هاست پرسرعت
تکنولوژی

یک مقبره آجری 1000 ساله در چین کشف شد

یک مقبره آجری 1000 ساله در چین کشف شد

به تازگی یک مقبره آجری بسیار زیبا و خیره کننده که تصور می‌شود بیش از 800 سال قدمت داشته باشد و در شمال چین توسط کارگرانی که در حال بازسازی زهکشی آب باران بودند کشف گردیده، رونمایی شده است. این مقبره شامل سه جسد (دو بزرگسال و یک کودک) و همچنین ظروف سفالی متعدد است. یکی از سفال‌ها که روی آن عبارت «کوپن زمین» نوشته شده، نشان می‌دهد که این مقبره بین سال‌های 1190 و 1196 پس از میلاد ساخته شده است. یعنی زمانی که منطقه تحت حکومت جورچن جین یا ایالت «جین بزرگ» بود.

به گفته موسسه باستان شناسی شانشی، این مقبره برای اولین بار توسط کارگران در اواسط سال 2019 در نزدیکی روستای دانگفنگشان، در شهرستان یوانکو، در حدود 650 کیلومتری جنوب غربی پکن کشف شده است.

باستان شناسان مؤسسه پس از کشف این مقبره، عملیات حفاری را برای مستندسازی آن انجام دادند و در گزارش کاملی، نتایج یافته‌های خود را در ماه فوریه منتشر کردند. بنا بر این گزارش، مقبره تازه کشف شده شباهت‌هایی با مقبره‌های دیگر یافت شده در منطقه دارد که از جمله این شباهت‌ها می‌توان به وجود یک «دروازه» تشریفاتی در دیوار شمالی آن اشاره کرد که البته نسبتاً ساده است.

مقبره آجری 1000 ساله در چین

این سازه زیبا شامل یک «جاده مقبره» به شکل پلکان است که به دری در اتاقک داخلی منتهی می‌شود؛ جایی که به شکل مربعی و دارای طول حدود 2 متر در هر طرف است و زیر یک گلدسته هشت ضلعی از آجرهای پلکانی قرار دارد که استادانه ساخته شده است.

کل اتاق با آجرهایی به شکل چوب‌های کنده کاری شده مزین شده که به گفته باستان شناسان رنگ آمیزی نشده است. این مقبره همچنین دارای تزئینات متعددی بر روی دیوارها است؛ از جمله شیر، شقایق‌های دریایی، گل‌ها و دو مجسمه که تصور می‌شود نماد ارواح نگهبان هستند.

باستان شناسان موسسه شانشی می‌گویند سه جسد پیدا شده در این مقبره شامل جسد دو بزرگسال بین 50 تا 60 ساله و یک کودک بین 6 تا 8 ساله است.

مقبره آجری 1000 ساله در چین

جورچن جین
(Jurchen Jin)

جولیا اشنایدر، استاد تاریخ چین در دانشگاه کالج کورک در ایرلند، می‌گوید:

“جین بزرگ” دومین ایالت چین با این نام بود و اغلب برای متمایز کردن آن از عنوان ایالت جورچن جین استفاده می‌شود.

جورچن جین حدوداً در سال 1115 پس از میلاد در بحبوحه شورش‌هایی که در این منطقه علیه سلسله لیائو شکل گرفت، ایجاد شد و در سال 1234 به دست لشکر مغول‌ها افتاد. اما در قرن بعد از آن یکی از قدرت‌های اصلی و بزرگ در چین بود.

اشنایدر می‌گوید:

اگرچه بسیاری از اتباع آن (جورچن جین) از قومیت چینی هان بودند، اما توسط یک خانواده امپراتوری که از نظر قومی به یورچن تعلق داشتند، اداره می‌شد.

توضیح: یورچن‌ها مردمی نیمه کوچ نشین از شمال شرقی چین بودند که با قوم منچو ارتباط داشتند. منچوها نیز به نوبه خود از اقوام بومی شمال شرقی چین و مناطق اطراف آن به نام منچوری بودند که در قرن هفدهم چین و مغولستان را فتح کردند و حدود 250 سال نیز بر این مناطق حاکم بودند.

مقبره آجری 1000 ساله در چین

به گفته اشنایدر: سرشماری سال 1207 جمعیت ایالت جورچن جین را 53 میلیون نفر نشان داده، اما “احتمالاً کمتر از 10 درصد این جمعیت جورچن بودند.”

او می‌گوید:

آنچه جورچن جین را بسیار جالب می‌کند این است که یک امپراتوری چند قومیتی بود.

اشنایدر می‌گوید در حالی که بسیاری از تفکرات جورچن جین از کنفوسیوس و دیگر ایدئولوژی‌های چینی الهام گرفته شده بود، این ایالت خطی متمایز برای زبان‌های جورچن ابداع و اداره‌های دوگانه را برای نظارت بر اتباع چینی و جورچن خود ایجاد کرد.

مقبره چینی

مقبره آجری 1000 ساله در چین

در مورد مقبره یافت شده در دانگ فنگشان: اشنایدر می‌گوید:

من باستان شناس نیستم، اما بر اساس موقعیتش در جنوب ایالت جورچن، تصور من این است که این مقبره چینی است.

ساکنین این منطقه عمدتاً از قوم چینی هان بودند و نه جورچن. بنابراین، این احتمال وجود دارد که اجساد جورچن به سبک چینی در آنجا دفن شده باشند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا