هاست پرسرعت
خودرو

  • BYD همچنان با اختلاف بزرگ، پیشتاز بازار باقی ماند. این شرکت هدف‌گذاری فروش ۵.۵ میلیون دستگاه را برای سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته است.
  • جیلی رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کرد؛ در بازه ژانویه تا اوت بیش از یک میلیون دستگاه فروخته که نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده است.
  • لیپ‌موتور دومین بار است که از مرز فروش ۵۰ هزار دستگاه در یک ماه عبور می‌کند. این شرکت ۲۸ ماه متوالی رشد سالانه داشته و هدف فروش ۵۰۰ هزار دستگاه در سال جاری را دنبال می‌کند.
  • Nio Group رکورد ماهانه خود را شکست. برند اقتصادی Onvo با استقبال از مدل L90 شش‌نفره رشد ۱۷۵ درصدی داشت.
  • برند اقتصادی Firefly نیز رکورد جدیدی با فروش ۴,۳۴۶ دستگاه ثبت کرد.
  • Li Auto برخلاف دیگران افت قابل‌توجهی داشته و نسبت به سال گذشته ۴۰٪ کاهش فروش تجربه کرده است.

سایر خودروسازان

  • شیائومی (Xiaomi) آمار دقیق منتشر نمی‌کند اما اعلام کرده در اوت بیش از ۳۰ هزار دستگاه فروخته است (در ژوئیه نیز “بیش از ۳۰ هزار” و در ژوئن “بیش از ۲۵ هزار”).
  • تسلا چین آمار دقیق خود را افشا نکرده است. تنها در سه هفته نخست ژوئیه ۳۷,۷۰۰ دستگاه ثبت کرده و برآورد می‌شود کل فروش ژوئیه در چین حدود ۵۰ هزار دستگاه بوده باشد. آمار صادرات تسلا چین را انجمن CPCA در پایان ماه اعلام خواهد کرد.
  • چری (Chery) هنوز آمار رسمی ماه اوت را منتشر نکرده و احتمالاً به‌زودی اضافه خواهد شد.

ماه اوت ثابت کرد که دوران رشد آسان و همگانی در بازار خودروی برقی چین به پایان رسیده است. حالا این یک میدان نبرد استراتژیک است که در آن، سرعت، نوآوری، قیمت‌گذاری هوشمندانه و همکاری‌های بین‌المللی، برنده‌ها و بازنده‌ها را مشخص می‌کند. قهرمان دیروز شاید به سختی برای حفظ جایگاهش بجنگد و یک تازه‌وارد، فردا تاج پادشاهی را بر سر بگذارد.

شما فکر می‌کنید کدام برند چینی در آینده بازار خودروهای برقی را تسخیر خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا