هاست پرسرعت
تکنولوژی

پردازنده موبایلی اگزینوس 2400 با 10 هسته پردازشی در راه است

پردازنده موبایلی اگزینوس 2400 با 10 هسته پردازشی در راه است

سامسونگ هفته گذشته سری گلکسی اس 23 را رونمایی کرد که همگی مدل‌های آن از تراشه پردازشی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کنند. این تولید کننده کره‌ای سال‌های قبل از پردازنده اختصاصی خود موسوم به اگزینوس (Exynos) در بسیاری از مدل‌های پرچمدار خود استفاده می‌کرد و حالا با کناره گذاشته شدن آن از سری اس 23 گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص آینده خط تولید پردازنده‌های سامسونگ مطرح شده است. با این حال، طبق آخرین شایعات منتشر شده، سامسونگ همچنان روی یک پردازنده جدید کار می‌کند و قصد ندارد از این بازار کنار بکشد.


بیشتر بخوانید:

  • گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس معرفی شدند؛ بهبود مدل‌های سال قبل
  • گلکسی اس 23 اولترا رونمایی شد؛ در ظاهر بدون تغییر اما در باطن قدرتمندتر!

Ice Universe که یکی از منابع افشاگر شناخته شده صنعت موبایل بوده و به دلیل اطلاعات دقیق خود در مورد محصولات سامسونگ مشهور است، اخیراً فاش کرده که یک پردازنده رده بالای جدید با نام اگزینوس 2400 (Exynos 2400) توسط شرکت کره‌ای در حال توسعه می‌باشد. به گفته این منبع، پردازنده مرکزی یا همان CPU این تراشه از معماری هشت هسته‌ای بهره گرفته و دارای 10 هسته خواهد بود که عبارتند از: یک هسته Cortex-X4، دو هسته Cortex-A720 (فرکانس بالا)، سه هسته Cortex-A720 (فرکانس پایین) و چهار هسته Cortex-520.

گوشی‌های سامسونگ

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه این تراشه در کدام گوشی‌های هوشمند سامسونگ به کار گرفته خواهد شد، منتشر نشده است. سری گلکسی اس 23 که منحصراً با اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شده و گوشی‌های تاشو سامسونگ هم که معمولاً در فصل تابستان عرضه می‌شوند، از اولین نسخه‌های خود همواره از تراشه‌های کوالکام استفاده کرده‌اند و بعید به نظر می‌رسد تغییری در این استراتژی روی دهد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه اگزینوس 2100 در سال 2021 در سری گلکسی اس 21 استفاده شد و اگزینوس 2100 هم یک سال بعد در قالب سری گلکسی اس 22 معرفی گشت، منطقی است که انتظار داشته باشیم اگزینوس 2400  نیز برای استفاده در سری گلکسی اس 24 در سال آینده میلادی آماده شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا