هاست پرسرعت
تکنولوژی

گوگل هم تگ ردیاب مخصوص به خود را تولید می‌کند

گوگل هم تگ ردیاب مخصوص به خود را تولید می‌کند

در سال‌های اخیر، اپل و سامسونگ تگ‌های ردیاب مخصوص به خود را عرضه کرده‌اند و اکنون گوگل به دنبال پیوستن به جمع این شرکت‌ها  است. طبق تحقیقات انجام شده در مورد کنسول توسعه دهنده ویژگی Fast Pair، گوگل اکنون گزینه‌ای با عنوان locator tag (تگ مکان‌یاب) را نیز به عنوان یک دستگاه فهرست کرده است که می‌تواند اشاره به ردیاب آینده این شرکت داشته باشد. اسم رمز محصول نیز در حال حاضر “Grogu” ،”Groguaudio” یا “GR10” است.

این محصول جدید گوگل توسط تیم Nest توسعه یافته است، اما این لزوماً به این معنی نیست که تحت برند Nest روانه بازار شود. این گجت دارای بلندگوی داخلی است و از فناوری‌های UWB (باند فوق عریض) و Bluetooth Low Energy (بلوتوث کم‌انرژی) برای برقراری ارتباطات مبتنی بر امواج رادیویی در مسافت‌های نزدیک پشتیبانی می‌کند.

تگ ردیاب

پیکسل 6 پرو و ​​پیکسل 7 پرو هر دو دارای ماژول UWB هستند که تاکنون از آن استفاده نشده است. بنابراین، می‌توان از آن برای روشن و خاموش کردن بلندگوهای Nest استفاده کرد، اما این ویژگی هنوز در حال توسعه است. گوگل همچنین با سازندگان تراشه پردازشی همکاری می‌کند تا پشتیبانی Fast Pair را برای محصولات اندروید فعال کرده و به این ترتیب، به تمامی شرکت‌ها اجازه دهد تا ردیاب اندرویدی مخصوص به خود را توسعه دهند.

تگ ردیاب گوگل ممکن است در رویداد Google I/O که به طور سنتی در ماه مه برگزار می‌شود، رونمایی شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا