هاست پرسرعت
تکنولوژی

آپدیت تلگرام 9.4.0 منتشر شد؛ ساخت عکس پروفایل و دسته‌بندی ایموجی‌ها

آپدیت تلگرام 9.4.0 منتشر شد؛ ساخت عکس پروفایل و دسته‌بندی ایموجی‌ها

پیام‌رسان تلگرام نخستین به‌روزرسانی خود در سال 2023 را دریافت کرد. در این آپدیت جدید 10 قابلیت اصلی به این پیام‌رسان اضافه شده و آن را هر چه بیشتر غنی‌تر کرده است. تلگرام در سال 2022 روند بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و توانست فاصله خود با رقبا را از لحاظ ارائه قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف، بسیار بیشتر از قبل کند. حال، به نظر می‌رسد سال 2023 را نیز با قدرت شروع کرده و در ادامه می‌توان انتظار بهبودها و تحولات بیشتری را از این اپ پیام‌رسان محبوب داشت. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به تغییرات نسخه جدید تلگرام یعنی نسخه 9.4.0 بیندازیم.

ابزار ساخت عکس پروفایل

ابزار ساخت عکس پروفایل

از این پس می‌توانید به راحتی هر استیکر یا ایموجی متحرکی را به یک عکس پروفایل برای حساب کاربری شخصی، گروه و یا کانال خود تبدیل کنید. تمامی کاربران (حتی کسانی که عضو اشتراک پرمیوم نیستند) می‌توانند از ایموجی‌های متحرک و سفارشی برای این کار استفاده کنند.

در ضمن، در به‌روزرسانی قبلی نیز قابلیت تنظیم عکس پروفایل برای مخاطبین و یا پیشنهاد دادن عکس به آن‌ها گنجانده شده بود و به این ترتیب، بخش عکس پروفایل که معمولاً ساده و بدون تنظیمات خاص بود، اکنون بسیار سفارشی‌تر از گذشته شده است.

دسته‌بندی ایموجی‌ها

دسته‌بندی ایموجی‌ها

اکنون در پنل استیکرها، دسته‌بندی‌هایی برای ایموجی‌ها و استیکرها اعمال شده تا به سرعت بتوانید آن چه را که در نظر دارید، پیدا کنید. در ضمن، می‌توانید انگشت خود روی هرکدام از ایموجی‌ها نگه دارید تا بتوانید قبل از ارسال، آن را با کیفیت بهتر ببینید.

کاربران تلگرام به بیش از یک میلیون استیکر و ایموجی مختلف دسترسی دارند، و از همین رو ارائه یک ساز و کار مناسب و کارآمد برای یافتن استیکر مناسب، یک ضرورت است و در آپدیت جدید به این نکته تمرکز ویژه‌ای شده است.

 ترجمه کردن کل گفتگو

 ترجمه کردن کل گفتگو

از این پس، کاربران اشتراک پرمیوم تلگرام می‌توانند کل یک گفتگو، گروه یا کانال را با کمک نوار ترجمه در بالای صفحه، به صورت لحظه‌ای ترجمه کنند. می‌توان از منوی گزینه‌ها، این نوار را پنهان کرده و همچنین زبان‌های مورد نظر برای ترجمه را انتخاب کرد.

شایان ذکر است که تمامی کاربران همچنان قادر هستند پیام‌های مورد نظر خود را به صورت تکی و با استفاده از گزینه «Translate»، به زبان دلخواه خود ترجمه کنند.

میزان استفاده از شبکه

میزان استفاده از شبکه

تلگرام در به‌روزرسانی جدید خود به کمک نمودارهای دایره‌ای دقیق، میزان حجم مصرفی اینترنت از طریق اتصال وای‌فای و یا داده تلفن همراه را نمایش می‌دهد. همچنین، شما می‌توانید تنظیمات دانلود خودکار را بر اساس تعرفه اینترنت خود تغییر دهید.

ماه گذشته، ویژگی مشابهی در بخش میزان استفاده از حافظه اضافه شده بود و اگر توسعه‌دهندگان تلگرام با همین روند پیش بروند، احتمالاً به زودی برای همه بخش‌های اپلیکیشن، یک نمودار دایره‌ای خواهیم داشت!

ذخیره خودکار عکس‌ها و فیلم‌های دریافتی

ذخیره خودکار عکس‌ها و فیلم‌های دریافتی

در نسخه 9.4.0 تلگرام می‌توانید قابلیت ذخیره خودکار فایل‌های رسانه‌ای در گالری را بر اساس حجم، نوع فایل و چتی که از آن دریافت شده، فعال کنید. همچنین قابلیت تعیین استثنا نیز به این منو اضافه شده تا بتوانید دقیقاً همان چیزهایی را که می‌خواهید ذخیره کنید.

البته، گفتنی است که در پیام‌رسان تلگرام، نیاز نیست همه چیز را در گالری دستگاه خود ذخیره کنید. چرا که می‌توانید رسانه‌ها و فایل‌ها را از حافظه دستگاه خود حذف کرده و هر زمان که نیاز داشتید، دوباره آن‌ها را از فضای ابری تلگرام دانلود کنید.

دسترسی‌های جداگانه برای رسانه‌ها

دسترسی‌های جداگانه برای رسانه‌ها

مدیران گروه‌ها از این پس می‌توانند اجازه ارسال 9 نوع مختلف فایل‌های رسانه‌ای (از جمله عکس، پیام صوتی یا پیام ویدیویی) را به صورت مجزا به کاربران خود بدهند. همچنین می‌توانند امکان ارسال پیام متنی در گروه را غیرفعال کرده و به این ترتیب یک گروه صرفاً رسانه‌ای بسازند.

به این ترتیب، بالاخره امکان برقراری ارتباط تنها با استفاده از پیام‌های صوتی یا موارد مشابه فراهم شده و نیازی به نظارت مداوم مدیران به پیام‌ها نیست.

اشتراک سالانه پرمیوم

تلگرام در به‌روزرسانی جدید خود امکان خرید اشتراک یک ساله پرمیوم را با 40 درصد تخفیف فراهم کرده است.

انتخاب گفتگو برای ربات‌ها

انتخاب گفتگو برای ربات‌ها

توسعه‌دهندگان ربات‌های تلگرامی از این پس قادر خواهند بود دکمه‌های ویژه‌ای را به ربات‌های خود اضافه کنند که به کاربران امکان انتخاب افراد، گروه‌ها یا کانال‌هایی با معیارهای از پیش تعیین شده را می‌دهد.

به عنوان نمونه، می‌توان از این دکمه‌ها برای افزودن سریع ربات به گروه‌هایی که کاربر در آن‌ها مدیر بوده و قابلیت موضوع‌بندی نیز فعال است، استفاده کرد.

برنامه‌نویس‌های ربات می‌توانند جزییات بیشتر را در راهنما و کانال [email protected] مطالعه کنند.

ورود دوباره به حساب با استفاده از Apple ID و Google ID

کاربران پس از خروج از حساب، می‌توانند دوباره با استفاده شناسه اپل یا گوگل خود، به راحتی وارد حسابشان شوند. البته اگر گذرواژه تایید دو مرحله‌ای فعال باشد، همچنان نیاز است که آن را وارد کنند.

ایموجی‌های سفارشی و ایموجی‌های تعاملی جدید

مانند همیشه، در به‌روزرسانی‌ جدید تلگرام شاهد اضافه شدن ایموجی‌های سفارشی و تعاملی جدیدی هستیم که از بخش استیکرهای پرطرفدار در بالای قسمت ایموجی‌ها قابل مشاهده هستند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا