هاست پرسرعت
بازی

کتابچه‌ی شرکت ولو آینده‌ی استیم دک را مشخص می‌کند

کتابچه‌ی شرکت ولو آینده‌ی استیم دک را مشخص می‌کند

به گزارش وبسایت GamingOnLinux، کتابچه‌ی جدید استیم دک (Steam Deck) به قصد شرکت ولو (Valve) برای تولید نسخه‌های آینده‌ی این کنسول دستی اشاره می‌کند.

این کنسول موفق شده است محبوبیت بسیاری کسب کند و در زمان نگارش این خبر، ولو هنوز در حال تحویل استیم دک‌های پیش‌خریدشده است. در این کتابچه آمده است:

استیم دک نخستین رایانه‌ی دستی مختص بازی استیم است. در آینده، ولو تولید و ارتقای این محصول را، چه از نظر نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری، در دستور کار خود قرار می‌دهد و نسخه‌های جدیدی از استیم دک را راهی بازار می‌کند.

تبلیغات

کتابچه‌ی رسمی استیم دک

در ادامه نیز به این نکته اشاره می‌شود که استیم دک «محصولی چندنسله» خواهد بود و ولو در آینده از این کنسول و سیستم عامل استیم (SteamOS) پشتیبانی می‌کند. اگر این موضوع تحقق یابد، سنت این شرکت در متوقف کردن پشتیبانی از سخت‌افزارهای تولیدی خود تنها مدتی پس از عرضه‌ی آن‌ها، شکسته خواهد شد. استیم کنترلر (Steam Controller) و استیم ماشین (Steam Machine) در سال 2015 عرضه شدند، اما پشتیبانی از استیم ماشین در سال 2018 و پشتیبانی از استیم کنترلر در سال 2019 متوقف شد.

همچنین، ولو اعلام کرده است که سازوکار سازگاری عناوین (Compatibility) که برای استیم دک توسعه داده شده است، در سایر پلتفرم‌ها نظیر سیستم عامل کروم (ChromeOS) نیز استفاده خواهد بود. این ویژگی امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌هایی که مخصوص استیم دک طراحی نشده‌اند را برای این کنسول دستی فراهم می‌کند.

DARKSIRENDr.PyrofarshadxmeysambZ2656موایM.MT

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا