هاست پرسرعت
تکنولوژی

پازل فومی چیست و چگونه تولید می شود؟

پازل فومی چیست و چگونه تولید می شود؟

پازل فومی یک اسباب‌بازی جذاب برای کودکان است که می‌تواند تا ساعت‌ها فرزند شما را سرگرم نگه دارد. این محصول یکی از تجهیزات فومی پرفروش به‌شمار می‌رود و به کمک آن می‌توان در هنگام بازی مواردی مانند اعداد و حروف فارسی را آموزش داد. در ادامه با ویژگی‌های این پازل بیشتر آشنا می‌شوید.

پازل فومی چیست؟

پازل‌های فومی نوعی اسباب‌بازی مناسب کودکان بالای 2 سال هستند و با به‌کار گرفتن قوه تخیل و حواس کودک، نقش موثری در تقویت تمرکز و قدرت حل مسئله او دارند. در ساخت این پازل‌ها از اشکال کودکانه و رنگ‌های شاد استفاده می‌شود که این امر به بهبود قدرت بینایی فرزندتان کمک فراوانی می‌کند.

کاربرد پازل‌های فومی تنها به بازی و سرگرمی کودکان محدود نمی‌شود؛ بلکه این محصول در مراکز آموزشی برای فهم بهتر مطالب یا اصنافی مانند هتل‌داری، آژانس هواپیمایی و رستوران برای تبلیغ کسب‌وکار نیز به‌کار می‌رود. این پازل‌های فومی می‌توانند در ابعاد مختلف و طرح‌های اختصاصی چاپ شوند.

ویژگی‌های پازل فومی

پازل‌های فومی بافوم با استفاده از فوم مرغوب اتیلن وینیل استات (EVA) تولید می‌شوند و در طی این فرایند، هیچ‌گونه مواد سمی به‌کار نمی‌رود؛ به‌همین‌دلیل این نوع پازل‌ها حساسیت پوستی یا دیگر عوارض جسمی را برای افراد به‌وجود نمی‌آورند.

به‌دلیل اینکه پازل‌های مقوایی مقاومت بالایی دربرابر آسیب‌های مختلف مانند تماس با رطوبت و ضربه ندارند و به‌راحتی خراب می‌شوند، انتخاب نوع فومی به‌صرفه‌تر است. پازل‌های فومی انعطاف‌پذیر بوده و در مدت طولانی سالم باقی می‌مانند.

پازل‌های فومی در مقایسه با پازل مقوایی برای سلامتی کودکان مناسب‌تر هستند؛ زیرا در آن‌ها از مواد مضر خبری نیست و درصورتی‌که کثیف شوند هم می‌توان آن‌ها را با آب شستشو داد.

جنس پازل فومی به‌گونه‌ای است که کودک با لمس آن احساس خوبی دارد و به‌راحتی آن را در دستش می‌گیرد؛ به‌همین‌دلیل یک ابزار مناسب برای بازی کودکان است.

انواع پازل فومی آموزشی

پازل‌های فومی به‌دلیل استحکام بالا، استفاده راحت و رنگ‌های متنوع، گزینه مناسبی برای آموزش موضوعات درسی به کودکان و نوجوانان هستند؛ در نتیجه این پازل‌های آموزشی در انواع مختلفی ساخته می‌شوند.

پازل آموزشی جمله‌نویسی فارسی

پازل آموزشی جمله‌نویسی فارسی یک ابزار عالی برای آموزش املا به کودکان دبستانی است. در این پازل حروف فارسی با رنگ‌های شاد در یک صفحه بزرگ قرار گرفته‌اند و دانش‌آموز با استفاده از آن‌ها می‌تواند کلمات مورد نظر خود را بسازد.

حروف فارسی برخلاف انگلیسی در بیشتر کلمات به یکدیگر وصل هستند؛ به‌همین‌دلیل این پازل آموزشی از حروف جدا و قابل اتصال به‌ هم تشکیل شده است. پازل جمله‌سازی را می‌توان در مهدکودک، مدرسه و خانه برای تمرین بیشتر استفاده کرد.

پازل حروف و اعداد انگلیسی

در این پازل، حروف الفبا و اعداد لاتین با طرح‌های زیبا و رنگ‌آمیزی جذاب به‌تصویر کشیده‌ شده‌اند. زبان انگلیسی بسیار فرّار بوده و ممکن است در مدت کمی فراموش شود. استفاده از این پازل یک راه عالی برای ماندگاری انگلیسی در ذهن زبان‌آموز است.

در هر قطعه از این پازل، یک حرف یا عدد انگلیسی قرار دارد و می‌تواند به تکه‌های دیگر وصل شود؛ همچنین این حروف را می‌توان از صفحه آن جدا کرد. پازل آموزش انگلیسی بسیار سبک بوده و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود.

فلش کارت پازلی آموزش زبان انگلیسی

فلش‌کارت پازلی آموزش انگلیسی یکی دیگر از محصولات بافوم است که تاثیر بسیاری در گسترش دایره لغات زبان‌آموزان دارد. استفاده از فلش‌کارت یکی از روش‌های عالی برای یادگیری لغات جدید است و با تکرار منظم کلمات، باعث ماندگاری بیشترشان در حافظه می‌شود.

در بسته‌بندی فلش‌کارت‌های آموزش انگلیسی بافوم، 56 قطعه با ضخامت 5 میلی‌متر وجود دارد که روی آن‌ها یک روکش سلفونی کشیده شده است. این روکش طول عمر کارت‌ها را افزایش داده و مقاومتشان در برابر ضربه و رطوبت را چندین برابر می‌کند. ابعاد هر قطعه 6*10 سانتی‌متر است.

مکعب اشکل فومی

هر مکعب اشکال فومی از 6 وجه با مساحت 15* 15 سانتی‌متر تشکیل شده است و به کودکان مفاهیم مختلف هندسی مانند حجم، ارتفع و اندازه را یاد می‌دهد؛ همچنین با استفاده از این مکعب می‌توان رنگ‌های مختلف و شکل‌ها را آموزش داد.

اجزای مکعب فومی قابل تفکیک هستند و امکان ساخت 18 شکل متفاوت با آن‌ها وجود دارد. این محصول برای کودکان بالای 2 سال مناسب بوده و بازی کردن با آن سبب افزایش هوش و قدرت حافظه می‌شود.

پازل فومی چیست و چگونه تولید می شود؟

مزایای استفاده از پازل فومی

پازل صرفا یک وسیله سرگرمی نیست؛ بلکه بازی کردن با آن به ارتقای توانایی‌های ذهنی و جسمی کودک کمک فراوانی می‌کند:

  • بهبود تواناییهای حرکتی: جستجو بین قطعات پازل و چیدن آن‌ها کنار یکدیگر باعث می‌شود تا مراکز عصبی که کنترل حرکات کودک را برعهده دارند، تقویت شده و در نتیجه توانایی‌های حرکتی او بهتر شوند.
  • افزایش مهارتهای اجتماعی: کودک شما ممکن است بخواهد در حین بازی از دوستانش کمک بگیرد و با همکاری آن‌ها، پازل را حل کند. این امر باعث می‌شود تا مهارت‌های اجتماعی او به ‌مرور زمان بهبود پیدا کند و بهتر بتواند با اطرافیان خود ارتباط برقرار کند.
  • افزایش خلاقیت: برای حل معمای پازل، کودک باید مدام قطعات را جابه‌جا کند و شکل‌های مختلفی را به‌وجود بیاورد. این کار باعث می‌شود تا قدرت تفکر و خلاقیت او بیشتر شود.
  • بهبود قدرت تمرکز: پازل‌های فومی طرح‌های متنوعی مانند حروف انگلیسی و اشکال هندسی دارند و به‌دلیل ساختار جذابشان، برای کودک خسته‌کننده نیستند. همین موضوع باعث می‌شود تا او روی کامل شدن پازل تمرکز کند و فکر کند که هر تکه مناسب چه مکانی است.
  • تقویت حافظه تصویری: معمولا روی‌بسته‌بندی هر پازل تصویر کامل آن وجود دارد تا کودک با استفاده از آن قطعات را بچیند. به یادآوردن جزئیات و فهمیدن اینکه هر قطعه متعلق به چه بخشی از پازل است، در بهبود حافظه تصویری او بسیار موثر است.
  • آموزش راحتتر: آموزش همراه با بازی، نه‌تنها برای کودکان موثرتر است، بلکه همه افراد با این روش می‌توانند مطالب را بهتر یاد بگیرند. با استفاده از پازل می‌توان اشکال هندسی، زبان‌های انگلیسی و فارسی، اعداد و دیگر مطالب درسی را در زمان کمتر و با کیفیت بالاتر به دانش‌آموزان آموخت.

خرید پازل فومی

بیشتر افرادی که از پازل فومی استفاده می‌کنند، کودکان هستند؛ به‌همین‌دلیل باید از کارخانه‌ای خرید کنید که مطمئن باشید مواد اولیه‌ و روند تولید محصولاتشان کاملا استاندارد است.

شرکت بافوم یکی از شرکت‌های برتر در زمینه تولید محصولات فومی ازجمله پازل و فلش‌کارت است. این کارخانه تمام محصولات خود را با مواد اولیه‌ای مرغوب و رعایت استانداردهای لازم، تولید کرده و با قیمتی مناسب در بازار عرضه می‌کند.

جمع‌بندی

پازل فومی یک وسیله سرگرم‌کننده و پرطرفدار است که به کمک آن می‌توانید به فرزند یا دانش‌آموزانتان مفاهیم مختلف را بیاموزید. این محصول توسط شرکت بافوم در انواع مختلفی تولید می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

برای خرید عمده لوازم فومی می‌توانید با کارشناسان شرکت بافوم  02154917000 تماس بگیرید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا