هاست پرسرعت
تکنولوژی

گوشی اقتصادی و مقرون به صرفه «آنر ایکس 5 پلاس» معرفی شد

گوشی اقتصادی و مقرون به صرفه «آنر ایکس 5 پلاس» معرفی
شد

آنر ایکس 5 پلاس (Honor X5 Plus) جدیدترین گوشی هوشمند اقتصادی و مقرون به صرفه کمپانی چینی آنر است که بر پایه X6a ساخته شده که اخیراً معرفی شده بود. ایکس 5 پلاس مجهز به یک باتری بزرگ، صفحه نمایش 90 هرتزی و دوربین اصلی خوب با شمار مگاپیکسل نسبتاً بالا است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این گوشی داشته باشیم.

اگر چه شرکت سازنده هنوز قیمت آنر ایکس 5 پلاس را تایید نکرده، اما مشخصات این گوشی نشان می‌دهد که قیمت آن تقریباً به اندازه آنر X6a خواهد بود که با قیمت 129.99 پوند در بریتانیا به فروش می‌رسد. از جمله ویژگی‌های بارز آنر ایکس 5 پلاس می‌توان به پنل نمایشگر LCD با وضوح 720p (1612 در 720 پیکسل) اشاره کرد که اندازه 6.56 اینچی داشته و نرخ تازه‌سازی آن هم 90 هرتز است.

علاوه بر این، آنر از تراشه هلیو G36 از محصولات مدیاتک برای پردازش اطلاعات در این گوشی مقرون به صرفه استفاده کرده است. هلیو G36 یک پردازنده 12 نانومتری با هشت هسته ARM Cortex-A53 و یک پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 می‌باشد. طبق آنچه که در وب سایت آنر درج شده، در کنار این تراشه پردازشی میان‌رده و مقرون به صرفه، از 4 گیگابایت حافظه رم نیز استفاده شده تا بازی‌ها و برنامه‌ها به شکل مناسب و قابل قبولی اجرا شوند.

آنر ایکس 5 پلاس

یک باتری 5200 میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تأمین انرژی قطعات را بر عهده گرفته که از شارژ 10 وات از طریق پورت USB Type-C  پشتیبانی می‌کند. علاوه بر همه این‌ها، ایکس 5 پلاس دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی است که در صورت لزوم با کارت میکرو اس دی می‌توان آن را افزایش داد.

آنر ایکس 5 پلاس مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که یک سنسور کمکی تشخیص عمق آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی هم یک دوربین 5 مگاپیکسلی است و در بریدگی قطره‌ای شکل بالای نمایشگر تعبیه شده است. در خصوص قابلیت‌های دوربین هم باید اشاره کنیم که دوربین‌های اصلی و سلفی این گوشی هوشمند می‌توانند ویدیوهایی با حداکثر وضوح 1080p ضبط کنند. همچنین، به واسطه وجود دوربین کمکی تشخیص عمق، یک حالت پرتره هم به دوربین پشتی اضافه شده است.

از دیگر ویژگی‌های آنر ایکس 5 پلاس می‌توان به سنسور اثر انگشت، جک 3.5 میلی متری هدفون و یک تراشه بلوتوث 5.1 که از کدک‌های با وضوح بالا مانند Qualcomm aptX HD و Sony LDAC پشتیبانی می‌کند،‌ اشاره کرد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا