هاست پرسرعت
تکنولوژی

چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را در سال 2023 پیش بینی کنیم؟

چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را در سال 2023 پیش بینی
کنیم؟

افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند یا به تازگی به این بازار پیوسته اند، به صورت مداوم از خود می ‌پرسند که آینده این بازار چه خواهد شد؟ چگونه می‌توانیم قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌ بینی کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که با توجه به برخی موارد می‌توان تا حدود قابل توجهی قیمت ارزهای دیجیتال مختلف و روند حرکتی آن‌ ها را پیش بینی کرد. اما توجه داشته باشید که چون عوامل مختلفی روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، هیچ گاه نمی ‌توان پیش بینی دقیق و کاملی از قیمت این ارزها داشت.

اما هر چه به نکات بیشتری توجه کنید و موارد بیشتری را قبل از پیش بینی در نظر بگیرید، پیش بینی دقیق تری از آینده قیمت ارزهای دیجیتال مختلف خواهید داشت.  در این مطلب در خصوص نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال و روند حرکت آن‌ها نکاتی را بیان خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

نکاتی که باید در پیش بینی قیمت ارز دیجیتال به آن‌ها توجه شود!

شاید اگر 4 سال قبل با افرادی که با بازار کریپتوکارنسی آشنایی داشتند، صحبت می‌کردید، هیچ کدام پیش بینی نمی‌کردند که قیمت ارز دیجیتال تا این اندازه رشد کند و قیمت بیت کوین به حدود 69 هزار دلار برسد، بازار (NFT)ها رشد بسیاری داشته باشد، شبکه ترا ارزش خود را از دست بدهد و صرافی (FTX) با مشکلاتی مواجه شود.

چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را در سال 2023 پیش بینی کنیم؟

همین موارد سبب می‌شوند که بگوییم پیش بینی دقیق از آینده بازار ارزهای دیجیتال بسیار سخت است. اما با توجه به بسیاری نکات می‌توان آینده را تا حد زیادی پیش بینی کرد و اقدامات مناسب برای دریافت سود را انجام داد. در ادامه برخی از نکاتی را که می‌توانند سبب افزایش دقت پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در سال‌های آینده شوند، با هم بررسی خواهیم کرد.

1- قیمت بیت کوین و چرخه‌ های صعودی و نزولی آن

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان پادشاه دنیای کریپتوکارنسی روی قیمت ارزهای دیجیتال دیگر که به آن‌ها آلت کوین‌ها گفته می‌شود، تأثیر بسیاری دارد. بیت کوین چرخه‌های صعودی و نزولی خود را از همان سال‌های ابتدایی ایجادش داشته است و این روند در دوره‌های متفاوت تکرار شده است. پیدا کردن این چرخه‌ها سبب خواهد شد که شما بتوانید قیمت ارزهای دیجیتال مد نظر خود را به شکلی بهتر پیش بینی کنید. بسیاری افراد به دلیل این که در ابتدای سال 2024 شاهد هاوینگ بعدی بیت کوین خواهند بود، اعتقاد دارند که پس از آن بازار می‌تواند رشد مناسبی داشته باشد.

2- عوامل کلان اقتصادی

هر چه از عمر بازار ارزهای دیجیتال می‌گذرد، این بازار در بخش‌های بیشتری از جامعه مورد پذیرش قرار می‌گیرد. مواردی مانند جنگ، تورم، نرخ بهره، نا امنی و بسیاری مسائل مشابه دیگر می‌توانند روی قیمت انواع ارز دیجیتال تأثیر بگذارند. پس توجه به موارد این چنینی کمک می‌کند که شما کار پیش بینی قیمت ارز دیجیتال را به شکل بهتری انجام دهید.

3- تحلیل تکنیکال

مورد دیگری که توجه به آن می‌تواند باعث شود کار پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در سال‌های آینده با دقت بیشتری انجام شود، استفاده از روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال است. در این روش‌ها افراد با استفاده از گذشته بازار می‌توانند آینده آن را تا حدی مناسبی پیش بینی کنند. البته هر چه دانش شما در این زمینه بیشتر باشد و از تحلیل‌های متفاوت تری در کنار هم استفاده کنید، پیش بینی شما دقیق تر و مناسب تر خواهد بود.

4- تحلیل بنیادی

توجه به تحلیل بنیادی از دیگر مواردی است که می‌توان با کمک آن کار پیش بینی قیمت ارز دیجیتال را انجام داد. در این نوع تحلیل افراد ارزش ذاتی یک کوین را مورد بررسی قرار می‌دهند و متوجه می‌شوند که قیمت آن تا چه اندازه می‌تواند افزایش یابد.

در این تحلیل توجه به مواردی مانند مشکلاتی که آن کوین قرار است حل کند و اهمیت این مشکلات، شاخص (NVT)، شاخص (Realized Value) و شاخص (S2F) از مواردی هستند که توجه به آن‌ها باعث خواهد شد تحلیل دقیق تری داشته باشید.

آیا قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2023 و 2024 افزایش پیدا می‌کند؟

بسیاری از کارشناسان با بیان موارد مختلف اعتقاد دارند که بازار ارزهای دیجیتال به مرور وارد فاز صعودی خواهد شد. آن‌ها اعتقاد دارند که چند ماه پس از شروع این روند صعودی بسیاری از کوین‌ها و توکن‌ها سقف قیمتی جدیدی را می‌توانند ثبت کنند. از مهم ترین دلایلی که آن‌ها به آن اشاره می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را در سال 2023 پیش بینی کنیم؟

1- هاوینگ بیت کوین

یکی از مهم ترین اتفاقات پیش رو، هاوینگ جدید بیت کوین است. هر 4 سال یک بار ارزش پاداش استخراج بیت کوین نصف می‌شود که به این اتفاق هاوینگ گفته می‌شود. بررسی گذشته بازار نشان می‌دهد که پس از هاونیگ بازار ارزهای دیجیتال رشد مناسبی داشته است. همین امر سبب می‌شود که برخی از کارشناسان روندی صعودی را برای بیت کوین و سایر ارزها پیش بینی کنند.

2- افزایش محبوبیت امور مالی غیر متمرکز

یکی دیگر از مواردی که باعث شده بسیاری افراد و کارشناسان آینده مناسبی را برای بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال پیش بینی کنند، افزایش محبوبیت و پذیرفته شدن این بازار است. هر چه تعداد کاربران و محبوبیت این بازار افزایش یابد، تقاضا برای خرید کوین‌ها و توکن‌های مختلف نیز بیشتر خواهد شد و همین امر در رشد قیمت آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

3- نوآوری‌های جدید

وجود نوآوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، بازی‌هایی که به کاربران کوین و توکن به عنوان جایزه اهدا می‌کنند و (NFT) یکی دیگر از مواردی است که سبب افزایش پذیرش و محبوبیت این بازار شده است. چنین مواردی سبب افزایش محبوبیت و کارایی بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند و توجه به آن‌ها می‌تواند پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مد نظر شما را در آینده دقیق تر کند.

جمع بندی

توجه به مواردی مانند قیمت بیت کوین، سیاست‌های کلان اقتصادی و استفاده از تحلیل‌ های تکنیکال و بنیادی سبب می‌شوند که افراد بتوانند کار پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مد نظر خود را به شکلی بهتر و واقعی تر انجام دهند. هر چه افراد به نکات بیشتری در این خصوص توجه داشته باشند، قیمتی که پیش بینی می‌کنند دقیق تر و واقعی تر خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که کم کم به فاز صعودی بازار ارزهای دیجیتال نزدیک می‌شویم و همین امر باعث افزایش اهمیت پیش بینی قیمت ارز دیجیتال می‌شود. با پیش بینی دقیق تر این قیمت شما می‌توانید سود بیشتری از خرید و فروش آن کسب کنید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا