هاست پرسرعت
تکنولوژی

پردازنده قدرتمند «دیمنسیتی 9200 پلاس» به زودی رونمایی خواهد شد

پردازنده قدرتمند «دیمنسیتی 9200 پلاس» به زودی رونمایی خواهد
شد

مدیاتک به عنوان یک تراشه‌ساز مطرح تایوانی اعلام کرده که جدیدترین پردازنده پرچمدار خود تحت عنوان دیمنسیتی 9200 پلاس (Dimensity 9200 Plus) را در تاریخ 10 مه (20 ارديبهشت) در چین رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود این پردازنده نسل جدید نسخه پیشرفته‌ای از سلف خود، یعنی دیمنسیتی 9200 باشد، که در حال حاضر در چندین و چند گوشی هوشمند پرچمدار از جمله محصولات ویوو و اوپو به کار گرفته شده است.

بهبود عملکرد و افزایش سرعت در دیمنسیتی 9200 پلاس

اولین گوشی هوشمندی که از دیمنسیتی 9200 پلاس بهره می‌برد احتمالاً «آیکو نئو 8 پرو» (iQOO Neo 8 Pro) خواهد بود که اخیراً در تست‌های بنچمارک با این تراشه دیده شده است. نتایج تست بنچمارک برخی از مشخصات کلیدی دیمنسیتی 9200 پلاس را نیز فاش کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.35 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A715 با سرعت 3.00 گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.00 گیگاهرتز و چیپ گرافیکی Immortalis-G715 MC11 اشاره کرد.

گوشی آیکو

بر اساس گزارش‌ها، دیمنسیتی 9200 پلاس در تست بنچمارک AnTuTu به امتیاز چشمگیر 1368597 دست یافته که باعث می‌شود بالاتر از قدرتمندترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار بگیرد. این نشان می‌دهد که جدیدترین تراشه پرچمدار مدیاتک می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود ارائه کرده و به قدرتمندترین پردازنده اندرویدی جهان تبدیل شود.

همان‌طور که گفتیم، انتظار می‌رود «آیکو نئو 8 پرو» اولین دستگاهی باشد که از این تراشه جدید بهره می‌برد و به دنبال آن «آیکو 11 اس» (iQOO 11S) و «ویوو ایکس 90 پلاس» (Vivo X90 Plus) نیز در نیمه دوم سال با همین پردازنده روانه بازار خواهند شد. علاوه بر این، طبق پستی که اخیراً توسط AnTuTu در ویبو منتشر شده، برندهای ردمی و ایسوس راگ هم گوشی‌های هوشمندی با پردازنده دیمنسیتی 9200 پلاس عرضه خواهند کرد.

دیمنسیتی 9200 پلاس

با توجه به آنچه که ذکر شد، انتظار می‌رود عرضه دیمنسیتی 9200 پلاس باعث بهبود عملکرد و افزایش سرعت قابل توجهی در گوشی‌های هوشمند اندرویدی شده و این محصولات را به سطح جدیدی ارتقاء دهد. با این حال، جالب است که ببینیم این تراشه قدرتمند در مقابل رقبای خود و در عمل چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند بر سهم بازار رقبای اصلی خود مانند کوالکام و سامسونگ تأثیر بگذارد یا نه.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا