هاست پرسرعت
تکنولوژی

کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی

کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی

به دلیل کم آگاهی شهروندان در خصوص قوانین خرید و فروش رمز ارز در ایران، عده ای کلاهبردار اقدام به انتشار آگهی در برنامه‌های مختلف مانند سایت دیوار کرده و با اغوای شهروندان جهت کسب سود های ارزی، اقدام به کلاهبرداری می کنند.

کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی یکی از پر تب و تاب‌ترین حقه‌های چند سال اخیر است که با افزایش و چند برابر شدن سرمایه سودجویان دست به شگردهای متعدد می‌زنند.

رمز ارزها در دو دهه اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند تا به بهانه سپرده رمز ارزها بتوانند به سود‌های کلان دست یابند. این موضوع نه فقط در ایران بلکه در سایر کشورها مورد توجه کلاهبرداران بیش از بقیه قرار گرفته است و از این ناحیه باید مراقبت بیشتری داشت که مبادا در دام آن‌ها قرار بگیریم.

یکی از این شگردهای حقه بازی کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی می‌باشد یکی از سایت‌های داخلی که بسیار  محبوب همگان است و البته مورد توجه اکثریت می‌باشد اما شیادان در این سایت بیش از همیشه حضور دارند. آنها به بهانه خرید ارز‌های ارزان قیمت مانند خرید تتر ارزان ، اقدام به پولشویی در حساب بانکی افراد اغوا شده کرده و بعد از انتقال ارز در کیف پول کلاهبردار، آگهی های خود را پاک کرده و هیچ ردی از خود به جا نخواهند گذاشت.

حالا با دانستن این موضوع چه کار کنیم که در دام آن‌ها نیفتیم. در این مقاله تحت عناوین زیر به موضوع کسب سود ارزی با حقه کلاهبرداران در سایت دیوار می‌پردازیم تا اطلاعات بیشتری داشته باشید.

رمز ارز و ارز دیجیتالی را بهتر بشناسید

با شروع قرن تکنولوژی و پیشرفت علم شرایط زندگی انسانی تحت تاثیر این علم قرار گرفت و آنچنان با تاخت و تاز سریع پیش رفت که حتی به سراغ بازار مالی و گردش پول هم آمد و تقریبا از ابتدای دهه 2000 میلادی بود که زمزمه‌های رمز ارز و ارز دیجیتال به گوش رسید.

ارز دیجیتال در واقع  نوعی پول است اما نه پول فیزیکی بلکه پول‌هایی که از طریق پروتکل‌های نرم افزاری و ایجاد رمز نگار به پول دیجیتالی معروف شده‌اند که هیچکدام  ویژگی‌های پول فیزیکی برخوردار نیستند.

البته که مفاهیم پیرامون ارز دیجیتال بسیار وسیع و گسترده است و در واقع می‌توان گفت هزار تویی که هر کدام به سوی ختم می‌شود. یکی از این انواع خود رمز ارزها هستند که نوعی ارز دیجیتال می‌باشند.

اگر بخواهیم از اولین‌های رمز ارز نام ببریم شاید بتوان گفت بیت کوین جز آن‌هاست. از مهمترین ویژگی رمز ارزها این است که تحت کنترل هیچ سازمان و یا گروه خاصی نیستند و این نوع ارزها حتی توسط هیچ کسی مدیریت نمی‌شوند. رمز ارزها را می‌توان  به پول، به ارز دیجیتال دیگر و یا به حساب شخصی دیگر واریز کرد و اساس این همه نقل و انتقال بر پایه بلاک چین است.

بلاک چین در واقع نوعی سیستم برای ثبت و ضبط اطلاعات رمز ارزها و اطلاعات شخصی چون کیف پول‌ها جهت نگهداری است .

هر رمز ارز باید به نحوی مراقبت و محافظت و همچنین ذخیره شود که به کمک کیف پول این امکان صورت می‌گیرد. همه این اطلاعات در همان بلاک چین نامبرده ذخیره می‌شود.

کلاهبرداری با وعده سود و واریز رمز ارز

کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی یا واریز رمز و یا حتی استخدام در شرکت های مجازی، جز حقه‌ها و شگردهای سارقان اینترنتی است که می‌تواند در یک لحظه تمامی سرمایه کاربران را سرقت کند.

از آنجایی که هر فرد می‌تواند چندین کیف پول و حساب در صرافی های ارز دیجیتال داشته باشد، کلاهبردارن با آماده کردن چندین آیدی در انواع کیف پول‌هایی چون:

  • تراست ولت
  • اتمیک ولت
  • لجر ولت
  • غیره

در سایت دیوار به کاربران با پیام نصب نرم افزار فلان جهت کسب سود بیشتر و انتقال رمز ارز بخشی از سرمایه خود را انتقال دهند که در ازای آن به سود سپرده‌گذاری کلان دست یابند.

علاوه بر سایت دیوار از کانال‌های تلگرامی با عنوان پیشتیان چنین  کلاهبرداری‌ها به وفور اتفاق می‌افتد. تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که اعتماد نکنند، روی هر لینکی کلیک نکنند و از ارائه رمز ارز خصوصی یا عمومی امتناع کنند. اکثر آگهی های کلاهبرداری در شبکه های پر بازدید مانند تلگرام و دیوار انتشار داده میشود.

کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی

کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی

دیوار یکی از سایت‌های معروف و تا حد زیادی محبوب بین کاربران ایرانی است و از آجایی که بیشتر افراد در این سایت به خرید و فروش و کاریابی مشغول هستند، آمار بازدیدکنندگان روزانه بسیار بالا می‌باشد.

طبق این محبوبیتی که سایت دیوار دارد، کلاهبردارن معمولا در  این سایت و سایر سایت‌های مشابه بیشتر خود را نشان می‌دهند تا با استفاده از  اعتبار سایت دیوار بتوانند دست به کلاهبرداری بزنند.همانطور که در بخش قبلی هم گفته شد، از در اختیار قرار دادن اطلاعات کلید خصوصی و عمومی کیف پول‌ها خودداری کنید.

به عناوین تبلیغاتی پر زرق و برق چون بدست آوردن سود‌های کلان اهمیتی ندهید و روی هیچ گونه لینکی کلیک نکنید تا به بد افزارهای سرقت رمز ارز وارد نشوید.

به تازگی، آگهی هایی به عنوان کسب سود ارزی منتشر شده است که در متن آگهی تشویق به همکاری با افرادی که حساب فعال در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی داشته اند شده است. کلاهبردار از افراد خواسته که با حساب بانکی خود و اکانت فعال خود در صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام به خرید رمزارز و انتقال آن به کیف پول های مقصد کلاهبردار کرده و مقداری از این خرید را به عنوان سود خود در نظر بگیرد. کلاهبردار با پول های فیشینگ اقدام به انتقال وجه در حساب بانکی افراد کرده و از  آن ها خواسته که در صرافی های ارز دیجیتال به خرید ووچر پرفکت مانی و یا هر ارز دیگری کنند.

در مدت کوتاهی بعد از خرید رمز ارز توسط افراد گول خورده، مشکلات قضایی به وجود آمده و حساب بانکی این افراد مسدود خواد شد. چرا که پول واریز شده به حسابشان آلوده و فیشینگ بوده و هیچ ردی هم از کلاهبردار به جا نخواهد گذاشت.

به همین دلیل فرد اغوا شده نه تنها سودی کسب نکرده، بلکه به دلیل ورود و خروج پول های فیشینگ به حساب خود باید در مراجع قانونی پاسخگو بوده و حتی ملزم به جبران خسارت دیگر افراد شود.

هشدار به سپرده‌گذاران رمز ارز دیجیتال

سپرده گذارن رمز ارز باید بدانند که کلاهبردارن با عنوان‌های تبلیغاتی مثل درآمد هفتگی میلیونی یا حتی درآمد میلیونی روزانه حقه‌های خود را در انواع سایت‌های داخلی از جمله دیوار  و همچنین نرم افزارهای اجتماعی به کار می‌برند.

گاهی برخی از کلاهبردارن از نصب برخی از نرم‌افزارهایی تحت عنوان صرافی آنلاین به ایجاد یک حساب بانکی اقدام کرده که در آخر کاربر باید عکس کارت بانکی را به همراه سایر اطلاعات شخصی در آیدی تلگرام یا سایر اپلیکیشن‌ها انتقال دهد.

در نهایت برای پیشگیری از کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی به موارد گفته شده دقت کنید.

کیف پول ارز دیجیتال و کلاهبرداری از آن‌ها

با وجود کلاهبرداری در سایت دیوار با عنوان کسب سود ارزی بد نیست در مورد کیف پول این نوع ارزها اطلاعات مفیدی داشته باشیم که در محافظت از آن محتاطانه عمل کنیم.رمز ارزها نیز برای محافظت و ذخیره شدن نیاز به کیف پول دارند. این کیف پول دارای کلیدهای مشخصی مثل کلید عمومی و کلید خصوصی است.

اگر بخواهیم این کلیدها را با کارت بانکی تطبیق دهیم تا بهتر متوجه شویم در واقع کلید عمومی همان شماره حساب شما در بانک است که روی کارت درج شده است و کلید خصوصی همان رمز کارت شماست که نباید آن را به کسی بدهید.وقتی کلید خصوصی که تخت یک رمز نگار مشخص می‌باشد، داشته باشیم در واقع به تمامی اطلاعات مربوط با کلید عمومی دست پیدا خواهیم کرد.

با توجه به آنکه هر فرد برای حفظ رمز ارزهای خود می‌تواند چند کیف پول داشته باشد صحیح آن است که در حفظ و نگهداری کلیدهای خصوصی مراتب دقت را بیشتر رعایت کنیم.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا