هاست پرسرعت
تکنولوژی

پیش بینی وضعیت بازار لپ تاپ در سه ماهه اول و دوم سال 2023

پیش بینی وضعیت بازار لپ تاپ در سه ماهه اول و دوم سال 2023

انتظار می‌رود فروش جهانی لپ تاپ در سه ماهه اول سال 2023 با 13 درصد کاهش به حدود 33.9 میلیون دستگاه برسد. عوامل مختلفی در این افت فروش تأثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرایط اقتصادی نامناسب در بسیاری از کشورها، افزایش جهانی نرخ تورم، و کاهش بودجه شرکت‌ها اشاره کرد. اثرات بلند مدت همه‌گیری کرونا نیز در این بین نقش پررنگی دارد و با تأثیر مستقیم بر بازار محصولات مصرفی، باعث کند شدن روند رو به رشد فروش لپ تاپ‌ها شده است. در نتیجه، برندها برای مدیریت موجودی خود، سفارشات از OEM ها کاهش داده‌اند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که در سه ماهه اول 2023 و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان عرضه لپ تاپ به بازار نیز کاهش 39 درصدی داشته باشد.

با این حال، همه چیز برای سه ماهه دوم 2023 امیدوار کننده است. انتظار می‌رود کاهش تولید رایانه‌های نوت بوک و قطعات تا حدودی جبران شده و منجر به افزایش ماه به ماه تقاضا برای این محصولات تا رسیدن به یک شرایط مناسب و متعادل شود. تخمین زده می‌شود که عرضه جهانی لپ تاپ در سه ماهه دوم 2023 به 37.63 میلیون دستگاه برسد که نشان دهنده افزایش 11 درصدی نسبت به سه ماهه قبل از آن خواهد بود. با این حال، حتی با وجود این بهبود نیز انتظار می‌رود فروش لپ تاپ در سه ماهه دوم سال 2023، 18 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته باشد. بنابراین، بازگشت به شرایط عادی پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود.

وضعیت بازار لپ تاپ

اگر چه در نیمه دوم سال و با اوج گرفتن کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌ها، می‌توان تأثیرات مثبتی را در بازار شاهد بود، اما در مجموع انتظار می‌رود نرخ کاهش سالانه عرضه جهانی نوت بوک به دلیل عوامل مختلف در سال 2023 به 13 درصد برسد. با این وجود، انتظار می‌رود نمایشگاه رایانه‌ای کامپیوتکس تایپه که قرار است در ماه مه 2023 () برگزار شود، تقاضای مصرف کنندگان برای کارت‌های گرافیک جدید را افزایش داده و یک شوک مثبت به بازار لپ تاپ دهد. محبوبیت فزاینده هوش مصنوعی و ورزش‌های الکترونیکی رده بالا و همچنین، عرضه لپ تاپ‌های ویژه تولید محتوا و طراحی گرافیکی نیز ممکن است بازار را به سمت جلو هدایت کند که البته مخاطب این بخش‌ها محدود بوده و تنها می‌تواند بخشی از افت فروش را جبران کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا