هاست پرسرعت
تکنولوژی

آیا سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در سال 1402 برای ایرانیان مناسب است؟

آیا سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در سال 1402 برای ایرانیان مناسب است؟

برای بسیاری از ما امروزه دیگر جهان کریپتو و تکنولوژی بلاک‌چین مفاهیم ناآشنایی نیستند. این تکنولوژی به لطف اینترنت به کشور عزیز ما هم هم‌زمان با دیگر کشور‌های پیشرفته رسیده و ایرانی‌های بسیاری وارد جهان رمزارزها شده‌اند. امروز در ایران هم پلتفرم‌های وام ارز دیجیتال وجود دارد، هم صرافی‌های ارز دیجیتال و هم خرید اقساطی بر پایه ارز دیجیتال. حتی دولت هم به‌تازگی اعلام کرده که در حال ساخت ریال دیجیتال است.

ما در این مطلب سعی داریم تا به شکلی جامع هم امکانات و بستر‌های موجود برای فعالیت‌های رمزنگاری در ایران را بررسی کنیم و هم بررسی کنیم که سرمایه‌گذاری در این بازار مالی سودی عایدمان خواهد کرد یا خیر. پس با ما همراه باشید.

1- وام ارز دیجیتال، خداحافظی با چک و ضامن و ماه‌ها انتظار

چه حسی به شما دست خواهد داد اگر بفهمید می‌توانید تنها در 24 ساعت و بدون نیاز به ضامن و چک و سفته وام دریافت کنید؟ شاید به نظر غیرواقعی بیاید؛ اما به لطف تکنولوژی لند‌تک دریافت وام به همین اندازه ساده شده، حتی در ایران. مجموعه‌ی اعتبار شهر به‌تازگی برای دریافت وام ارز دیجیتال در ایران سامانه‌ خود را راه‌اندازی کرده است. روش دریافت این وام هم ساده و سریع است.

شما برای دریافت وام ارز دیجیتال از سامانه‌ی اعتبار شهر به تنها چیزی که نیاز دارید یک وثیقه‌ی ارز دیجیتال یا سهام بورسی است. در سامانه‌ی اعتبار شهر شما با وثیقه قرار دادن دارایی آنلاین خود می‌توانید هم وام ریالی و هم دلاری دریافت کنید. همچنین از طریق این سامانه می‌توانید کالای مورد نیاز خود را به صورت اقساطی خرید کنید.

آیا سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال برای سال 1402 برای ایرانیان مناسب است؟

وثیقه‌ی ارز دیجیتال چیست؟ هولدر کیست؟

به طور کلی ما دودسته معامله‌گر در بازار ارز دیجیتال داریم. به زبان ساده یک عده از افراد معاملاتشان کوتاه‌مدت است و از یک ارز دیجیتال برای مدتی طولانی نگه‌داری نمی‌کنند. این افراد لحظه‌به‌لحظه در حال چک کردن نوسانات هستند و به آن‌ها تریدر گفته می‌شود. دسته‌ی دیگر افرادی هستند که روزی رمز‌ارز‌ها به شکلی طولانی‌مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند و شاید چند ماه یا چند سال از یک رمزارز نگه‌داری کنند تا زمانی که به بیشترین بازده رسید آن را بفروشند. به این افراد هولدر گفته می‌شود. وام ارز دیجیتال هم مناسب همین دسته از افراد است. چرا که در این شکل از دریافت وام شما می‌توانید همان ارز دیجیتالی که هولد کرده‌اید و کارکردی هم برایتان ندارد را وثیقه کنید و بدون این که از ارزش دارایی‌تان چیزی کم بشود وام دریافت کنید.

اعتبار شهر با پشتوانه‌ی بانکی قوی می‌تواند دریچه‌ای باشد برای شما تا با خیال راحت بتوانید بدون هیچ دردسری وام ارز دیجیتال دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت اعتبار شهر شوید.

2- احتمال دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال در سال 1402 چقدر محتمل است؟

واقعیت این است که تا لحظه‌ی نگارش این مطلب هنوز به شکلی رسمی اعلام نشده که ارز دیجیتال تا چه حد شامل دریافت مالیات می‌شود. اما مصاحبه‌های بعضی از مسئولین نشان می‌دهد که دولت عزمی جدی برای دریافت مالیات از افراد دارد. چرا که طبق گفته‌ی خود مسئولین تا همین امروز افراد زیادی توانسته‌اند با تبدیل پولشان به ارز دیجیتال خود را از مالیات معاف کنند.

البته هنوز حتی معلوم نیست که این طرح تا چه حد عملی باشد، چرا که در بستر وب 3 (WEB3) و باتوجه‌به امکانات سیستم غیرمتمرکز بسیاری از افراد می‌توانند بدون این‌که هویت خود را مشخص کنند به معاملات ارز دیجیتال بپردازند و یا وام ارز دیجیتال دریافت کنند. البته در مورد تولید ارز دیجیتال قانون فرق می‌کند و تمام ماینر‌ها موظف به ثبت فعالیت‌های خودشان و پرداخت مالیات هستند.

3- وب 3(Web3) چیست و چه تأثیری بر آینده‌ی رمزارزها خواهد گذاشت؟

به نسل سوم اینترنت وب 3 گفته می‌شود. اگر بخواهیم به زبان ساده آن را توضیح  بدهیم باید بگوییم که وب 3 به وجود آمده تا جدا از امکانات بی‌شمار، یک‌بار دیگر مالکیت اطلاعات شخصی یک کاربر را به خودش باز گرداند و کاربران از انحصار شرکت‌های بزرگ رهایی بخشد. وب 3 باتکیه‌بر بستر بلاک‌چین و مخصوصاً شبکه اتریوم می‌تواند به حریم خصوصی معنایی دوباره ببخشد. جدا از این می‌توان پتانسیل NFT، متاورس و قراردادهای هوشمند و حتی وام ارز دیجیتال را کشف کرد. در واقع چه بخواهیم و چه نه آینده متعلق به وب 3 است. آگاهی از این موضوع می‌تواند کمک زیادی به انتخاب یک رمزارز برای سرمایه‌گذاری بکند. چرا بسیاری از رمزارزهای جدید بر پایه وب 3 ساخته می‌شوند.

آیا سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال برای سال 1402 برای ایرانیان مناسب است؟

4- بازگشت NFTها در سال 1402

Non fungible token یا همان توکن غیرقابل‌تعویض چیست که این‌همه در این چند سال هیاهو به پا کرده؟ و حتی چه تأثیری در انتخاب مسیر ما برای سرمایه‌گذاری دارد؟ در پاسخ به سؤال دوم باید بگوییم خیلی. NFT بدون شک بخش بسیار زیادی از آینده‌ی تکنولوژی را در اختیار خواهد داشت. همین چند روز پیش و در یک بررسی جامع برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری تقریباً اکثر پروژه‌ها مربوط به متاورس و بر پایه‌ی NFT بودند. در کل می‌توان گفت شاید سال 2020 خیلی سال خوبی برای NFT نبود؛ اما این تکنولوژی قدرتمندتر از همیشه برخواهد گشت و به انقلابش در عرصه مفاهیم مالکیت در فضای مجازی ادامه خواهد داد. اصلاً دور نیست زمانی که دیگر حتی بشود با استفاده از یک NFT برای دریافت وام ارز دیجیتال هم وثیقه‌گذاری کرد.

5- جهان رمزارز در آستانه‌ی بازار صعودی

بعد از شکست‌های متوالی و رسیدن به کف قیمت بسیاری از رمزارزها به نظر می‌رسد بازار نزولی یا خرسی دیگر تمام شده. در این مدت بسیاری از شرکت‌ها ورشکست شدند و بسیاری از پروژه‌ها تعطیل شد. اما در عوض بسیاری از پروژه‌ها نیز نشان دادند که در دسته‌ی دارایی‌های ارزشمند قرار می‌گیرند و توانستند حتی با تحمل ضرر زیاد همچنان سر پا بمانند. امروز اما دیگر آن ایام سخت در روز‌ها آخرش قرار دارد. در این مدت به‌عنوان‌مثال بیت‌کوین از  16 هزار دلار به 23 هزار دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود کل بازار در ماه‌های آینده جهش صعودی زیادی داشته باشد.  پس به نظر می‌رسد بازار کم‌کم آماده‌‌ی ورود سرمایه خواهد بود.

6- معرفی چهار پروژه آماده پیشرفت در سال 1402

یک نگاه عمیق به بهترین پروژه‌های جدید جهان ارز دیجیتال می‌تواند به‌خوبی به ما نشان بدهد که این جهان در حال حرکت به کدام سمت است. هرکدام از پروژه‌‌ها همچنین قابلیت سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارند البته هرکدام نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتر برای سرمایه گذاری دارند. پس این شما و این هم پنج عدد از پروژه‌هایی که بیشترین پتانسیل پیشرفت را دارند:

  1. Meta Masters Guild یک اکوسیستم نوآورانه‌ی بازی برای کسب درآمد (P2E).
  2. Fight Out یک پروژه کریپتوی جدید. حرکت برای کسب درآمد برای تناسب‌اندام.
  3. C+Charge اعتبارات کربن و شبکه توکن شارژ خودروی برقی ( EV)
  4. RobotEra (TARO) بازی متاورس و توکن غیر قابل تعویض (NFT) با پاداش و ایردراپ.
  5. Calvaria (RIA)یک بازی کارتی نبرد P2E که تنها در پیش‌فروش خود 3 میلیون دلار فروخت.

بخش پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به شکلی جامع بررسی کنیم که آیا بازار ارز دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری هست و یا خیر. شما نیز اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید یا دوست دارید در مورد وام ارز دیجیتال و خرید اقساطی اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید با ورود به سامانه‌ی اعتبار شهر به هرآنچه نیاز دارید دسترسی پیدا کنید. با اعتبار شهر شما می‌توانید از همیشه به بازار ارز دیجیتال و دریافت وام تتری نزدیک شوید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا