هاست پرسرعت
تکنولوژی

چه ارز دیجیتالی بخریم؟

چه ارز دیجیتالی بخریم؟

احتمالا اگر بیست سال پیش حرف از یک دارایی چندین هزار دلاری می‌زدیم که ماهیت فیزیکی هم ندارد، دیوانه خطاب می‌شدیم! بازار رمز ارز‌ها بازاری با ویژگی‌های متفاوت از سایر بازارهای مالی‌ست که به سرعت و طی یک دهه در سرتاسر جهان فراگیر شد.

امنیت بی‌بدیل، شفافیت اطلاعات، حجم معاملات بالا و اعتماد کاربران به شبکه بلاکچین و ارزهای دیجیتال باعث شد تا فکر سرمایه‌گذاری در این بازار به ذهن هر شخصی خطور کند. بازاری که ثابت کرده با وجود نوسانات شدید و ابهام بالا، به سرمایه‌گذاران وفادار و هوشمندش سودهایی بسیار کلان می‌دهد.

خرید و فروش ارز دیجیتال بدلیل متاثر نبودن از تورم، متحول کردن سیستم مالی قدیمی، تنوع سرمایه‌گذاری و قابلیت نقدشوندگی خوب در کنار شفافیت اطلاعات و امنیت، راهکاری بی‌نظیر برای معامله‌های سودآور و سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

اگر برای ورود به این بازار آماده می‌شوید یا قصد دارید در سال ۲۰۲۳ حضورتان در این بازار را پررنگ‌تر کنید، در ادامه این مقاله به معرفی ارزهای دیجیتالی می‌پردازیم که احتمالا بیشترین رشد و نفوذ را در این بازار خواهند داشت.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال چطور تصمیم‌گیری کنیم؟

قبل از هر چیز باید بگوییم مهم‌ترین نکته درمورد ارزهای دیجیتال، اتکا به تصمیم‌گیری‌های شخصی‌ست. معرفی ارزهای خوش آتیه در ادامه‌ی این مقاله به معنی سیگنال‌دهی و تضمین سودآوری آن‌ها نیست. درواقع پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌گاه به طور قطع به تحلیل سایر افراد درمورد آینده ارزهای دیجیتال اتکا نکنید و بنای تصمیم‌گیری برای خرید ارز دیجیتال را بر قوه تفکر و تحلیل‌های خودتان بگذارید.

شاید بهتر است بپرسیم بهترین تریدرها و سرمایه‌گذاران چطور درمورد خرید ارزهای دیجیتال تصمیم‌گیری می‌کنند؟ نگاهی کنیم به عواملی که می‌توانند ما را برای خرید یا فروش رمز ارز بخصوصی قانع کنند:

مدت زمان حضور رمز ارز در بازار

شاید یکی از دلایل محبوبیت و مقبولیت بالای بیت کوین و به دوش کشیدن عنوان «پادشاه ارزهای دیجیتال» توسط این رمز ارز، قدمت حضور آن باشد. بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که توانست طی ۱۴ سال جایگاه خودش را در بازار حفظ کند. حالا تقریبا تمامی سرمایه‌گذاران به اتفاق درمورد قدرت این ارز دیجیتال، پایداری و رشد ارزش آن در آینده مطمئن هستند و این موضوع به خاطر قدمت آن است.

فناوری بکار رفته در طراحی رمز ارز

یکی از چیزهایی که پیش از انتخاب یک رمز ارز برای معامله باید به آن توجه کرد، راهکاری‌ست که در وایت‌پیپر ارز دیجیتال برای حل یک مشکل عنوان شده. درواقع فناوری بکار گرفته شده در ساخت هر رمز ارز یا کاربرد آن، موضوعی تعیین کننده در خرید رمز ارز یا فروش آن است.

روند نرخ ارز دیجیتال

نوسان جزوی از طبیعت هر بازار مالی‌ست اما ثبات رویه نرخ یک رمز ارز در دراز مدت نشان‌دهنده‌ی سلامت عملکرد آن است. باز هم می‌توان بیت کوین و سیر صعودی قیمت آن طی سال‌های فعالیتش را مثال زد که خیال سرمایه‌گذاران را تا حد زیادی درباره سودآوری خود راحت می‌کند.

نقدشوندگی رمز ارز

مهم‌ترین ویژگی هر دارایی که سرمایه‌داران به آن توجه ویژه می‌کنند اما درموردش صحبت نمی‌کنند، قابلیت نقدشوندگی‌ست. اگر یک دارایی نتواند به سرعت تبدیل به پول نقد و رایج شود، از نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ ارزش پایینی دارد. خرید ارزهای دیجیتال که حجم معامله بالایی دارند، قابلیت نقدشوندگی بالایی نیز خواهند داشت.

چه ارز دیجیتالی بخریم؟

۷ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

با در نظر گرفتن چهار ویژگی «قدمت»، «فناوری»، «روند قیمتی» و «نقدشوندگی»، بهترین گزینه‌ها برای خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری از بین بیش از ۸۴هزار ارز را انتخاب کردیم.

ناگفته نماند که در این بازار مالی نیز قانون «سبد سرمایه‌گذاری» حرف اول را می‌زند و بهتر است با ساخت یک سبد و ایجاد تنوع در دارایی‌ها ریسک سرمایه‌گذاری را به حداقل برسانید.

بیت کوین

پادشاه ارزهای دیجیتال گزینه‌ای ثابت شده به معامله‌گران این بازار است. قدمت فعالیت طولانی، حجم معاملات سنگین، قابلیت نقدشوندگی بی‌نظیر نسبت به رقبا، ارزش بالا با توجه به سهم ۴۰ درصدی این رمز ارز از کل بازار، هیچ نقطه ضعفی برای حذف شدن از سبد سرمایه‌گذاری به ما نمی‌دهد. به جرات می‌توان گفت آینده‌ی پول و بازارهای مالی جدید به شکل قابل توجهی وابسته به فعالیت این رمز ارز تا کنون و در آینده‌ است.

اتریوم

رمز ارز اتر یا اتریوم با علامت اختصاری ETH را ملکه ارزهای دیجیتال نامگذاری کردند. اتریوم دوشادوش بیت کوین دومین رمز ارز محبوب و فراگیر دنیاست که به طور قطع ارزش بالای خود را مدیون تیم توسعه‌دهنده‌ی خود است. از طرف دیگر نقدشوندگی بالای اتریوم، آن را به گزینه‌ای امن برای حضور در سبد سرمایه‌گذاری شما تبدیل می‌کند.

کاردانو

رمز ارز کاردانو رتبه پنجم را در میان تمامی ارزهای دیجیتال دارد و دلیل محبوبیتش احتمالا فناوری بکارگرفته شده در آن برای تایید تراکنش‌هاست. کاردانو از الگوریتم «اثبات سهام» استفاده می‌کند که برای تایید تراکنش‌های معامله ارز دیجیتال نیازی به پردازش‌های سنگین ندارد.

چه ارز دیجیتالی بخریم؟

دوج کوین

یکی از رمز ارزهایی که قواعد بازی را در این بازار بهم زد دوج کوین بود. این رمز ارز نه پشتوانه‌ی فنی پیچیده دارد و نه ویژگی بخصوصی برای جلب نظر سرمایه‌گذاران؛ تنها چیزی که دوج را به یک رمز ارز سودآور تبدیل کرد حمایت کاربران در بازار آزاد بود. دوج در ابتدا یک شوخی اینترنتی بود اما خیلی زود با حمایت کاربران جایگاهی کسب کرد. دوج کوین با ریسک بالا می‌تواند یک شوک مثبت در سبد سرمایه‌ای شما باشد.

بایننس کوین

ممکن نیست که مدت هرچند کوتاهی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید اما نام بایننس به گوشتان نخورده باشد. بایننس کوین از نظر ارزش بازار در جایگاه سوم قرار دارد و بزرگ‌ترین صرافی بین‌المللی ارز دیجیتال را نیز داراست.

لایت کوین

فناوری استفاده شده در پشت این رمز ارز را می‌توان دلیل نامگذاری آن دانست. لایت کوین که از قدیمی‌ترهای این بازار است،‌ از سال ۲۰۱۱ معرفی شد و مدعی سرعت ۴ برابری تراکنش‌ها نسبت به بیت‌کوین بود. نکته جالب دیگر درمورد خرید و فروش رمز ارز لایت کوین هم ارتباط مستقیم قیمت آن با ارزش بیت کوین طی سال‌ها فعالیتش است. موضوعی که می‌تواند سرمایه‌گذاران را به حفظ این روند و ارزشمندی آن امیدوارتر کند.

چه ارز دیجیتالی بخریم؟

تتر

بعنوان آخرین گزینه اما نه کم اهمیت‌ترین گزینه، تتر رمز ارز مورد نیاز شما در سبد خرید ارزهای دیجیتال است. استیبل کوین تتر از لحاظ ارزش همواره معادل یک دلار آمریکاست و یک رمز ارز برای مبادله و تسهیل حسابداری در این بازار مالی بحساب می‌آید.

مطمئنا گزینه‌های پیش‌روی شما برای سرمایه‌گذاری بسیار متنوع است، این تنوع همواره به نفع سرمایه‌گذاران بوده و ریسک را کاهش می‌دهد در نتیجه با تحلیل هوشمندانه، کسب اطلاعات معتبر و حفظ تنوع به بهترین شکل از ظرفیت‌های سودآوری این بازار استفاده کنید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا