هاست پرسرعت
تکنولوژی

آیفون 15 پرو مکس رکورد حاشیه اطراف نمایشگر را خواهد شکست!

آیفون 15 پرو مکس رکورد حاشیه اطراف نمایشگر را خواهد شکست!

آیا آیفون‌های اولیه اپل را به یاد دارید که حاشیه‌های اطراف نمایشگر در آن‌ها بسیار ضخیم بود؟ این شرکت برای مدت‌ها اهمیتی به حاشیه‌های اطراف نمایشگر نمی‌داد، اما بعد از عرضه آیفون 6 به آرامی شروع به کاهش حاشیه‌ها کرد و اکنون جدیدترین سری از محصولات آن، یعنی آیفون 14 اساساً یک گوشی تمام صفحه است. با این حال، شایعات حاکی از آن هستند که قرار است در آیفون 15 پرو مکس این حاشیه‌ها هر چه بیشتر باریک‌تر شده و این گوشی دارای نمایشگری با نازک‌ترین حاشیه‌هایی خواهد بود که تاکنون در گوشی‌های هوشمند دیده شده است.

این اطلاعات از یکی از منابع معتبر صنعت موبایل یعنی Ice Universe به دست آمده و بر این اساس گفته می‌شود که گوشی هوشمند پرچمدار آینده اپل دارای حاشیه‌های بسیار باریکی با ضخامت تنها 1.55 میلی متر خواهد بود که کاهش قابل توجهی نسبت به حاشیه‌های 2.17 میلی متری آیفون 14 پرو مکس فعلی است. حاشیه‌های 1.55 میلی متری اطراف نمایشگر می‌تواند یک رکورد جدید برای گوشی‌های هوشمند باشد؛ رکوردی که در حال حاضر در اختیار گوشی شیائومی 13 با حاشیه‌های 1.81 میلی‌متری است. برای مقایسه بد نیست بدانید که گوشی‌های گلکسی اس 22 و اس 23 نیز دارای حاشیه‌هایی با ضخامت حدود 1.95 میلی متر هستند.

آیفون 15 پرو مکس

مسلماً این یک ارتقاء بزرگ در زمینه طراحی است، اما آیا واقعاً رقابت بر سر میلی مترها اهمیت دارد؟ قطعاً جواب این سؤال به ترجیح شخصی افراد ربط دارد اما می‌توان استدلال کرد که مدل‌های فعلی آیفون در حال حاضر دارای حاشیه‌های به اندازه کافی باریک دارند و کاهش بیشتر این حاشیه‌ها ممکن است واقعاً بر تجربه کاربر تأثیری نگذارد.

در حالی که Ice Universe به طور خاص به مدل پرو مکس اشاره کرده، اما رندرهای اخیراً فاش شده حاکی از حاشیه‌های باریک در آیفون 15 پرو نیز دارند. این دو گوشی همچنان از طراحی جزیره پویا که در مدل‌های پرو آیفون 14 معرفی شد، استفاده خواهند کرد. البته، این بار ممکن است جزیره پویا راه خود را به آیفون 15 و 15 پلاس نیز باز کند. با این حال، این مدل‌ها همچنان فاقد ویژگی‌های ProMotion و AOD خواهند بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا