هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کیا ریو ۲۰۲۳

بررسی کیا ریو ۲۰۲۳

کیا ریو به عنوان خودروی جانشین پراید در سال ۱۹۹۹ به فهرست محصولات کمپانی کیا موتورز اضافه شد و نسخه فیس‌لیفت نسل اول آن توسط سایپا در ایران به فروش رسید. حالا جدیدترین مدل این خودرو به عنوان یک ماشین وارداتی نه‌چندان گران‌قیمت به ایران آمده و در بورس عرضه می‌شود. در این مطلب که برگرفته از سایت همراه مکانیک است؛ به بررسی کیا ریو ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

معرفی کیا ریو ۲۰۲۳ به همراه بررسی طراحی بدنه و کابین

کیا ریو ۲۰۲۳ به چهارمین نسل از خانواده ریو تعلق دارد که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ روانه بازارهای بین‌المللی شد. شرکت سازنده در سال ۲۰۲۰ چهره این خودرو را کمی به‌روز کرد و با استفاده از سپرهای جدید، نمای جذاب‌تری به طرح بدنه کیا ریو بخشید.

بنابراین گرچه طراحی بیرونی کیا ریو چندان جدید نیست و استایل این خودرو خیلی مدرن به نظر نمی‌رسد، اما به عنوان یک سدان اقتصادی از چهره قابل‌قبول و نسبتا مهیجی برخوردار است که مشتریان این دسته از خودروها را تا حد زیادی راضی نگه خواهد داشت.

بررسی کیا ریو ۲۰۲۳ از لحاظ نوع طراحی کابین و کیفیت و کمیت این بخش هم نشان می‌دهد که نمای داخلی نسبت به مدل پیشین تغییر و تحول چشمگیری نداشته و تقریبا همان داشبورد نسخه قبل از فیس‌لیفت، در ریو ۲۰۲۳ نیز کماکان مشغول به انجام وظیفه است.

تغییر ندادن طراحی داخلی از سوی شرکت سازنده چندان اشتباه نبوده است؛ چراکه طرح داشبورد کیا ریو ۲۰۲۳ جذابیت‌های زیادی دارد و در این کلاس خودرویی کمبود خاصی از لحاظ فرم و شکل، در آن احساس نمی‌شود.

مطابق انتظار پلاستیک‌های خشک تمامی بخش‌های داشبورد و رودری‌ها را پوشانده‌اند که اگرچه کیفیت آن‌ها خیلی مرغوب نیست، اما چندان هم بی‌کیفیت و ارزان به نظر نمی‌رسند. صندلی‌های جلو فرم مناسبی دارند و نشیمنگاهی تقریبا راحت برای سرنشین محسوب می‌شوند.

حضور در صندلی‌های ردیف عقب برای افرادی با قد حدود ۱۸۵ سانتی‌متر بدون مشکل خواهد بود؛ با این حال افراد بلندقدتر از نظر فضای سر کمی دچار محدودیت هستند اما فضای پا کماکان راحت و وسیع به نظر می‌رسد.

بعد از بازکردن در صندوق متوجه می‌شوید که عمق محفظه این بخش خیلی زیاد نیست، اما پهنای مناسب آن باعث می‌شود تا حجمی در حدود ۳۸۸ لیتر اسباب و لوازم در آن جا بگیرد. این میزان گنجایش برای خودرویی در این سطح تقریبا مناسب است و می‌شود گفت که لوازم یک خانواده ۴ نفره هنگام مسافرت تقریبا به‌راحتی در آن قرار می‌گیرد.

بررسی کیا ریو ۲۰۲۳

مشخصات فنی کیا ریو ۲۰۲۳

حضور یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در این ماشین خانوادگی می‌تواند پیامد خوبی برای مشتری ایرانی به دنبال داشته باشد؛ چراکه نه اثری از سامانه‌های پراستهلاک توربوشارژ در اینجا دیده می‌شود و نه حجم موتور آنقدر بالاست که میزان استهلاک فنی کیا ریو ۲۰۲۳ را بیش از حد افزایش بدهد.
ضمنا این موتور ۱.۶ لیتری معادل ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در همکاری با گیربکس اتوماتیک شش سرعته می‌تواند عملکردی نسبتا چابک و قدرتی قابل‌قبول برای این سدان خانوادگی به وجود بیاورد.

کارکرد فنی ریو ۲۰۲۳ به‌ویژه از نظر شتاب و چابکی، فراتر از انتظار بوده و چالاکی مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ به‌ویژه اگر بنزین استاندارد در باک این خودرو ریخته شود، شتاب آن می‌تواند انتظارات اکثر مشتریان را برآورده کند. فرمانپذیری و هندلینگ ریو 2023 نیز در نوع خود اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد و می‌توان خودرو را در مسیرهای مختلف با پایداری و فرمانپذیری مطلوب به حرکت درآورد. شتاب صفر تا صد کیا ریو ۲۰۲۳ حدود ۱۱.۵ ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر 6.5 لیتر است.

خودرو کیا ریو 2023
موتور 1.6 لیتری –4سیلندر- تنفس طبیعی MPi
توان موتور 120 اسب بخار
گشتاور 150 نیوتن متر
گیربکس شش دنده اتوماتیک
شتاب 0-100 11.5 ثانیه
مصرف سوخت (lit/100km) 6.5
بیشترین سرعت (km/h) 183

بررسی کیا ریو ۲۰۲۳

بررسی امکانات کیا ریو ۲۰۲۳

کیا ریو ۲۰۲۳ با امکانات مناسب و قابل‌قبولی در بازارهای بین‌المللی حضور پیدا کرده که البته شامل نسخه‌های متفاوتی می‌شود. در ادامه مهم‌ترین تجهیزات نسخه فول آپشن کیا ریو 2023 به اطلاع می‌رسد:

  • کروز کنترل
  • سیستم کنترل پایداری
  • شش کیسه هوا
  • سامانه کمکی حرکت بین خطوط، سیستم هشدار تصادف
  • سنسورهای پارک جلو – عقب
  • دوربین عقب، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین ۳۶۰ ، بلوتوث
  • سانروف برقی
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • فرمان برقی با کلیدهای کنترل
  • ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و… .

جمع‌بندی

به طور خلاصه می‌توان گفت که این خودرو گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی است که به دنبال خرید یک ماشین وارداتی کم استهلاک و کاربردی هستند. در مورد قیمت کیا ریو ۲۰۲۳ هم باید بدانید که این محصول در بازار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به طور متوسط حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد و در بازار ایران هم قیمت نهایی آن از طریق بورس کالا تعیین خواهد شد. اما با توجه به نرخ فعلی ارز و سایر هزینه‌های جانبی نظیر سود بازرگانی، مالیات، عوارض گمرک و… درنهایت به نظر نمی‌رسد که کیا ریو ۲۰۲۳ با قیمت اقتصادی در دسترس مشتریان ایرانی قرار بگیرد.

این مطلب از مقاله‌ی بررسی کیا ریو ۲۰۲۳؛ جانشین جذاب پراید به ایران آمد برگرفته شده است.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا