نگه دارد. به این معنی که سه آپدیت اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد.

همانطور که در عکس‌ها می‌بینید، نورد 3 دارای طراحی جدید و ساده‌تر با لبه‌های صاف و پنل پشتی شیشه‌ای تخت است. این گوشی دارای گواهینامه IP54 برای مقاومت در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار است و می‌توانید نوار لغزنده هشدار نمادین وان پلاس را هم در کناره بدنه آن ببینید.

وان پلاس نورد 3 در دو رنگ سبز و خاکستری عرضه خواهد شد و قیمت پایه آن برای پیکربندی 8/128 گیگابایتی 499 یورو است، در حالی که برای خرید نسخه 16/256 گیگابایتی باید 50 یورو بیشتر هزینه کنید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا