هاست پرسرعت
تکنولوژی

ویندوز 11 رسماً در مک های مبتنی بر M1 و M2 پشتیبانی می‌شود!

ویندوز 11 رسماً در مک های مبتنی بر M1 و M2 پشتیبانی می‌شود!

مایکروسافت به تازگی روش جدیدی را برای اجرای ویندوز 11 بر روی مک‌های مبتنی بر ARM، البته با برخی محدودیت‌ها، معرفی کرده است. این غول دنیای فناوری در مقاله‌ای که در صفحه پشتیبانی رسمی ویندوز منتشر کرده، استفاده از Parallels Desktop 18 را برای اجرای نسخه‌های ARM ویندوز 11 پرو و اینترپرایس در مک‌های مبتنی بر پردازنده‌های M1 و M2 مجاز دانسته است. اگر چه این خبر خوبی برای کسانی است که در کارهای خود به استفاده از ویندوز نیاز دارند، اما کاربران باید از برخی محدودیت‌ها نیز آگاهی داشته باشند.

به عنوان مثال، شما نمی‌توانید برنامه‌های 32 بیتی ARM را اجرا کنید، زیرا مایکروسافت در حال حذف تدریجی نرم افزارهای 32 بیتی برای همه نسخه‌های ARM ویندوز است. علاوه بر این، برای اینکه دستگاه‌ها به درستی کار کنند، به درایورهای ARM ویندوز 11 نیاز دارید. در ضمن، کاربران نمی‌توانند از هر چیزی که به لایه دیگری از مجازی‌سازی متکی است، مانند برنامه‌های اندروید، زیر سیستم لینوکس و ویندوز سندباکس استفاده کنند. در نهایت، بازی‌هایی که برای اجرا حداقل به DirectX 12 یا OpenGL 3.3 نیاز دارند، اصلاً کار نخواهند کرد.

اجرای ویندوز 11 در مک های مبتنی بر M1 و M2

در سال 2021، امکان اجرای ویندوز 11 از طریق Parallels در مک‌های مبتنی بر ARM وجود داشت، اما کاربران در آن زمان نیاز به استفاده از نسخه پیش نمایش اینسایدر از سیستم عامل مایکروسافت داشتند. اما، اکنون کاربران می‌توانند ویندوز 11 را به راحتی در Parallels Desktop 18 دانلود و نصب کنند. مطمئناً این اقدام تنش‌های موجود در خصوص صدور مجوز را کاهش می‌دهد، اما هنوز مشخص نیست که این تغییرات چگونه مایکروسافت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

شایان ذکر است که این روش برای کاربرانی که خواهان پشتیبانی بومی ویندوز هستند و می‌خواهند مانند مک‌های مبتنی بر اینتل که بوت کمپ اپل را اجرا می‌کنند، از سیستم عامل ویندوز در کنار مک او اس استفاده کنند، چندان مفید نخواهد بود. با این حال، اقدام اخیر مایکروسافت و انتشار مقاله رسمی برای استفاده از Parallels Desktop 18، نزدیک‌ترین همکاری بین اپل و مایکروسافت به نظر می‌رسد و ممکن است راه حل مناسبی برای کسانی باشد که شدیداً نیاز به استفاده از برنامه‌های ویندوزی دارند. در حالی که نباید انتظار عملکردی مشابه یک رایانه شخصی ساخته شده برای ویندوز را داشت، اما برای کسانی که نیاز به استفاده از ویندوز در مک مبتنی بر ARM خود دارند، مناسب‌ترین گزینه است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا