هاست پرسرعت
تکنولوژی

گلکسی زد فلیپ 5 معرفی شد؛ نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر و بسته شدن بدون درز

گلکسی زد فلیپ 5 معرفی شد؛ نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر و بسته شدن
بدون درز

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 رسماً با صفحه نمایش بیرونی 3.4 اینچی معرفی شد که هنوز هم در مقایسه با استانداردهای روز گوشی‌های هوشمند مدرن دنیا کوچک است، اما با این حال، بسیار بزرگتر از نمایشگر بیرونی 1.9 اینچی زد فلیپ 4 است. همانند گلکسی زد فولد 5 در اینجا هم از یک طراحی لولای کاملاً جدید استفاده شده که باعث می‌شود گوشی کاملاً صاف و بدون هیچ درزی بسته شود.

در بخش سخت افزار از نسخه بهینه شده پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 برای سری گلکسی بهره گرفته شده و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در مدل پایه وجود دارد. با وجود این ارتقاهای قابل توجه، قیمت گوشی هنوز بر روی همان 999 دلار ثابت باقی مانده است و این باعث می‌شود تا کاملاً با گوشی جدید موتورولا یعنی ریزر 40 اولترا که نسخه 256 گیگابایتی آن با همین قیمت 999 دلاری عرضه شده، مقایسه شود. اما با توجه به تجربه‌ای که سامسونگ در ساخت گوشی‌های تاشو دارد و بهبودهای سخت افزاری که در زد فلیپ امسال ایجاد کرده، موتو ریزر 40 اولترا شرایط سختی برای رقابت با زد فلیپ 5 دارد.

مشخصات و ویژگی‌های گلکسی زد فلیپ 5

گلکسی زد فلیپ 5

صفحه نمایش داخلی زد فلیپ 5 بدون تغییر باقی مانده و همچنان شاهد یک پنل اولد 6.7 اینچی با وضوح 1080p و حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هستیم. صفحه نمایش بیرونی هم یک پنل اولد با وضوح 720p و نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز است. این صفحه نمایش که سامسونگ از آن با عنوان «Flex Display» یاد می‌کند، بیشتر فضای پنل جلویی گوشی، به استثنای دو بریدگی بزرگ دوربین، را پوشش می‌دهد. این رویکرد تاحدودی متفاوت از چیزی است که موتورولا در گوشی ریزر 40 اولترا در پیش گرفته است. چرا که نمایشگر ریزر 40 اولترا اطراف دوربین‌ها را هم گرفته و بنابراین کمی بزرگتر و 3.6 اینچی است.

لولای جدید که به سبک «اشک چشم» در زد فلیپ و زد فولد جدید طراحی شده، یکی از مشکلات همیشگی این سری را حل کرده است. به این ترتیب که به جای باقی ماندن شکاف در نزدیکی‌های لولا هنگام تا شدن، دو طرف گوشی اکنون به طور کامل روی همدیگر می‌نشینند و بسته می‌شوند. سامسونگ همچنین می‌گوید که لولای جدید بادوام‌تر است و طراحی دو ریلی آن باعث شده تا در برابر ضربه ناشی از سقوط مقاومت بیشتری داشته باشد.

گلکسی زد فلیپ 5

گلکسی زد فلیپ 5 مانند مدل قبلی خود دارای رتبه‌بندی IPX8 است و در برابر غوطه‌وری کامل در آب تا عمق 1.5 متری و برای مدت 30 دقیقه مقاوم است. در سمت مقابل، موتورولا ادعا می‌کند که ریزر 40 اولترا با کسب رتبه‌بندی IP52 تا حدودی در برابر نفوذ گرد و غبار مقاومت می‌کند، اما صرفاً در برابر پاشش آب مقاوم است و نه غوطه‌ور شدن داخل آب. با این حال، سامسونگ هیچ تضمین رسمی برای مقاومت در برابر گرد و غبار ارائه نکرده، اما اقداماتی را برای به حداقل رساندن خطر نفوذ گرد و غبار در نظر گرفته است. در هر صورت، گرد و غبار همواره یکی از دشمنان اصلی گوشی‌های تاشو بوده و بنابراین اگر یکی از این نوع گوشی‌ها را خریدید بهتر است هنگام رفتن به ساحل بسیار مراقب باشید تا شن و ماسه داخل آن نرفته و آسیب وارد نکند.

گلکسی زد فلیپ 5

همانند ریزر 40 اولترا، گلکسی زد فلیپ 5 صفحه نمایش بیرونی خود را با ویجت‌های سازگار با فرم نمایشگر کوچک پر کرده است و در عین حال به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را در صورت تمایل به شکل کامل نیز اجرا کنید. سامسونگ از اجرای کامل برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی را در برنامه Good Lock خود قرار داده است. مزایای صفحه نمایش بیرونی جدید به همینجا خلاصه نمی‌شود و حتی یک صفحه کلید با اندازه کامل نیز در این بخش ارائه می‌شود تا بتوانید بدون نیاز به باز کردن گوشی به پیام‌ها پاسخ دهید. این در حالی است که در زد فلیپ 4 تنها قادر بودید چند پاسخ از پیش نوشته شده را ارسال کنید.

سایر مشخصات گلکسی زد فلیپ 5 نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است. یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات برای تأمین انرژی در نظر گرفته شده و 8 گیگابایت حافظه رم نیز در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به کمک پردازنده می‌آید. در این مدل کماکان از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال (OIS) استفاده شده و دوربین کمکی هم از نوع فوق عریض با وضوح 12 مگاپیکسل است. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی این گوشی نیز در حفره بالای نمایشگر در قسمت داخلی تعبیه شده است.

گلکسی زد فلیپ 5

شاید نتوان گفت گلکسی زد فلیپ 5 بسیار فراتر از موتو ریزر 40 اولترا است، اما مطمئناً یک رقیب بسیار جدی برای آن محسوب شده و می‌تواند دردسرهای جدی برای موتورولا ایجاد کند. علاوه بر رتبه‌بندی ضد آب پایین‌تر، ریزر 40 اولترا از پردازنده اسنپدراگونی استفاده می‌کند که یک نسل عقب‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 2 است. موتورولا با نام تجاری ریزر خود جذابیت نوستالژیک زیادی دارد، اما سامسونگ مدل‌های بیشتری از گوشی تاشو را تولید کرده و اکنون وارد نسل پنجم شده است. بنابراین، موتورولا اگر بخواهد خریداران احتمالی گوشی‌های تاشو را جذب کند، احتمالاً نیاز به تغییر سیاست خود در زمینه قیمت‌گذاری خواهد داشت.

سامسونگ پیش سفارش گلکسی زد فلیپ 5 را از همین امروز آغاز کرده و قصد دارد از روز 11 اوت () این گوشی تاشوی صدفی را در رنگ‌های سبز روشن، ​​خاکستری، کرم و صورتی روشن وارد بازار کند. البته، کسانی که سفارش خود را از طریق وب سایت Samsung.com ثبت کنند، امکان انتخاب چند گزینه رنگی منحصر به فرد مانند آبی، سبز و زرد را نیز دارند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا