
- BYD همچنان با اختلاف بزرگ، پیشتاز بازار باقی ماند. این شرکت هدفگذاری فروش ۵.۵ میلیون دستگاه را برای سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته است.
- جیلی رشد خیرهکنندهای را تجربه کرد؛ در بازه ژانویه تا اوت بیش از یک میلیون دستگاه فروخته که نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده است.
- لیپموتور دومین بار است که از مرز فروش ۵۰ هزار دستگاه در یک ماه عبور میکند. این شرکت ۲۸ ماه متوالی رشد سالانه داشته و هدف فروش ۵۰۰ هزار دستگاه در سال جاری را دنبال میکند.
- Nio Group رکورد ماهانه خود را شکست. برند اقتصادی Onvo با استقبال از مدل L90 ششنفره رشد ۱۷۵ درصدی داشت.
- برند اقتصادی Firefly نیز رکورد جدیدی با فروش ۴,۳۴۶ دستگاه ثبت کرد.
- Li Auto برخلاف دیگران افت قابلتوجهی داشته و نسبت به سال گذشته ۴۰٪ کاهش فروش تجربه کرده است.
سایر خودروسازان
- شیائومی (Xiaomi) آمار دقیق منتشر نمیکند اما اعلام کرده در اوت بیش از ۳۰ هزار دستگاه فروخته است (در ژوئیه نیز “بیش از ۳۰ هزار” و در ژوئن “بیش از ۲۵ هزار”).
- تسلا چین آمار دقیق خود را افشا نکرده است. تنها در سه هفته نخست ژوئیه ۳۷,۷۰۰ دستگاه ثبت کرده و برآورد میشود کل فروش ژوئیه در چین حدود ۵۰ هزار دستگاه بوده باشد. آمار صادرات تسلا چین را انجمن CPCA در پایان ماه اعلام خواهد کرد.
- چری (Chery) هنوز آمار رسمی ماه اوت را منتشر نکرده و احتمالاً بهزودی اضافه خواهد شد.
ماه اوت ثابت کرد که دوران رشد آسان و همگانی در بازار خودروی برقی چین به پایان رسیده است. حالا این یک میدان نبرد استراتژیک است که در آن، سرعت، نوآوری، قیمتگذاری هوشمندانه و همکاریهای بینالمللی، برندهها و بازندهها را مشخص میکند. قهرمان دیروز شاید به سختی برای حفظ جایگاهش بجنگد و یک تازهوارد، فردا تاج پادشاهی را بر سر بگذارد.
شما فکر میکنید کدام برند چینی در آینده بازار خودروهای برقی را تسخیر خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.