هاست پرسرعت
تکنولوژی

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی

شبا که مخفف شده شناسه حساب بانکی ایران است، یک شماره  ی بین المللی است که با ترکیب کردن اندکی اطلاعات بانکی بر اساس شماره حساب یا شماره کارت محاسبه و ساخته می شود؛ ما قصد داریم در این مقاله این فرآیند نه چندان پیچیده را به صورت گسترده مورد بررسی قرار دهیم. شماره شبا یک شماره 24 رقمی است که باهدف آسان سازی و هماهنگ سازی مبادلات بین  بانکی و بین المللی بانک های کشور و بر اساس استاندارد ۱۳۶۱۶-ISO  تعریف شده است.

این شماره که از سوی بانک مرکزی ایران تبیین شده راحت  ترین راه  الکترونیکی برای انواع نقل  و انتقال های مالی بین همه ی سامانه های بانکی کشور است. اگر از این شیوه برای نقل و انتقالات مالی استفاده کنید از سر و کله زدن با بسیاری شماره و اطلاعات جزئی بی نیاز می‌شوید. با این روش می توانید پول را به راحت ترین شکل ممکن و تنها با در دست داشتن این شماره از هر کدام از حساب های خود در بانک کشاورزی به هر حساب دیگری از هر بانکی  انتقال دهید.

شماره شبا بانک کشاورزی

بانک کشاورزی با تمرکز بر روی خدمات زراعتی و کشاورزی در اوایل سال 1312 تاسیس شد و به عنوان اولین بانک تخصصی ایران فعالیت خود را شروع کرد.

امروزه تعداد افرادی که  در این بانک ایرانی حساب بانکی فعال دارند بسیار زیاد است و آن ها همه نقل و انتقالات مالی خود را از طریق این بانک انجام می دهند.

هر شخصی که در این بانک دارای یک حساب بانکی فعال باشد یک شماره حساب دارد (چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی باشد).

مزایای استفاده از شماره شبا

به طور کلی با شماره حساب نمی توانیم تمام کارهای بانکی خود را انجام دهیم به عنوان مثال برای اینکه بخواهیم یک پول را از یک بانک دیگر دریافت کنیم یا بخواهیم حجم مشخصی از پول را به یک بانک دیگر انتقال دهیم نمی توانیم از شماره حساب بانکی استفاده کنیم. با شماره حساب فقط می توانیم نقل و انتقال های مالی داخل بانکی را انجام دهیم.

با این شرایط شاید تنها چیزی که به ذهن شما برسد این باشد که پول را از طریق کارت به کارت انتقال دهید اما انتقال پول از این طریق معایب بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن این است که با توجه به افزایش کارمزد های بانکی شاید دیگر انتقال پول از طریق کارت بر بستر شتاب هم مفید نباشد! و علاوه بر این انتقال پول از این روش محدودیت های زیادی هم دارد.

پس با وجود این معایب و محدودیت ها تنها گزینه موجود برای شما مشتریان عزیز و محترم بانک کشاورزی، استفاده از شماره شبا بانک کشاروزی می باشد.

در این مقاله می خواهیم به شما مشتریان گرامی نحوه دریافت شماره شبا بانک کشاورزی را به طور کامل توضیح دهیم و شما را با انواع آن بیشتر آشنا کنیم.

ساختار شماره شبا

دیگر نیازی نیست برای انجام نقل و انتقال های الکترونیکی به شعبه مراجعه کنید زیرا با راه  اندازی سامانه ساتنا که همان سامانه تسویه ناخالص آنی است. سامانه پایا که همان سامانه  پایای الکترونیکی است این امکان  به وجود آمده که نقل و انتقال های الکترونیکی به ساده  ترین روش ممکن، انجام شود. همچنین برای حواله از طریق شماره شبا فقط خود شماره شبا نیاز است و به هیچ اطلاعات دیگری نیاز نخواهید داشت. نکته قابل توجه این است که این خود بسندگی به هیچ عنوان از امنیت انتقال وجوه کم نمی کند، همه اطلاعات مورد نیاز یک حساب بانکی با یک ترکیب خاص و مشخصی در این شماره نهاده شده و اگر در وارد کردن شماره شبا خطایی رخ دهد، عدد اشتباه پذیرفته نخواهد شد و آن اشتباه هم گزارش می شود. شماره شبا  به هیچ عنوان جایگزین شماره حساب شما نمی شود بلکه در کنار شماره  حساب و شماره کارت بانکی تان قرارمی گیرد. این هم از دیگر ویژگی های شماره «شبا» است.

نحوه دریافت شماره شبا بانک کشاورزی

ما می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه میتوان با استفاده از شماره کارت شماره شبا را محاسبه کرد یا چگونه شماره کارت بانک کشاورزی را به شماره شبا تبدیل کنید و اینکه ساده ترین و سریع ترین روش ممکن برای دریافت شماره شبا کدام است.

شما میتوانید با مراجعه به هر یک از شعبه های بانک کشاورزی یا از طریق دستگاه های خودپرداز شماره شبای حساب خود را دریافت کنید و همچنین میتوانید با مراجعه به سایت رسمی خود بانک و با انتخاب کردن گزینه «مشاهده شماره شبا» و وارد کردن شماره حساب بانکی خود و یک کد امنیتی شماره شبا کشاورزی خود را دریافت کنید. علاوه بر اینها همراه بانک کشاورزی نیز بخشی را برای دریافت شماره شبا اختصاص داده است.

دریافت شماره شبا کشاورزی از طریق شماره حساب

اولین گزینه ای که داریم این است که شماره شبا کشاورزی خود را از طریق شماره حساب محاسبه کنیم.

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با تهران شارژ

در اینجا دو گزینه داریم یا وارد وب  سایت تهران شارژ که آدرس آن tehrancharge.com است، شوید و یا می توانید در گوگل کلمه تهران شارژ را جستجو کنید و وارد وب اپلیکیشن تهران شارژ شوید.

چند گزینه نشان داده می شود که از میان گزینه های موجود روی محاسبه شماره شبا کلیک کنید و بانک کشاورزی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب بانک کشاورزی گزینه حساب به شبا را انتخاب کنید.

حال در فیلد مربوط به شماره حساب، شماره حساب بانک کشاورزی خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا شماره شبا حساب شما را محاسبه کند.

در اخر نام صاحب حساب را مشاهده می کنید، وقتی از نام صاحب حساب مطمئن شدید با پرداخت کارمزد، شماره شبا خود را مشاهده می‌کنید.

اما نکته اینجا این است که شاید همیشه به شماره حساب دسترسی نداشته باشیم!

تهران شارژ این امکان را فراهم کرده که کاربرانش بتوانند شماره شبا کشاورزی خود را از طریق  شماره کارت محاسبه کنند.

دریافت شماره شبا کشاورزی از طریق شماره کارت

روش دیگری که برای دریافت شماره شبا کشاورزی از تهران شارژ وجود دارد ، به دست آوردن شبا از طریق شماره کارت است.

تهران شارژ خدمات بانکی از جمله دریافت شماره شبا بانک کشاورزی و استعلام چک و… را برای همه راحت کرده، پس این سامانه را به دوستان و آشناهایتان معرفی کنید تا دیگر لازم نباشد برای شماره شبا به بانک مراجعه کنند!

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با رده

به طور کلی اینکه بتوانیم با ترکیب عددی شماره کارت به شماره حساب بانکی دسترسی پیدا کنیم، محال و ناممکن است چون شماره کارت به صورت کاملا تصادفی ایجاد می شود، پس قطعا شماره شبا را هم نمی توانیم از روی شماره کارت به دست آوریم.

اما سامانه بزرگ رده  با تلاش فراوان که در این زمینه داشته موفق به دریافت تعداد وب سرویس بانکی شده است  که توانسته این نیاز را برای کاربران خود برطرف کند.

همچنین برای دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت، می توانید ابتدا وارد وب سایت کارت اینفو شوید و بعد از انتخاب محاسبه شماره شبا روی آیکون بانک کشاورزی کلیک کنید.

و از میان گزینه های موجود، گزینه کارت به شبا را انتخاب کنید.

در ادامه با وارد کردن شماره کارت و با کلیک کردن روی محاسبه شبا نام صاحب حساب را مشاهده می کنید و با بررسی صاحب حساب، نام مالک کارت رو مشاهده کنید و در صورت صحیح بودن با پرداخت کارمزد بانکی شماره شبا خود را دریافت کنید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا