هاست پرسرعت
تکنولوژی

چطور سایت خود را به رتبه یک بیاوریم؟

چطور سایت خود را به رتبه یک بیاوریم؟

به نقل از سایت دی ام روم، طبق آمار گوگل حدوداً 67 درصد از کاربرانی که یک محصول، کالا یا موضوع را جستجو می‌کنند، روی سایت اول کلیک می‌کنند و در صورتی که نیاز آنها در همان سایت برطرف شود، دیگر به سراغ سایت‌های بعدی نمی‌روند. سئو و مجموعه اقداماتی که برای بهینه سازی یک سایت انجام می‌شوند، تا صفحات سایت به نتایج برتر گوگل دست پیدا کنند. در واقع هدف اصلی آموزش سئو سایت یادگیری مراحل، استراتژی‌ها و ابزارهایی است که یک سئوکار را در این زمینه توانمند می‌کند.

البته این را هم نباید فراموش کنیم که یکی از آرزوهای شیرین صاحبان کسب و کارها این است که به رتبه 1 گوگل برسند!

به نظرتان یک سایت چطور به چنین جایگاهی می‌رسد؟ به ‌عنوان یک سئوکار چه کارهایی را باید برای سئوی یک سایت انجام دهیم تا به این مرحله از رشد برسد؟ آیا رسیدن به رتبه 1 گوگل آسان است؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال و سؤال‌های مشابه، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

✔ در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید

به ‌عنوان یک سئوکار اولین قدمی که در مسیر رسیدن به رتبه 1 گوگل باید انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب صحیح کلمات کلیدی صفحات هدف است.

همان طور که می‌دانید طی یک سال اخیر هوش مصنوعی گوگل در درک زبان فارسی قوی‌تر شده و به‌ راحتی می‌تواند هدف جستجوی کاربر را شناسایی کند، پس سعی کنید برای هر صفحه بهترین و مرتبط‌ترین کلمات را انتخاب کنید.

هر چقدر کلماتی که انتخاب می‌کنید به هدف جستجوی کاربر نزدیک‌تر باشد، زودتر می‌توانید در گوگل رتبه بگیرید. اگر فکر می‌کنید در این زمینه مهارت کافی ندارید، بهتر است بهترین دوره آموزش سئو را از سایت دی ام روم را مطالعه کنید.

در این دوره بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی معرفی و نکات مهم انتخاب کلمات کلیدی برای صفحات هدف آموزش داده‌ شده‌ است.

✔ هدف جستجوی کاربر را درست تشخیص دهید

بسیاری از صفحات وب فارسی علی‌رغم محتوای غنی، فقط به ‌دلیل اینکه هدف جستجوی کاربر را به ‌درستی شناسایی نکرده‌اند، نتواسته‌اند در گوگل رتبه بگیرند. منظور از هدف جستجو این است که کاربر شما به چه کلماتی محصول یا خدمات شما جستجو می‌کند؛ با «چرا»، «چه چیزی»، «چه‌ کسی» یا سایر عبارت‌ها؟

هر چقدر بهتر بتوانید هدف جستجوی کاربر را تشخیص دهید، زودتر به نتیجه خواهید رسید.

به عنوان مثال، اگر سایت شما در زمینه فروش یک کالا یا خدمت فعالیت می‌کند، محتوایی که برای صفحه هر محصول تهیه می‌کنید باید درباره قیمت، ابعاد و اندازه، کیفیت، طریقه مصرف و در نهایت مزایای آن صحبت کرده باشد، نه درباره طرز تهیه آن محصول یا مواردی که برای یک خریدار اهمیتی ندارد.

یکی از دلایلی که شرکت‌های خدمات سئو موفق به ‌راحتی می‌توانند در ماه اول یک پروژه رتبه بگیرند، دقت به موضوع هدف جستجوی کاربر یا Match search intent است.

چطور سایت خود را به رتبه یک بیاریم؟

✔ از عناوین جذاب استفاده‌ کنید

شاید باورتان نشود، ولی عنوان‌ها نقش مهمی در جذب کلیک کاربران دارند. اگر دقت کرده باشید حتی خود ما هم در زمان جستجو در وب، همیشه اول روی عناوینی کلیک می‌کنیم که بیشتر به آن چیزی که ما می‌خواهیم نزدیک و در عین حال نسبت به سایر عناوین در صفحه، جذاب‌تر و متفاوت است. پس در انتخاب عنوان سئو برای صفحات مختلف سایت خلاقانه عمل کنید.

برای اینکه بتوانید عنوان‌های جذاب بنویسید، باید نوشته‌های سایر نویسندگان را بخوانید، کتاب‌هایی که به رشد خلاقیت شما در نویسندگی کمک می‌کند را مطالعه کنید، از ایموجی‌ها استفاده‌ کنید و مهمتر از همه اینکه راحت و روان بنویسید. عنوان‌های کوتاه و خلاقانه زودتر به نتیجه می‌رسند!

✔ به‌روز رسانی صفحات سایت را فراموش نکنید

یکی از فاکتورهای رتبه بندی صفحات در گوگل، به‌روزرسانی یا آپدیت محتوای صفحات سایت است. به‌روزرسانی به این معناست که محتوای قدیمی را حذف کرده و محتوایی که برای کاربران سایت مفید و کاربردی است، جایگزین کنید. آپدیت محتوا می‌تواند به ‌صورت اضافه کردن محتوای جدید به محتوای قدیمی هم باشد، یعنی همیشه لازم نیست که محتوایی را حذف کنید.

در زمان آپدیت محتوا به مواردی مانند افزودن تصویر، ویدئو، پادکست و هر نوع محتوای چند رسانه‌ای که می‌تواند به درک بهتر محتوا برای کاربر کمک کند، هم توجه کنید. سعی کنید این کار را به‌ صورت مرحله به مرحله انجام دهید، چون آپدیت‌های در گستره وسیع می‌تواند منجر به افت موقتی رتبه آن صفحه شود.

✔ به سئو On-Page و لینک سازی داخلی صفحات دقت کنید

سئوی داخلی حلقه واسط بین گوگل، کاربران و هدف جستجوی کاربران است. سعی کنید برای سئوی داخلی سایت یک چک لیست داشته ‌باشید و مراحل کار را براساس آن پیش ببرید. سئو On Page باید بتواند رابطه موضوعی و معنایی بین صفحات سایت، وجود ارتباط بین صفحات سایت و ارزش صفحات مهم سایت را به گوگل اثبات کند.

در این خصوص حداقل اقداماتی که باید انجام شود، استفاده از تصاویر یونیک و سفارشی، لینک سازی داخلی، تولید محتوای منحصر به فرد، بهینه سازی سرعت صفحات سایت، سئو تصاویر و بهینه‌سازی سایت برای جستجوی صوتی است.

✔ از سئو خارجی به‌ عنوان ابزاری قدرتمند استفاده ‌کنید

استفاده از بک لینک، رپورتاژ و انواع ابزارهای سئو خارجی می‌تواند روند رشد شما را تسریع کند. پس سعی کنید در زمان مناسب و با توجه به ملاحظاتی که باید درباره بک لینک و رپورتاژ داشته ‌باشید، برای صفحات هدف خود از آنها کمک بگیرید.

سعی کنید از سایت‌هایی استفاده‌ کنید که از نظر محتوایی به کسب و کار شما مرتبط باشند، بازدید روزانه خوبی داشته و در صورت امکان در اکسپلور گوگل حضور داشته ‌باشند. شرکت در دوره سئو خارجی دی ام روم می‌تواند کمک شایانی در بهینه سازی سئو آف پیج شما داشته باشد.

چطور سایت خود را به رتبه یک بیاریم؟

✔ به طور مداوم عملکرد سئوی سایت را آنالیز کنید

آنالیز و بررسی مسیری که در حال حرکت در آن هستید به شما کمک خواهد کرد تا نقاط ضعف سایت را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها قدم بردارید.

بهترین ابزارها، گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، اسکریمینگ فراگ، MOZ، Ahrefs و SEMRUSH هستند که با استفاده از آنها می‌توانید عملکرد سایت، وضعیت بک لینک و رپورتاژها، تحلیل رقبا و رفتار کاربران را بررسی و آنالیز کنید.

به نقل از خدمات آنالیز سئو دی ام روم؛

«آنالیز سئو سایت یعنی آگاهی پیداکردن نسبت به نقاط ضعف سایت و اینکه دقیقا کدام قسمت سایت مشکل دارد که جلوی پیشرفت و افزایش درآمد اینترنتی شما را گرفته است. ما در دی ام روم با ارائه خدمات آنالیز سئو سایت به شما کمک خواهیم کرد از این مشکلات سئوی سایت خود را آگاه شوید و بهترین راه حل رفع سریع آنها را به شما نشان خواهیم داد. سپس با شناسایی نقاط قوت و تقویت آنها می‌توان به صدر جستجوی نتایج رسید.»

✔ سئو تکنیکال را جدی بگیرید

مسائل تکنیکال و فنی سایت اعم از سرعت، ساختار سایت، افزونه‌ها، HTTPS سایت، گواهی SSL، نقشه سایت، فایل Robot و…، همگی در بهبود سئوی سایت و رشد سریع صفحات مؤثر هستند؛ به ‌ویژه سرعت و ساختار سایت. در مورد بهینه سازی سرعت سایت از یک متخصص کمک بگیرید، چون نقش بسیار مهمی در CTR سایت دارد.

آموزش سئو رایگان با آکادمی دی ام روم

امیدواریم مواردی که در این مطلب توضیح دادیم، بتواند در مسیر رشد سئوی سایت‌ها به شما کمک کند. در پایان توصیه می‌کنیم حتماً دانش خود را به‌روز نگه ‌دارید و از منابع آموزشی خارجی غافل نشوید.

در صورتی که زبان انگلیسی شما قوی نیست، می‌توانید از محتواهای رایگان آموزش سئو دی ام روم به آدرس “https://dmroom.co/seo-tutorial/” استفاده‌ کنید. وبلاگ دی ام روم یک آموزشگاه تخصصی و کاملا رایگان سئو است!

بلاگ

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا