هاست پرسرعت
تکنولوژی

آمار قابل توجه نصب اندروید 13 تنها با گذشت پنج ماه از انتشار رسمی

آمار قابل توجه نصب اندروید 13 تنها با گذشت پنج ماه از انتشار رسمی

ظاهراً سازندگان گوشی‌های هوشمند برای عرضه سیستم عامل اندروید 13 برای دستگاه‌های خود شتاب داشته‌اند. چرا که بر اساس آخرین آمارهای رسمی توزیع اندروید از گوگل، جدیدترین نسخه این سیستم عامل موبایلی اکنون روی تعداد مناسبی از گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شود.

در حال حاضر، آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید روی 5.2 درصد از تمام دستگاه‌های مبتنی بر این پلتفرم نصب شده است. در حالی که این رقم به طور کلی زیاد نیست، اما با توجه به اینکه از عرضه این به‌روزرسانی تنها پنج ماه می‌گذرد، می‌توان گفت بسیار چشمگیر است. بنابراین هنوز به شش ماه نرسیده، میلیون‌ها گوشی به اندروید 13 ارتقاء یافته و یا با این سیستم عامل روانه بازار شده‌اند. در سال‌های اخیر، گوگل در ارائه آمار و ارقام رسمی توزیع اندروید ثبات نداشته، اما اندروید استودیو به تازگی گزارشی را برای سال 2023 به اشتراک گذاشته که به ما نشان می‌دهد تولید کنندگان چقدر سریع با سیستم عامل جدید سازگار شده‌اند.

اندروید 13

در حال حاضر اندروید 13 بر روی 5.2 درصد از کل دستگاه‌ها اجرا می‌شود، در حالی که اندروید 12 و اندروید 12L در مجموعه بر روی 18.9 درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی نصب هستند. این آمارها نشان می‌دهند که نصب اندروید 12 و 12L نیز بسیار افزایش یافته و در مقایسه با 13.5 درصد ماه اوت 2022 پیشرفت خوبی داشته است. طبیعی است که با رواج یافتن نسخه‌های جدیدتر اندروید، نسخه‌های قدیمی‌تر کم کم از رده خارج می‌شوند، به طوری که سهم اندروید اوریو (هشتمین شماره اصلی اندروید) در نهایت به زیر 10 درصد کاهش یافته است. جالب اینجاست که اندروید جلی بین یا همان چهارمین نسخه اندروید که تا پیش از این 0.3 درصد از بازار را در اختیار داشت، دیگر در آمارها نیامده و به این ترتیب کاملاً از رده خارج شده است.

اندروید 13

در همین حال، سهم اندروید کیت کت به 0.7 درصد در سال 2023 کاهش یافته که نسبت به 0.9 درصد ماه اوت سال گذشته افت قابل ملاحظه‌ای است. رشد سریع اندروید 13 بدون شک به لطف برندهایی مانند سامسونگ، گوگل، وان پلاس و دیگر سازندگان محبوب اتفاق افتاده که گوشی‌های جدید خود را با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید عرضه کرده‌اند. البته، این شرکت‌ها در به‌روزرسانی مدل‌های فعلی خود به آخرین نسخه اندروید نیز فعال بوده‌اند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا