هاست پرسرعت
تکنولوژی

چرا در سال 2023 نباید گوشی هوشمند تاشو بخریم؟

چرا در سال 2023 نباید گوشی هوشمند تاشو بخریم؟

در حالی که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته، یکی از دسته محصولاتی که انتظار می‌رود عملکرد شگفت انگیزی داشته باشند، گوشی‌های تاشو هستند. سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های تاشو است، اما به نظر می‌رسد دیگر تولیدکنندگان اندرویدی نیز شروع به کار کرده‌اند و عرصه رقابت در این حوزه از فناوری داغ‌تر از همیشه شده است.

اما با وجود همه نوآوری‌ها و مزایایی که گوشی‌های تاشو دارند، در حال حاضر فکر نمی‌کنیم به حدی رسیده باشند که بتوان آن‌ها را برای کاربران معمولی نیز توصیه کرد. اگر می‌خواهید بدانید که چرا چنین حرفی می‌زنیم و اصولاً چرا نباید در سال 2023 به فکر خرید گوشی هوشمند تاشو باشید، در ادامه این مقاله از دیجی رو با ما همراه باشید.

گوشی‌های تاشو گران هستند و به سرعت ارزش خود را از دست می‌دهند

ابتدا، اجازه دهید از واضح‌ترین مورد شروع کنیم و آن هم قیمت است. واقعیت این است که گوشی‌های هوشمند تاشو کماکان بسیار گران هستند و خرید آن‌ها برای عموم کاربران منطقی نیست. برای مثال گلکسی زد فولد 4 با قیمت 1799 دلار و گلکسی زد فلیپ 4 با قیمت 999 دلار به بازار عرضه شده که در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار سنتی بسیار زیاد است. در این بین، قیمت زد فلیپ 4 ممکن است منطقی‌تر به نظر برسد زیرا با قیمت یک پرچمدار مدرن مطابقت دارد، اما نباید فراموش کرد که این گوشی از بسیاری جهات نمی‌تواند به پای گوشی‌های پرچمدار معمولی برسد. به عنوان مثال باتری آن بسیار ضعیف‌تر است، صفحه نمایش شکننده‌ای دارد، هزینه تعمیراتش بالا است و موارد دیگر.

حقیقت این است که فناوری تاشو هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارد و استفاده از آن در برابر هزینه‌ای که دارد، برای اکثر مردم منطقی نیست. به همین دلیل است که اپل هنوز هیچ آیفون تاشویی را عرضه نکرده است. اما مانند هر فناوری دیگری، با سرازیر شدن پول و سرمایه به این سمت و کاهش هزینه‌های تولید، به مرور زمان شرایط بهتر و محصولات نهایی ارزان‌تر خواهند شد.

گوشی هوشمند تاشو

دومین مسئله این است که گوشی‌های تاشو ارزش خود را خیلی سریع از دست می‌دهند. برای نمونه، اگر به وب‌سایت سامسونگ سری بزنید و بخواهید گلکسی زد فولد 4 1799 دلاری خود را با گلکسی اس 23 مبادله کنید، تنها 750 دلار بابت گوشی خود دریافت خواهید کرد! این در حالی است که در زمان نگارش این مقاله تنها شش ماه از عمر زد فولد 4 گذشته و این یعنی در همین مدت کم تقریباً 60 درصد از قیمت اصلی خود را از دست داده است!

این افت ارزش شدید به این دلیل است که برخلاف گوشی‌های هوشمند معمولی که دارای فرم طراحی نسبتاً ثابت و جاافتاده‌ای هستند، گوشی‌های تاشو هنوز در حال تکامل هستند. و این هم به نوبه خود بدان معناست که قطعات داخل این گوشی‌ها را نمی‌توان به راحتی بازیافت کرده و در مدل‌های جدیدتر مورد استفاده قرار داد. بنابراین، خیلی سریع‌تر از گوشی‌های عادی منسوخ می‌شوند و شرکت سازنده دیگر هیچ احتیاجی به آن‌ها ندارد.

و در نهایت، مسئله دوام نیز یکی دیگر از ضعف‌های بزرگ گوشی‌های تاشو است. از آنجایی که قطعات داخل این نوع گوشی‌ها به سرعت از رده خارج می‌شوند، به ناچار تبدیل به زباله‌های الکترونیکی می‌شوند. و از آنجایی که گوشی‌های تاشو حاوی قطعات متحرک هستند، درجات بیشتری از ساییدگی را متحمل می‌شوند و شما را ملزم می‌کنند تا سریع‌تر از حالت عادی گوشی خود را کنار گذاشته و به سراغ یک مدل جدیدتر بروید.

گوشی‌های تاشو به زمان بیشتری برای تکامل نیاز دارند

فناوری تاشو در حال پیشرفت است و در این بین، سامسونگ بیشترین سود را از تبدیل شدن آن به جریان اصلی می‌برد. اما همان‌طور که توضیح دادیم، گوشی‌های تاشو برای اکثر مردم به صرفه نیستند و نمی‌توانند جای پرچمدارهای معمولی را بگیرند. مسلماً، امکان دسترسی به صفحه نمایش بزرگ‌تر در یک فرم طراحی جیبی ایده‌ای جذاب و مفید است. اما یک گوشی تاشو در حالت ایده آل باید دقیقاً مانند یک گوشی معمولی باشد که از وسط هم تا می‌شود، نه اینکه برای همین تا شدن مجبور باشید دو برابر هزینه یک گوشی عادی را صرف خرید مدل تاشو کنید!

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا