هاست پرسرعت
تکنولوژی

اتحادیه اروپا: اپلیکیشن جام جهانی قطر 2022 خطرناک است!

اتحادیه اروپا: اپلیکیشن جام جهانی قطر 2022 خطرناک است!

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

مسئولین حفاظت از داده‌های دیجیتال در اتحادیه اروپا ادعا می‌کنند که طرفداران فوتبالی که برای جام جهانی از قطر بازدید می‌کنند نباید برنامه‌های رسمی این مسابقات را روی گوشی آیفون یا سایر دستگاه‌های خود دانلود یا نصب کنند، زیرا این برنامه‌ها کاربران خود را در معرض خطرهای بسیار زیادی در زمینه حریم خصوصی قرار می‌دهند.

در رویدادهای مهمی مانند جام جهانی اغلب برنامه‌هایی تولید و ارائه می‌شوند که به بازدیدکنندگان و طرفداران کمک می‌کنند تا در مسیریابی، برنامه‌ریزی سفر و یافتن چیزهای دیگری که ممکن است در حین حضور خود در کشور میزبان نیاز داشته باشند، راحت‌تر عمل کرده و سردرگم نشوند. اگر چه اکثر اوقات این برنامه‌ها خوب هستند، اما به اعتقاد اروپایی‌ها اوضاع برای جام جهانی 2022 متفاوت است.

به گزارش پولیتیکو، سازمان‌های رگولاتوری حفاظت از داده‌ها در اروپا نسبت به نصب برنامه‌های رسمی جام جهانی قطر بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به کاربران هشدار می‌دهند. این هشدارها در ابتدا از ادعای مسئولین آلمانی مبنی بر اینکه داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط برنامه‌ها «بسیار فراتر» از آن چیزی است که اعلام شده، سرچشمه گرفتند.

به گفته رگولاتور آلمانی، یکی از برنامه‌های جام جهانی قطر داده‌های مربوط به تماس‌های تلفنی انجام‌شده در دستگاه، از جمله شماره تلفن را جمع‌آوری می‌کند، در حالی که برنامه دیگر از رفتن دستگاه به حالت خواب جلوگیری می‌کند. این سازمان تنظیم کننده مقررات در بیانیه‌ای افزود: «همچنین بدیهی است که داده‌های استفاده شده توسط برنامه‌ها نه تنها به صورت محلی در دستگاه باقی می‌مانند، بلکه به یک سرور مرکزی نیز منتقل می‌شوند».

جام جهانی قطر 2022

مقامات آلمانی خطر نقض حریم خصوصی را تا حدی جدی می‌دانند که به گردشگران و تماشاگران جام جهانی توصیه کرده‌اند اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از برنامه‌های رسمی این رقابت‌ها هستند، باید این کار را روی یک گوشی جدا از گوشی اصلی خود انجام دهند!

نروژ نیز هشدار مشابهی را در مورد برنامه‌های جام جهانی به کاربران داده است. در بیانیه نهادهای نظارتی این کشور آمده است: «احتمال جدی وجود دارد که بازدیدکنندگان از قطر و به ویژه گروه‌های حساس تحت نظارت مقامات قطری قرار گیرند».

مقامات فرانسه نیز اضافه کرده‌اند که طرفداران باید مراقبت ویژه‌ای از عکس‌ها و فیلم‌های خود داشته باشند و برنامه‌ها را تنها در هنگام خروج از کشور نصب کرده و پس از بازگشت نیز آن‌ها را حذف کنند.

ژان نوئل بارو، وزیر جوان فرانسه در بخش دیجیتال، دستورالعمل‌های تنظیم‌کننده حریم خصوصی CNIL را در توصیه‌های خود مورد اشاره قرار داده و گفته: “در فرانسه، به لطف GDPR، همه برنامه‌ها باید حقوق اساسی افراد و حفاظت از داده‌های آن‌ها را تضمین کنند، اما این مسئله در قطر رعایت نمی‌شود.”

جام جهانی 2022 از زمانی که میزبانی آن در سال 2010 به قطر اعطا شد، با جنجال همراه بوده و به خصوص کشورهای اروپایی انتقادهای زیادی را به این کشور آسیایی مطرح کرده‌اند. انتقادهایی که البته از سوی مسئولان قطری رد شده و رئیس فیفا هم همواره حمایت خود را از میزبانی این کشور اعلام کرده است.

فعلاً نه دولت قطر، نه اپل و نه گوگل به اتهامات مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا در رابطه با نقض حریم خصوصی اظهار نظر نکرده‌اند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا