هاست پرسرعت
تکنولوژی

آشنایی با روند خرید و فروش ارز دیجیتال

آشنایی با روند خرید و فروش ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر ارز‌های دیجیتال توانستند جایگاه خاصی در میان روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری به دست آورند و امکان خرید و فروش این پول‌ها در هر موقعیتی که دسترسی به اینترنت وجود داشت، فراهم شده بود. بسیاری از شرکت­های ایرانی نیز در کنار تغییرات ایجاد شده در سراسر جهان شرایط حضور کاربران در بازار‌های آنلاین و کسب سود از این طریق را فراهم کردند. از همان ابتدا تا به امروز انجام خرید و فروش ارز دیجیتال با ریسک‌های زیادی همراه بود.

این روش سرمایه‌گذاری دارای مزایا و معایب خاص خود است و زمانی­که شما به­‌عنوان یک معامله‌گر وارد این بازار‌ها می‌شوید، باید بتوانید با انواع این ریسک‌ها کنار بیایید و با آگاهی کامل نسبت به شرایط وارد روند سرمایه‌گذاری شوید. همچنین برای اینکه آینده سرمایه‌گذاری شما در این بازار‌ها موفق‌تر باشد، باید با انواع اصطلاحات بازار ارز مانند تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی و در حالت کلی تحلیل بازار آشنایی کامل داشته باشید.

استراتژی مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال

بازار ارز‌های دیجیتال بسیار گسترده است و انجام سرمایه‌گذاری بر روی آن باید با شناخت دقیق باشد تا به کسب سود بیانجامد؛ در واقع معامله‌­گران باید استراتژی‌های خاصی داشته باشند و بر اساس اصول و الگو‌های خاصی نسبت به خرید و فروش ارز اقدام کنند. همچنین باید رعایت برخی نکات را در اولویت قرار دهید تا عملکرد خود را در بازار سرمایه بهبود ببخشید.

به‌­طور مثال بهتر است سرمایه‌ای را به این بازار‌ها اختصاص دهید که جهت گذراندن زندگی ضروری استفاده نشوند. علاوه­‌براین باید قبل از شروع خرید و فروش ارز دیجیتال استراتژی مشخصی برای خودتان انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید. پس از گذشت زمان و پیدا کردن مهارت و تجربه در حوزه ارز‌های آنلاین، به‌­آسانی می‌توانید تشخیص دهید بر روی چه ارز‌های خاصی سرمایه‌گذاری کنید و کدام یک را نادیده بگیرید. در کنار این موارد نسبت به شرایط بازار در هنگام ضرر یا سود شناخت کافی به­ دست می‌آورید و بر این اساس حرکت بعدی خودتان را تعیین می‌کنید.

آشنایی با روند خرید و فروش ارز دیجیتال

بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز بازار ارز دیجیتال

در حالت کلی ارز‌های دیجیتال به­‌صورت لحظه‌ای تفاوت قیمت پیدا می‌کنند و در نتیجه باید بتوانید در میان هزاران ارز دیجیتال موجود، نمونه‌ای را انتخاب کنید که در مقابل تغییرات بازار مقاومت زیادی داشته باشد. ارز دیجیتال بیت کوین نوسان قیمت مناسبی دارد و می‌تواند خارج از تحلیل‌های تکنیکال انجام شده عمل کند. اولین رمز ارز معرفی شده به بازار‌های آنلاین ماهیت خاصی دارد و خرید و فروش بیت کوین باید طبق اصول خاصی انجام شود. تأثیر قیمت این ارز بر سایر رمزارز‌ها بسیار زیاد است و هر نوع تغییر قیمت در آن می‌تواند بر تمام بازار تأثیر بگذارد.

در حالت کلی خرید بیت کوین برای کاربران مبتدی مناسب نیست و بهتر است پس از به دست آوردن تجربه و مهارت نسبت به سرمایه‌گذاری در این ارز غیرمتمرکز اقدام کنید. تمام فرایند تراکنش‌ها در معتبر‌ترین ارز دیجیتال به­‌صورت مستقیم در میان کاربران انجام می‌شود و هیچ ارگان دیگری در آن دخالت ندارد. بیت کوین امروز توانسته در دنیای واقعی نیز برای تراکنش‌های انجام شده در برخی از شرکت‌ها استفاده شود و به­‌عنوان یک پول قابل­‌استفاده پذیرفته شود. خرید و فروش بیت کوین یک روش جایگزین برای ابزارآلاتی مثل طلا است و محدودیتی برای سرمایه­‌گذاری افراد ندارد.

آشنایی با روند خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش مهم‌ترین استیبل کوین بازار

استیبل کوین‌ها یکی دیگر از انواع ارز‌های دیجیتال هستند که در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و نیازی به مراجعه به بانک برای دریافت آن­ها وجود ندارد. این ارز‌ها توسط قرارداد‌های هوشمند در بستر بلاک چین فعالیت می‌کنند و فرایند کار آن‌ها نیاز به داشتن مجوز قانونی ندارد. تتر اولین استیبل کوین دنیای ارز‌های دیجیتال است و به­‌دلیل رعایت برخی از مکانیزم‌ها می‌تواند ارزش خود را ثابت نگه دارد. این ارز دیجیتال دارای پشتوانه واقعی مثل دلار است و نقش اساسی در از بین بردن شکاف‌های موجود در میان ارز‌های فیات و دارایی‌های دیجیتال دارد.

فرایند سرمایه‌گذاری در این ارز‌ها بسیار شفاف است و ثبات زیادی دارد که در عین حال از کارمزد مناسبی نیز برخوردار است و همه این مورد از مزایای خرید و فروش تتر محسوب می‌شود. تتر به‌­دلیل داشتن ویژگی‌های خاص توانسته نفوذ زیادی به بازار‌های آنلاین مالی داشته باشد و سومین رتبه بازار ارز‌های دیجیتال را به خود اختصاص دهد. همچنین حجم معاملات روزانه آن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. هرگونه تغییر قیمت این ارز دیجیتال در بازار‌های آنلاین با تغییر ارزش ارز سنتی فیات پشتوانه آن، رخ می‌دهد.

نکات مهم در خرید و فروش ارز‌های دیجیتال

با توجه به گستردگی دنیا کریپتوکارنسی‌ها سرمایه‌گذاری در این ارز‌ها دشوارتر می‌شود و ریسک زیادی دارد؛ بنابراین در هنگام انجام سرمایه‌گذاری از خرید و فروش ارز‌هایی که تضمین خاصی ندارند و شناخته­‌شده نیستند، پرهیز کنید. همچنین قبل از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری نسبت به شرایط بازار و روند انواع ارز‌های دیجیتال اطلاعات کافی به دست ‌آورید.

علاوه­براین به تبلیغات انجام شده در فضای مجازی برای رسیدن به سود از طریق خرید برخی ارز‌های دیجیتال اعتماد نکنید که این موارد می‌تواند باعث از بین رفتن سرمایه شما شود. بهتر است بدانید در هنگام بررسی شرایط بازار فقط بر روی یک ارز تمرکز نکنید و نحوه پیشرفت یا سود و زیان سایر ارز‌های دیجیتال را بررسی کنید؛ چراکه تغییر قیمت رمز ارز‌ها بر شرایط یکدیگر در بازار ارز‌های دیجیتال تأثیر می‌گذارند.

نتیجه‌گیری

با توجه به اهمیت ارز‌های دیجیتال در دنیای امروز و روش‌های مختلف کسب سرمایه از آن‌ها، بهتر است نسبت به بازار ارز‌های دیجیتال شناخت و اطلاعات کافی داشته باشید و همچنین به‌­عنوان یک معامله‌گر مبتدی قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال نحوه استفاده از انواع ابزار‌های مربوط به تحلیل بازار و یاد بگیرید. به­دلیل ابعاد گسترده این بازار‌ها نتیجه هر نوع خرید و فروش می‌تواند در کنار سود به ضرر نیز برسد؛ بنابراین بهتر است ریسک‌های موجود در فرایند سرمایه‌گذاری را بدانید و بپذیرید.

مناسب‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال در بستر صرافی‌ها است. صرافی سی بیت دات می ‌یکی از این بستر‌ها است که می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید. امکان معامله بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز در این صرافی وجود دارد و از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار است تا در صورت بروز هر گونه مشکل در فرایند سرمایه‌گذاری بتوانید با پشتیبانی مجموعه در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید. از مهم­ترین ویژگی‌های سی بیت دات می می‌توان به کاربری آسان، محیط مطمئن و سرعت بالای سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا