هاست پرسرعت
تکنولوژی

پردازنده میان‌رده مدیاتک دیمنسیتی 7200 با تمرکز ویژه روی بازی معرفی شد

پردازنده میان‌رده مدیاتک دیمنسیتی 7200 با تمرکز ویژه روی بازی معرفی شد

مدیاتک در یکی دو سال گذشته با معرفی برند دیمنسیتی، سعی در گسترش دادن هر چه بیشتر مجموعه تراشه‌های خود داشته تا بتواند با کمپانی بزرگ کوالکام در دنیای اندروید رقابت کند. در همین راستا، این شرکت مستقر در تایوان امروز یک تراشه پردازشی جدید با نام دیمنسیتی 7200 را معرفی کرده که در ادامه به مرور ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. با دیجی رو همراه باشید.

تراشه جدید مدیاتک یک پیشنهاد میان‌رده از این شرکت است و بیشتر بر روی بازی و عکاسی که دو مورد از ویژگی‌های مورد علاقه کاربران هستند، تمرکز دارد. تراشه دیمنسیتی 7200 توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) و با استفاده از فرآیند N4P ساخته شده که پیش از این در سری دیمنسیتی 9200 به عنوان یک نمونه بهبود یافته نسبت به دیمنسیتی 9000 به کار گرفته شده بود.

دیمنسیتی 7200 دارای دو هسته Cortex-A715 با فرکانس بالای 2.8 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A510 است. همچنین پردازنده گرافیکی Mali G610 MC4 وظیفه پردازش تصاویر را بر عهده دارد. این پردازنده از صفحات نمایش Full HD با نرخ تازه‌سازی حداکثر 144 هرتز به همراه HDR10+ ،CUVA HDR و Dolby HDR پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک دیمنسیتی 7200

فناوری اختصاصی مدیاتک HyperEngine 5.0 نیز در این تراشه پردازشی وجود دارد که امکان سایه‌زنی با نرخ متغیر مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. همچنین، دیمنسیتی 7200 از فضاهای ذخیره‌سازی UFS 3.1 برای بارگذاری سریع‌تر اطلاعات و حافظه‌های رم با حداکثر سرعت 6400 مگابیت در ثانیه (LPDDR5) پشتیبانی می‌کند. در بخش دوربین نیز این تراشه پردازشی از یک پردازشگر سیگنال تصویر 14 بیتی HDR با پشتیبانی از فیلمبرداری 4K HDR استفاده می‌کند و می‌تواند از دوربین‌هایی با وضوح حداکثر 200 مگاپیکسل پشتیبانی کند. علاوه بر این، قادر به ضبط دو استریم ویدیویی با وضوح Full HD می‌باشد.

دیمنسیتی 7200 دارای یک واحد پردازش سریع (APU) است که برخی بهبودهای دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی مانند زیباسازی پرتره همزمان را امکان‌پذیر می‌کند. این تراشه همچنین از شبکه‌های فایو جی با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و سرعت دانلود تا 4.7 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. البته، در بخش اتصالات پشتیبانی از دو سیم کارت فایو جی، 2CC Carrier Aggregation، سه باند وای-فای 6E و بلوتوث 5.3 نیز وجود دارد.

مدیاتک دیمنسیتی 7200 قرار است در گوشی‌های هوشمندی که در سه ماهه اول سال جاری عرضه می‌شوند در دسترس باشد، اما هیچ یک از برندهای معتبر هنوز چیزی در این زمینه اعلام نکرده‌اند. باید چند هفته دیگر منتظر بمانیم تا شرکت‌های سازنده درباره گوشی‌های هوشمند مجهز به این پردازنده جدید اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا