هاست پرسرعت
تکنولوژی

گوشی هوشمند Bond رقیب ایرانی تازه وارد برندهای مطرح گوشی موبایل به همراه قیمت

گوشی هوشمند Bond رقیب ایرانی تازه وارد برندهای مطرح گوشی
موبایل به همراه قیمت

شرکت داریا به عنوان اولین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند ایرانی رسما فعالیت خود در این زمینه را با ارائه گوشی Bond اعلام نمود. در این بخش به معرفی این گوشی و مشخصات آن به همراه قیمت پرداخته ایم.

این روزها تب و تاب بومی سازی در بخش های مختلف به خصوص تکنولوژی حسابی داغ است. در این بین گوشی های موبایل نیز از بومی سازی بی نسیب نمانده اند و شاهد ظهور نسل جدیدی از گوشی های هوشمند بومی سازی شده توسط شرکت های تولید کننده گوشی موبایل در ایران هستیم. سالها پیش جی ال ایکس با هدف تولید گوشی های ایرانی پا به عرصه گذاشت که متاسفانه با وجود حمایت های حداکثری به موفقیت چشمگیری دست نیافت. حال در گام جدیدی از بومی سازی گوشی های همراه، مسئولان کشور تصمیم دارند تا به هدف تولید یک میلیون گوشی هوشمند تا پایان 1402 دست یابند. بر همین اساس امتیازات ویژه ای همچون ارائه یا اجاره ارزان قیمت زمین های چند هزار متری، مساعدت های مالیاتی و همچنین تبلیغات با شرایط و هزینه های کمتر در اختیار شرکت های ایرانی قرار گرفته است تا گوشی موبایل ایرانی تولید و روانه بازار کنند.

داریا همراه پایتخت که سابقا صرفا به عنوان یکی از شرکت های وارد کننده و گارانتی کننده گوشی های موبایل شناخته می شد در تازه ترین اقدام خود پا را فراتر گذاشته و در عرصه تولید گوشی های ایرانی وارد عمل شده است. این شرکت به تازگی از اولین گوشی هوشمند ایرانی تولیدی خود بانام Bond رو نمایی کرده است.

لازم به ذکر است که گوشی باند شرکت داریا صرفا تولید ایران نبوده و به واسطه همکاری شرکت داریا همراه با چند شریک خارجی در کشور چین تولید شده است. در ادامه بیشتر در خصوص شرکت داریا و گوشی جدیدش صحبت خواهیم نمود.

معرفی داریا باند

باتوجه به ارائه های صورت گرفته توسط مجموعه داریا همراه، طراحی ظاهری گوشی باند (Bond) در ایران انجام شده است و پس از انتخاب قطعات و سخت افزار گوشی، تولید آن به صورت مشترک به یک شرکت چینی سپرده شده است. گوشی داریا باند برای دریافت سرویس های موبایل گوگل آمادگی کامل را داشته و در حال حاضر شرکت داریا مشغول مذاکره با گوگل از طریق شرکای بین المللی خود برای دریافت مجوزهای لازم برای ارائه این خدمات گوگل بر روی گوشی جدید خود است. تست هایی همچون CTS، GTS و STS نیز از گوشی داریا باند گرفته شده است.

سیستم عامل گوشی Bond

داریا برای اولین گوشی رسمی ایرانی تولیدی خود سیستم عامل DariaOS را که مبتنی بر زیر ساخت اندروید 13 است در نظر گرفته است. این شرکت در تلاش است تا با ارائه اکوسیستمی از سرویس های درحال توسعه بر بستر Web3.0 همچون Own2Earn و Sell2Earn و Talk2Earn امکان درامدزایی، کسب امتیاز و استفاده از این امتیازها برای دریافت خدمات را برای خریداران گوشی باند فراهم آورد.

گوشی هوشمند Bond رقیب ایرانی تازه وارد برندهای مطرح گوشی موبایل به همراه قیمت

به روز رسانی نرم افزاری داریا باند

طبق گفته های مدیران شرکت داریا، گوشی موبایل باند تولیدی این شرکت تا 2 سال امکان بهره مندی از به روزرسانی های نرم افزاری را دارند.

مشخصات فنی گوشی Bond شرکت داریا

گوشی Bond تولید شده توسط داریا از یک نمایشگر 6.7 اینچی OLED 120 هرتزی با وضوح تصویر +FHD و لبه های خمیده بهره میبرد. در مقایسه های اولیه میتوان این نمایشگر را همان نمایشگری دانست که در گوشی ناتینگ فون 1 مورد استفاده قرار گرفته است.

تراشه میان رده Dimensity 7050 مدیاتک وظایف پردازشی این گوشی را بر عهده داشته که از 2 هسته 2.6گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می برد. پردازش گرافیکی این گوشی نیز بر عهده ماژول 4 هسته ای Mali-G68 قرار داده شده است.

این گوشی در حال حاضر از تکنولوژی 5جی بهره میبرد و از شبکه های وای فای 6 و بلوتوث 5.2 نیزشتیبانی می کند.

رم گوشی باند داریا 8 گیگابایتی بوده که 256 گیگ حافظه داخلی نیز آنرا به یکی از گوشی های میان رده مناسب تبدیل کرده است.

انرژی این گوشی از باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که میتوان آن را با شارژر سریع 67 واتی نیز شارژ نمود.

دوربینی که برای گوشی داریا باند در نظر گرفته شده است 3 گانه بوده که شامل ماژول 50 مگاپیکسلی و ماژول 8 مگاپیکسلی اولتراواید است. همچنین برای دوربین جلو یک ماژول 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. خبر بد برای علاقه مندان به فیلمبرداری و عکسبرداری با گوشی این است که در این گوشی خبری از لرزشگیر اوپتیکال نیست.

گوشی هوشمند Bond رقیب ایرانی تازه وارد برندهای مطرح گوشی موبایل به همراه قیمت

فروش جهانی داریا باند

طبق گفته داریا همراه این شرکت ثبت برند خود را در بیش از 60 کشور انجام داده است و در حال برنامه ریزی برای فروش گوشی جدید خود به کشورهای مختلف است تا هدف 10 میلیون دستگاه به سراسر جهان را محقق نماید.

قیمت گوشی Bond

در حال حاضر هنوز قیمتی برای گوشی باند داریا اعلام نشده است اما باتوجه به حواشی و همچنین سخت افزار به کار رفته در این گوشی میتوان انتظار قیمتی 15 میلیونی را از این گوشی داشت. این در حالی است که این گوشی در صورت حضور در بازار با چنین قیمتی میبایست خود را آماده محک در برابر گوشی های کارامد و پر فروشی همچون گلگسی A54 قرار دهد.

(به روز رسانی: در حال حاضر تعدادی از وبسایت ها همچون digikala.com ، technolife.ir و alanbekharim.ir این گوشی را با قیمتی 10 میلیون تومانی به صورت پیشفروش قرار داده اند و زمان تحویل آنرا 10 مرداد اعلام کرده اند. لازم به ذکر است که آداپتور و کابل شارژ برای این گوشی به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است!)

نگرانی خریداران از تامین قطعات جانبی موبایل داریا باند

پس از انتشار اخبار مرتبط با رونمایی شرکت داریا از گوشی جدید خود، بسیاری از علاقه مندان به خرید گوشی موبایل ایرانی معرفی شده از این موضوع ابزار نگرانی کرده اند که پس از خرید گوشی Bond خدمات پس از فروش این شرکت چگونه خواهد بود؟ آیا پس از اتمام دوره گارانتی گوشی که به احتمال بسیار زیاد توسط خود شرکت داریا انجام می شود باز هم میتوان قطعات موبایل داریا را در بازار تهیه کرد یا خیر؟

در این خصوص طبق اطلاعیه صورت گرفته توسط وب سایت جرمن پارت که به عنوان برترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران شناخته می شود نیازی به نگرانی از بابت خرید قطعات جانبی موبایل باند داریا نیست، زیرا تمام قطعات به کار رفته در گوشی داریا به صورت مشترک در بسیاری از گوشی های برند حال حاضر بازار جهانی و بازار ایران نیز وجود دارد و به همین علت تمامی قطعات مذکور در حال حاضر هم در بازار و هم در وب سایت این مجموعه به آدرس https://gpgsm.ir/ قابل خریداری هستند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا