هاست پرسرعت
تکنولوژی

چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟

چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟

امکان مشاهده فالوور و فالووینگ اینستاگرام در صفحات شخصی فقط برای افرادی که حساب شما را دنبال می‌کنند امکان‌پذیر  است. اگر دوست دارید فالووینگ‌های خود را از سایر افراد مخفی کنید باید حساب کاربری شخصی یا پرایوت داشته باشید که با رفتن به تنظیمات Settings > Privacy > Account Privacy و فعال کردن گزینه “Private Account” امکان‌پذیر است. با این کار دسترسی به صفحه اینستاگرام شما فقط محدود به افرادی که شما را دنبال کرده و مورد تأییدتان هستند خواهد بود. توجه داشته باشید که اینستاگرام به کاربران امکان مخفی کردن لیست فالوورها را به طور کامل نمی‌دهد.

آیا امکان مخفی کردن فالووینگ‌ها در اینستاگرام تائید شده است؟

این روزها همه افراد یک حساب در پلتفرم اینستاگرام دارند؛  از همسایه گرفته تا افرادی که کیلومترها از شما دور زندگی می‌کنند تقریباً همه مردم یک اکانت در این شبکه اجتماعی پرطرفدار ایجاد کرده‌اند. اما قضیه به اینجا ختم نشده و گاهی اوقات ممکن است افرادی که به عنوان فالوورها و فالووینگ اینستاگرام شما قرار دارند برایتان دردسرساز شوند. برای مثال ممکن است دوست شما به خاطر این‌که شخصی که او دوست ندارد را در اینستاگرام فالو کردید با شما بحث کند.

یکی دیگر از دغدغه‌های مهم دیگر بحث حریم شخصی شماست. در این شبکه مجازی افراد به علایق، روابط و محتوایی که شما مشاهده می‌کنید احاطه دارند و این قضیه ممکن است باعث شود که بعضی از افراد بخواهند در این مورد احتیاط به خرج دهند. شاید برایتان عجیب باشد اما دیده شده در بعضی از مواقع کاربران اینستاگرام به طرز شگفت‌انگیزی از این اطلاعات برعلیه شما استفاده می‌کنند؛ در نتیجه بهترین کار این است که تا جایی که می‌توانید حریم شخصی را در این شبکه رعایت کنید.

حالا ما اینجاییم تا با ارائه چندین روش کاربردی به شما در مخفی کردن فالوور و فالووینگ اینستاگرام کمک کنیم! پس با ما همراه شوید.

آیا کاربر می‌تواند فالوورها و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کند؟

سؤالی که اغلب مردم می‌پرسند این است که چطور می‌توانیم فالوور و فالووینگ اینستاگرام را مخفی کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم متأسفانه کاربران اینستاگرام قادر به انجام این کار نخواهند بود. تعداد افرادی که در اینستاگرام فالو کرده و این‌که چه تعداد اکانت شما را دنبال می‌کنند همیشه برای افرادی که روی پروفایل اینستاگرامتان کلیک کنند مشخص خواهد بود. بااین‌حال روش‌های دیگری وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا انتخاب کنید چه کسی چه اطلاعاتی را از اکانت شما مشاهده کند.

چگونه فالووینگ اینستاگرام را در اکانت‌های بیزنسی مخفی کنیم؟

مهم نیست از چه نوع اکانتی در این پلتفرم استفاده می‌کنید، مخفی کردن لیست فالوور و فالووینگ اینستاگرام امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل هم باید توجه داشته باشید که تعداد دنبال کننده‌های اکانت بیزنسی شما برای هر کسی که به پیج شما سر بزند قابل مشاهده خواهد بود.

اینستاگرام تا به این لحظه قابلیت‌های زیادی را به این برنامه اضافه کرده که هیچ‌کدام در حال حاضر شامل مخفی کردن تعداد فالوورها نمی‌شود؛ به همین دلیل فعلاً نمی‌توانیم در مورد این مشکل کاری انجام دهیم و همچنان منتظریم تا این پلتفرم قابلیت‌های جدیدی در حوزه حریم شخصی اضافه کند.

چگونه فالووینگ اینستاگرام را در اکانت‌های پرایوت مخفی کنیم؟

اکثر مردم اهمیتی به شخصی کردن حساب‌های اینستاگرام خود نمی‌دهند اما نکته قابل توجه این است که به غیر از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها بقیه افراد باید اکانت خود را در حال پرایوت قرار دهند. زیرا ممکن است از عکس‌ها و مطالبی که شما روی حساب خود به اشتراک می‌گذارید سوءاستفاده شود. اگر حساب شخصی داشته باشید، افرادی که به آن‌ها اجازه دسترسی ندهید قادر به مشاهده جزئیات حساب شما نخواهند بود.

زمانی که از یک حساب پابلیک استفاده می‌کنید، تمامی اطلاعات شما برای همه افراد قابل مشاهده خواهد بود. البته در صورت داشتن اکانت پرایوت نیز لیست فالوورها و فالووینگ اینستاگرام قابل دسترس است اما تنها افراد که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن این لیست خواهند بود و بقیه افراد تنها می‌توانند تعداد دنبال کننده‌هایتان را مشاهده کنند. از طرفی دیگر اگر صفحه پابلیک داشته باشید همه افراد می‌توانند لیست فالوورها و فالووینگ اینستاگرامتان را ببینند.

دلیل این‌که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تعداد فالوورها را قابل رؤیت می‌گذارند این است که پایه و اساس این شبکه‌ها روی تعداد دنبال‌ کننده‌ها استوار بوده و تعداد دنبال کننده‌های یک کاربر حائز اهمیت است. این روزها مردم به شدت نسبت به تعداد فالوورهای اینستاگرام خود وسواس پیدا کرده‌اند و همین قضیه باعث می‌شود تا میل بیشتری نسبت به استفاده از این برنامه داشته باشند. این جنبه شبکه‌های مجازی باعث ایجاد نگرانی در مورد سلامت کاربران شده است.

نحوه مخفی کردن فالوور و فالووینگ اینستاگرام از دنبال کننده‌های فعلی

متأسفانه مخفی کردن فالوور و فالووینگ اینستاگرام در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. اما سؤال اصلی اینجاست که ما چه چیزهایی را روی این پلتفرم شبکه اجتماعی می‌توانیم محدود کنیم؟ در ادامه به جزئیات پاسخ این سؤال می‌پردازیم.

تعداد فالوور و فالووینگ اینستاگرام همیشه قابل مشاهده خواهد بود و این هیچ ارتباطی به نوع اکانت شما روی این پلتفرم نخواهد داشت. هیچ‌وقت نمی‌توان این عدد را مخفی کرد اما روشی برای پنهان کردن افراد دنبال کننده وجود دارد.

شبکه‌های اجتماعی بر پایه تعداد دنبال کننده‌ها بنا شده‌اند و این منطقی است که روشی برای مخفی کردن این عدد وجود نداشته باشد؛ به ویژه برای اکانت‌های تجاری مخفی کردن تعداد فالوور و فالووینگ اینستاگرام منطقی نیست. اما می‌توانید با انجام چند کار حساب خود را مدیریت کنید.

چطور دنبال کننده‌های اینستاگرام را مخفی کنیم؟

ممکن است در آینده قادر به مخفی کردن تعداد فالوور و فالووینگ اینستاگرام باشیم اما فعلاً چنین ویژگی وجود ندارد. با این حال می‌توانید قابلیت دیدن پروفایل خود و این‌که افراد چه چیزی را روی اکانتتان مشاهده می‌کنند را کنترل کنید.

چند روش برای این‌که محدودیت نمایش روی اکانت اینستاگرام ایجاد کنید:

  1. محدود کردن یک اکانت کاربری
  2. تغییر حالت کاربری به اکانت پرایوت
  3. بلاک یا حذف یک کاربر

حالا هر کدام از این موارد را توضیح می‌دهیم.

چگونه اکانت‌ها را در اینستاگرام محدود کنیم؟

محدود کردن یک شخص در اینستاگرام به این معناست که تعیین کنید آن فرد چه چیزهایی را روی پروفایل شما می‌تواند مشاهده کند. برای مثال وقتی کسی را که نمی‌شناسید محدود می‌کنید، وقتی که آنلاین می‌شوید و یا استوری می‌گذارید این شخص قادر به دیدنش نخواهد بود. همچنین این شخص نمی‌تواند بفهمد که پیامش را خواندید یا خیر. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. سپس روی آیکون پروفایل خود کلیک کرده تا وارد آن شوید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 1
  3. روی Settings کلیک کرده و سپس روی گزینه Privacy کلیک کنید.
  4. به بخش Connections مراجعه کنید.
  5. سپس روی گزینه Restricted Accounts کلیک کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 2
  6. حالا نام کاربری شخصی که دوست دارید محدود کنید را وارد کرده و سپس گزینه “Restrict” را بزنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 3

هر زمان که دوست داشتید این کاربر از حالت محدودیت خارج شود می‌توانید مراحل بالا را تکرار کرده و گزینه “Unrestrict” را انتخاب کنید.

مخفی کردن فالوور و فالووینگ اینستاگرام با تغییر حساب به حالت پرایوت

زمانی که حساب کاربری اینستاگرامتان را در حالت پرایوت قرار می‌دهید، افرادی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید برای عموم مردم مخفی خواهد ماند اما تعداد دنبال کننده‌ها همچنان قابل رویت است. برای انجام این کار کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا اپ اینستاگرام را باز کنید.
  2. سپس روی پروفایلتان در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 4
  3. در مرحله بعدی روی سه خط افقی که در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 5
  4. روی بخش Settings کلیک کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 6
  5. چراغ کنار گزینه ‘Private Account’ را فعال کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟

بعد از شخصی کردن حساب کاربری خود، هرکسی که تمایل به دنبال کردن شما داشته باشد باید ابتدا مجوز تائید را از شما دریافت کند. شما می‌توانید انتخاب کنید که دوست دارید چه کسی حساب کاربری شما را دنبال کند.

 نحوه بلاک کردن دنبال کننده‌ها در اینستاگرام

اگر دوست ندارید شخص یا افراد خاصی قادر به دیدن پروفایل شما در اینستاگرام باشند بهترین راه بلاک کردن آن‌ها است. ممکن است بلاک کردن کمی به نظرتان افراطی باشد اما تنها راهی است که می‌توانید دنبال کننده‌های خود را از یک سری افراد خاص مخفی کنید. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا پروفایل فردی که می‌خواهید بلاک کنید را باز کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 111
  2. حالا روی سه نقطه که در گوشه بالای پروفایل صفحه آن‌ها قرار دارد کلیک کرده و گزینه Block را انتخاب کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 112
  3. مجدد روی گزینه ‘Block’ کلیک کرده و انتخاب خود را تایید کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 113

چگونه دنبال کننده‌های خود را در اینستاگرام حذف کنیم؟

بلاک کردن افراد در اینستاگرام حرکت افراطی است. به جای این کار می‌توانید کاربر مورد نظر را از لیست فالوورهای خود در این پلتفرم حذف کنید. انجام این کار ساده است و از همه مهم‌تر زمانی که آن‌ها را حذف می‌کنید برای آن‌ها هیچ نوتیفیکیشنی ارسال نخواهد شد. تنها زمانی می‌فهمند که روی پروفایل شما کلیک کنند. همچنین این افراد برای این‌که مجدد پروفایل شما را مشاهده کنند نیاز به اجازه شما خواهند داشت.

با حذف دنبال کننده‌های صفحه شخصی خود در اینستاگرام آن‌ها تنها قادر به دیدن تعداد فالوورهای شما خواهند بود و به لیست دنبال کننده‌هایتان دسترسی نخواهند داشت. برای حذف افراد از صفحه خود کافی است نام آن‌ها را در لیست فالوورهای خود سرچ کرده و سپس با کلیک روی “Remove” این افراد را از حساب کاربری اینستاگرام خود حذف کنید.

سؤالات متداول

در این مقاله تمام روش‌هایی که می‌توانید لیست فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنید بررسی کردیم. در ادامه به سؤالات متداولی که در این زمینه شده است پاسخ می‌دهیم.

آیا می‌توان وضعیت آنلاین بودن خود را در اینستاگرام مخفی کرد؟

بله این امکان در اینستاگرام وجود دارد. برای مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن خود در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پروفایل خود را باز کنید.
  2. روی آیکون سه خط که در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.
  3. روی گزینه Settings کلیک کرده و بخش Privacy را انتخاب کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 114
  4. روی گزینه Activity Status کلیک کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 115
  5. حالا با کلیک روی چراغ کنار “Show Activity Status” و خاموش کردن آن، این گزینه را غیرفعال کنید. چگونه فالوور و فالووینگ اینستاگرام خود را مخفی کنیم؟ 116

آیا می‌توان بودن آنفالو کردن اکانتی در اینستاگرام، حسابشان را نادیده گرفت؟

اینستاگرام قابلیتی دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا آپدیت‌های مرتبط با حساب‌های مورد نظر را بدون این‌که نیاز به بلاک و یا حذف کاربر داشته باشید، دیگر مشاهده نکنید. کافی است اکانت مورد نظر را در حالت Mute یا همان بی‌صدا قرار دهید. نکته حائز اهمیت در مورد این قابلیت آن است که شخصی که میوت شده هیچ‌گاه متوجه نمی‌شود که شما حساب آن‌ها را بی‌صدا کرده‌اید.

آیا می‌توان اینستاگرام خود را از مخاطبین گوشی مخفی کرد؟

فعال کردن این قابلیت بسیار ساده بوده و به تنظیمات اینستاگرام ارتباطی ندارد. کافی است به تنظیمات گوشی خود رفته و با مراجعه به بخش اپلیکیشن‌ها، اینستاگرام را پیدا کنید. حالا از این قسمت دسترسی مخاطبین به اینستاگرام را غیرفعال کرده و این اجازه از اینستاگرام نیز برداشته خواهد شد. همچنین دیگر هیچ‌کس نمی‌توانید با استفاده از اطلاعات شماره تلفن شما، حساب کاربری اینستاگرامتان را پیدا کند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا