هاست پرسرعت
تکنولوژی

گلکسی زد فولد 5 معرفی شد؛ پردازنده پرچمدار و سیستم لولای جدید

گلکسی زد فولد 5 معرفی شد؛ پردازنده پرچمدار و سیستم لولای
جدید

گلکسی زد فولد 5 (Galaxy Z Fold 5) بالاخره رسماً معرفی شد و کمی بهتر و هوشمندتر از قبل شده است. اما به طور کلی این گوشی تاشو بیشتر یک نسخه اصلاح شده از نسل قبل است تا یک تغییر اساسی. البته، با توجه به اینکه نسخه قبلی پرفروش‌ترین تاشوی کتابی در سطح جهان بود، عدم ایجاد تغییرات بزرگ چندان هم ایراد محسوب نمی‌شود و به قول معروف سامسونگ نخواسته به ترکیب برنده دست بزند.

سامسونگ در این گوشی جدید یکی از شکایات اصلی در خصوص گلکسی زد فولد 4 را برطرف کرده و گلکسی زد فولد 5 اکنون به لطف طراحی لولای جدید خود به طور کامل و بدون باقی ماندن هیچ درزی بسته می‌شود. این طراحی لولای جدید که شرکت کره‌ای آن را Flex Hinge می‌نامد، به لطف انعطاف‌پذیری بهتری که دارد، کاربر را قادر می‌سازد گوشی را تقریباً در هر زاویه‌ای قرار داده و اقدام به عکس گرفتن یا اجرای همزمان چند برنامه در حالت تقسیم صفحه کند.

گلکسی زد فولد 5

گلکسی زد فولد 5 همچنین به لطف لولای جدید خود و بسته شدن کامل، نازک‌تر از نسل قبل است و وزن آن هم 10 گرم کمتر شده است.

مواد اولیه‌ای که در ساخت گوشی استفاده شده، هیچ تغییری نکرده و گلکسی زد فولد 5 همچنان از یک قاب آلومینیومی و پنل شیشه‌ای گوریلا گلس ویکتوس 2 بر روی صفحه نمایش خارجی و پنل پشتی خود استفاده می‌کند. گلکسی زد فولد 5 مشابه مدل قبلی خود استاندارد IPX8 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب کسب کرده است.

گلکسی زد فولد 5

هر دو صفحه نمایش بیرونی و داخلی پارامترهای اصلی نسل قبل خود را حفظ کرده‌اند. شما در گلکسی زد فولد 5 همچنان یک صفحه نمایش 6.2 اینچی داینامیک امولد 2X با وضوح 2316 در 904 پیکسل و نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​120 هرتز (متغیر از 48 تا 120 هرتز) در قسمت بیرونی و یک نمایشگر 7.6 اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن 2176 در 1812 پیکسل و نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​120 هرتز (متغیر از 1 تا 120 هرتز) در داخل در اختیار دارید. این نمایشگرها نسبت تصویر خود را نیز حفظ کرده‌اند و هیچ تغییری در ابعاد آن‌ها ایجاد نشده است.

گلکسی زد فولد 5

با این حال، صفحه نمایش اصلی امسال 30 درصد روشن‌تر شده و میزان روشنایی آن به حداکثر 1750 نیت رسیده است.

البته، گلکسی زد فولد 5 جدید سریع‌ترین نسخه از بهترین پردازنده موبایلی حال حاضر دنیای اندروید یعنی نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی را در دل خود دارد. یعنی همان پردازنده‌ای که در سری گلکسی اس 23 هم استفاده شده است. با این حال، زد فولد 5 به واسطه ابعاد بزرگ‌تر خود و سیستم خنک کننده بهبود یافته‌تری که دارد، احتمالاً گرمای کمتری تولید خواهد کرد.

گلکسی زد فولد 5

دوربین هرگز تمرکز اصلی سری گلکسی زد فولد نبوده و گلکسی زد فولد 5 هم از این قاعده مستثنی نیست. کل سیستم دوربین ظاهراً نسبت به سال 2022 تغییری نکرده است. در قسمت پشتی یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی زاویه باز با گشودگی دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتری و یک دوربین 10 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر و قابلیت زوم 3 برابر تعبیه شده است. برای عکاسی سلفی دو لنز دوربین در نظر گرفته شده که یکی 4 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و پیکسل‌های 2.0 میکرومتری بوده و در زیر نمایشگر داخلی تعبیه شده است و دیگری هم که یک واحد 10 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌های 1.22 میکرومتری است در حفره بالای صفحه نمایش بیرونی قرار گرفته است.

گلکسی زد فولد 5

باتری دارای همان ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات است. شارژر 25 وات این گوشی می‌تواند 50 درصد باتری را در 30 دقیقه شارژ کند که با استانداردهای امروزی بسیار هم عالی نیست. با این حال، به لطف تراشه بهینه شده اسنپدراگون 8 نسل 2، عمر باتری باید کمی بهتر از قبل باشد.

سامسونگ در گلکسی زد فولد 5 بهبودهایی در مبحث چندوظیفگی (کار کردن همزمان با چند برنامه) انجام داده است. نوار وظیفه اکنون می‌تواند حداکثر چهار برنامه اخیر را برای جابجایی سریع به جلو و عقب نگه دارد، و کشیدن و رها کردن با دو دست به شما امکان می‌دهد محتوا را راحت‌تر بین برنامه‌ها و صفحه‌نمایش جابه‌جا کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک تصویر را در گالری با یک انگشت لمس کنید و نگه دارید و از انگشت دیگر برای باز کردن یادداشت‌ها و رها کردن تصویر در آن استفاده کنید.

گلکسی زد فولد 5

سامسونگ یک نسخه ویژه از قلم دیجیتالی خود با نام S Pen Fold Edition را برای گلکسی زد فولد 5 طراحی کرده که باریک‌تر و جمع‌وجورتر از قبل است. می‌توان این قلم را با قاب مخصوص Slim S Pen Case جفت کرد که همراه با قلم تنها کمی بزرگتر از یک قاب معمولی است و در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود.

سامسونگ گلکسی زد فولد 5 از همین امروز برای پیش‌سفارش در بازارهای منتخب در دسترس قرار گرفته و از 11 اوت (20 مرداد) به صورت آزاد به فروش خواهد رسید. این گوشی در رنگ‌های آبی، مشکی و کرم تولید شده و مدل پایه 12/256 گیگابایتی آن با قیمت 1900 یورو در دسترس است. دو پیکربندی حافظه دیگر نیز از این گوشی وجود دارد که یکی دارای 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است و قیمتی 2020 یورویی دارد و دیگری هم با همین مقدار رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایتی همراه بوده و به قیمت 2260 یورو به فروش خواهد رسید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا