هاست پرسرعت
تکنولوژی

آپدیت تلگرام 8.5 منتشر شد؛ استیکرهای ویدیویی و واکنش های بهتر

آپدیت تلگرام 8.5 منتشر شد؛ استیکرهای ویدیویی و واکنش های بهتر

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

تلگرام باز هم یک به‌روزرسانی جدید منتشر کرده که از قابلیت‌هایی جدید آن می‌توان به استیکرهای ویدیویی، واکنش بهتر به پیام‌ها به واسطه انیمیشن‌های فشرده و ایموجی‌های بیشتر و انتقال سریع از یک چت به چت دیگر، اشاره کرد.

استیکرهای ویدیویی

استیکرهای متحرک تلگرام کیفیت و کارایی بی‌نظیری دارند و در عین حال حجم هر کدام از آن‌ها کمتر از 30 کیلوبایت است. اما ایجاد چنین استیکرهایی نیاز به تجربه بالا و استفاده از نرم افزارهای تخصصی مانند Adobe Illustrator دارد.

استیکرهای ویدیویی

مدیران تلگرام برای اینکه عموم کاربران را به ساخت استیکرهای متحرک تشویق کنند، قابلیتی تبدیل ویدیوهای معمولی به استیکر را در نسخه جدید گنجانده‌اند. به این ترتیب، همه به راحتی می‌توانند با استفاده از برنامه‌های ویرایش ویدیو، استیکرهای متحرک دلخواه خود را ایجاد کند. البته، در حال حاضر تنها از برنامه‌هایی که از فرمت WEBM و کانال‌های آلفا پشتیبانی می‌کنند، می‌توان استفاده کرد و تلگرام قول داده در آپدیت‌های بعدی لزوم پشتیبانی از کانال‌های آلفا را حذف کند.

واکنش بهتر به پیام‌ها

قابلیت واکنش سریع که در نسخه قبلی تلگرام معرفی شد، اکنون گسترده‌تر از قبل شده و انیمیشن‌های فشرده بیشتری به آن اضافه شده‌اند. برای اینکه بتوانید واکنش خود به پیام را با یک افکت بزرگ‌تر ارسال کنید، کافیست تا روی یکی از ایموجی‌های متحرک لمس کرده و انگشت خود را نگه دارید.

واکنش بهتر به پیام‌ها

همانند ایموجی‌های تعاملی، واکنش‌ها هم به صورت سینک شده و همزمان هستند و مخاطبتان به صورت همزمان افکت ارسالی را روی صفحه چت خود خواهد دید.

واکنش‌ها نه تنها برای بیان احساس نسبت به یک پیام به کار می‌روند، بلکه می‌توانند به عنوان پاسخی سریع به یک پرسش یا تأیید یک مطلب هم قلمداد شوند. دقیقاً به همین دلیل است که تلگرام در نسخه جدید خود وضعیت دیده شدن را به واکنش‌ها هم اضافه کرده و از این پس اگر واکنشی به پیام شما صورت گرفته باشد، به شما اطلاع داده خواهد شد.

گشت و گذار راحت‌تر بین چت‌های اخیر

گشت و گذار راحت‌تر بین چت‌های اخیر

از این پس هر وقت که از بر روی دکمه بازگشت در گوشه بالای سمت چپ برنامه لمس کرده و انگشت خود را نگه دارید، لیستی از چت‌های اخیر برایتان نمایش داده خواهد شد و به سرعت می‌توانید بین چت‌ها جابجا شوید. بنابراین، هر زمان که با کلیک بر روی یک لینک، پیام فوروارد شده و … وارد چت‌های جدید شده باشید و بخواهید دوباره به همان چت اول برگردید، به راحتی و با یک لمس می‌توانید این کار را انجام دهید.

رفع باگ‌های شناخته شده

تلگرام در نسخه جدید خود برخی از باگ‌های شناخته شده را برطرف کرده و همچنین کیفیت تماس‌های صوتی را نیز بهبود داده است. قابلیت ترجمه به صفحه Instant View (یا bios در گوشی‌های آیفون) اضافه شده، گزینه ارسال بی‌صدا از منوی اشتراک‌گذاری افزوده گردیده و چندین و چند بهبود دیگر نیز در برنامه اعمال شده است.

انیمیشن‌های جدید

همچنین در گوشی‌های آیفون انیمیشن‌های جدید در نوار پایین صفحه اضافه شده که می‌تواند جالب باشد.

بامن

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا