هاست پرسرعت
تکنولوژی

آموزش پایتون برای کودکان و کاربردهای آن

آموزش پایتون برای کودکان و کاربردهای آن

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی محسوب می شود که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. کاربرد پایتون بسیار زیاد است. به همین دلیل این زبان جامع و آسان، در لیست پنج زبان برنامه نویسی برتر جهان قرار می گیرد که از بازار کار خوبی نیز بهره مند می باشد. علاوه بر این با آموزش پایتون برای کودکان  می توان خردسالان و نوجوانان را نیز با دنیای جذاب برنامه نویسی آشنا کرد. زبان برنامه نویسی پایتون از چند ویژگی مهم و اساسی برخوردار می باشد که عبارتند از:

  • متن باز بودن زبان برنامه نویسی پایتون
  • قدرتمند و قابل درک بودن
  • توسعه آسان و سریع

کاربرد پایتون در حوزه های مختلف، از تکنولوژی تا پزشکی

زبان پایتون به عنوان یک زبان جامع و کامل شناخته می شود که در حوزه های مختلف، کاربردهای متفاوتی خواهد داشت. بنابراین گستره و کاربرد پایتون از حوزه تکنولوژی شروع شده و در نهایت به حوزه پزشکی ختم می شود. زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان یک زبان عمومی می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. بر این اساس با یادگیری این زبان می توان در زمینه ساخت اپلیکیشن، هک، خلق رابط گرافیکی، داده کاوی و… به مهارت کافی دست پیدا کرد. علاوه بر این با توجه به انعطاف زبان پایتون، نمی توان کاربردهای آن را در حوزه پزشکی نادیده گرفت. اگر قصد آشنایی با کاربرد پایتون را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

معرفی زبان برنامه نویسی پایتون

اولین ایده ساخت زبان برنامه نویسی پایتون در سال 1980 میلادی مطرح شد. بنابراین Guido van Rossum با هدف ساخت یک زبان برنامه نویسی آسان و کاربردی، ساخت زبان برنامه نویسی پایتون را آغاز نمود. پس از چند سال کوشش پیوسته، زبان پایتون مورد توجه قرار گرفت. خیدو فان روسوم با ساخت زبان پایتون تحول عظیمی در حوزه برنامه نویسی ایجاد کرد. به طوری که امروزه زبان پایتون در زمینه پزشکی، ساخت بازی، طراحی وب و… نقش مهمی را ایفا می نماید. بر این اساس در ادامه مهمترین کاربردهای زبان پایتون رو به طور مفصل بررسی می کنیم. سپس بهترین مرکز تخصصی آموزش و یادگیری زبان پایتون را معرفی می نماییم.

  زبان پایتون

کاربرد پایتون در حوزه های مختلف

واقعیت این است که لازمه کاربردی بودن یک زبان، وجود مزیت های متعدد در آن می باشد .کاربرد پایتون و شباهت کد های آن به زبان انگلیسی یکی از مهمترین دلایلی می باشد که کد نویسی را تسهیل می نماید .علاوه بر این ساختار ساده و مشخص پایتون، کار با آن را تا حدود بسیار زیادی آسان می کند. بر این اساس کودکان و تمام افرادی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی را دارند، می توانند پروسه یادگیری را از زبان پایتون آغاز کنند .علاوه بر این زبان برنامه نویسی پایتون برای استارتاپ هایی که قصد ارائه نمونه را دارند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

در یک دهه گذشته زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، محبوبیت بسیار زیادی در بین برنامه نویسان داشت .با این وجود پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، زبان برنامه نویسی پایتون مورد توجه برنامه نویسان متعددی قرار گرفت چرا که کاربرد پایتون و یادگیری سریع آن، برنامه نویسان مبتدی را ترغیب به یادگیری این زبان سطح بالا نمود .بنابراین زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت جای خود را به زبان پایتون داده و از جایگاه نخست کناره گیری کرد‌ .امروزه زبان برنامه نویسی پایتون کاربردهای زیادی در حوزه آموزش دارد و برای کودکان و علاقه مندان به برنامه نویسی انتخاب هوشمندانه ای محسوب می شود.

کاربرد پایتون در طراحی وب

امروزه با تجربه ترین توسعه دهندگان و طراحان وب می توانند از زبان پایتون برای پردازش پایگاه های داده استفاده نمایند. بنابراین پس از کسب کمی مهارت، کاربرد پایتون در این حوزه به کمک توسعه دهندگان می آید و انجام پردازش های مورد نیاز به آسانی انجام می شود. به همین دلیل افراد زیادی زبان پایتون را آسانتر از سایر زبان های برنامه نویسی می دانند. بنابراین در مقایسه با زبان هایی مانند MySQL، زبان پایتون آسانتر خواهد بود. به همین دلیل امروزه به پایتون، به چشم یک گزینه مناسب برای شروع برنامه نویسی نگاه می کنند. وجود ویژگی هایی مانند یادگیری سریع، وجود کتابخانه های مختلف، انعطاف پذیری و درک آسان کدها، زبان پایتون را به گزینه مناسبی برای طراحی وب تبدیل کرده است. این در حالی است که فریم ورک های پایتون نیز موجب تسهیل و سرعت بخشیدن به پروسه کد نویسی شده اند.

کاربرد پایتون در هک و امنیت

با توجه به وجود کتابخانه های متنوع در زبان برنامه نویسی پایتون، می توان به کاربرد این زبان در زمینه هک و امنیت اشاره نمود. بنابراین سورس نویسی در پایتون به بهترین شیوه ممکن انجام می شود. به علاوه تمام کارشناسان امنیت از زبان پایتون برای تولید و توسعه ابزارهای هک استفاده می کنند. بنابراین در این راستا می توان به ویروس های شبکه و مواردی از این دست اشاره نمود که در ماشین های مجازی، مورد آزمایش و اجرا قرار می گیرند. در حال حاضر از ابزارهای مختلفی در این حوزه می توان استفاده کرد. این ابزارها شاملScapy ، requests،BeautifulSoup ، Socket و موارد مشابه خواهند بود. علاوه بر این کتاب های معروف و شناخته شده ای مانند پایتون برای هکرها نیز می تواند در این زمینه کمک بسزایی نماید.                                                                    

برنامه نویسی اندروید با پایتون

برنامه نویسی اندروید با پایتون به صورت مستقیم کاری غیرمعمول است؛ اما پایتون در اندروید نیز می‌تواند با استفاده از فریم ورک ها و کتابخانه هایی نظیر کیوی (kivy)، کتابخانه toga در فریم ورک Beeware و … موثر باشد و نقش های مهمی ایفا کند.

کاربرد پایتون در بازی سازی

یکی از بهترین کاربردهای پایتون بازی سازی می باشد. علاقه به بازی های کامپیوتری و گسترده این صنعت یکی از عمده دلایل محبوبیت زبان پایتون در بین برنامه نویسان و سازندگان بازی های رایانه ای می باشد. وجود فرصت های شغلی مناسب و امکان استفاده از کتابخانه های متنوع، پایتون را تبدیل به گزینه مناسبی برای ساخت بازی کرده است. با این وجود در زمینه ساخت بازی باید از نکات مهمی پیروی کرد تا نتیجه دلخواه را به دست آورد. در وهله اول استفاده از سیستم عامل های مورد نیاز و بهره گیری از کتابخانه های این زبان، گام نخست شما در حوزه بازی سازی می باشد. بنابراین با توجه به انعطاف پذیری و گستردگی زبان پایتون می توان برای پلتفرم های مختلفی مانند اندروید، ویندوز و غیره بازی سازی نمود.

کاربرد پایتون در پزشکی

در قرن حاضر نمی توان کاربرد پایتون در پزشکی را نادیده گرفت. زبان برنامه نویسی پایتون در حوزه های بهداشت و درمان نیز نقش موثری را ایفا می کند. وجود سینتکس ساده و مقیاس پذیری قابل توجه، از مهمترین ویژگی های زبان پایتون محسوب می شوند که اطلاعات متعدد و داده های وارد شده به سیستم را با اختلال مواجه نمی کنند. علاوه بر این با توجه به اهمیت حفظ اطلاعات بیماران در حوزه درمان، زبان برنامه نویسی پایتون به حفظ امنیت در ذخیره کردن داده ها و اطلاعات کاربران کمک کرده است. به علاوه بررسی عکس های ام آر آی و سی تی اسکن بیماران مزیت دیگری محسوب می شود که کار پزشکان را آسان کرده است. مراقبت بهتر از بیماران، تشخیص سریع بیماری های خاص یا خطرناک، کمک به اکتشافات جدید در آزمایشگاه ها و… نیز از مهمترین مزیت های زبان پایتون محسوب می شوند که انقلاب بزرگی در حوزه پزشکی به شمار می آیند.

بهترین سن برای شروع یادگیری پایتون

برنامه نویسی کودکان دنیای متفاوتی نسبت به برنامه نویسی بزرگسالان دارد. سن مناسب برای یادگیری و آموزش پایتون برای کودکان، از هفت الی ده سالگی شروع می شود. اما این موضوع به این معنی نیست که سایر کودکان یا نوجوانان نمی توانند زبان پایتون را آموزش ببینند. با توجه به رشد کودک و اهمیت یادگیری امور آموزشی، هرچه شروع برنامه نویسی از سنین کمتری آغاز شود، به سود کودک خواهد بود. بنابراین برای کودکانی که آشنایی زیادی با کامپیوتر ندارند، اولین گام موثر در زمینه یادگیری، آموزش قدم به قدم رایانه خواهد بود. سپس می توان به صورت اصولی زبان پایتون را آموزش دید.

آموزش پایتون برای کودکان و کاربردهای آن

کودکان را چگونه برای یادگیری پایتون آماده کنیم؟

آموزش پایتون برای کودکان فواید زیادی دارد. برای آموزش دادن به کودکان می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. وجود دوره های مختلف، استفاده از پکیج های آموزشی و نگاه کردن به ویدئوهای آموزش پایتون، فواید بسیار زیادی برای کودکان خواهد داشت و علاوه بر یادگیری اصولی برنامه نویسی، آینده آنها را نیز به میزان قابل توجهی تضمین می نماید. با تکیه بر کاربردهای پایتون می توان کودک را با یک دنیای جدید و متفاوت آشنا کرد.

به علاوه بخش قابل توجهی از رشد و شکوفایی استعداد در سنین پایین اتفاق خواهد افتاد. به همین دلیل زبان پایتون می تواند پل مهمی برای ورود به دنیای تکنولوژی و کسب مهارت محسوب شود. آکادمی یاسان یکی از بهترین مراکز آموزش برنامه نویسی در ایران می باشد که با تکیه بر مهارت بهترین مربیان، کودکان را با برنامه نویسی آشنا می کند. علاوه بر این پس از به اتمام رساندن دوره، مدرک معتبر آکادمی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا