هاست پرسرعت
تکنولوژی

از کجا بفهمیم اپل آیدیمون برای چه کشوری است؟

از کجا بفهمیم اپل آیدیمون برای چه کشوری است؟

بیشتر افرادی که در ایران از گوشی‌ های آیفون استفاده می ‌کنند، در ابتدا برای بهره گیری از خدمات اپل بر روی گوشی خود اقدام به خرید اپل آیدی می‌ کنند و اطلاعاتی درباره مشخصات به کار رفته در زمان ساخت حساب کاربری و ریجن اپل آیدی ندارند. باید این نکته را بدانید که زمانی که اپل ایدی شما قفل شود، یکی از سوالاتی که تکنسین نرم افزار از شما می‌ پرسد، این است که اپل ایدی شما، متعلق به کدام کشور می‌ باشد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال مطرح شده، پاسخ دهیم.

آشنایی با ماهیت اپل آیدی

یوزرهایی که به تازگی وارد دنیای محصولات اپل شده اند، اغلب در مورد اپل آیدی، نحوه ساخت و کاربردهای آن سوالاتی دارند. اپل آیدی، نوعی حساب کاربری برای سیستم عامل ios است که به نوعی هویت کاربر به حساب می آید. این بدان معناست که شما به واسطه اپل آیدی، در میان سایر کاربران محصولات اپل معرفی می شوید. تفاوتی ندارد که شما کدام یک از انواع برندهای آیفون یا آیپد را خریداری کرده باشید؛ در هر حال، قبل از استفاده از آن، نیاز به یک حساب کاربری مخصوص دارید.

در غیر این صورت، برای دستیابی به برنامه های کاربردی و آپدیت های سیستم با مشکل مواجه خواهید شد. بیشتر کاربران اطلاعات زیادی در مورد این حساب کاربری ندارند و به همین علت با صرف هزینه هایی، ساخت آن را به مراکز خدمات موبایل واگذار می نمایند؛ ساخت اپل آیدی توسط مراکز دیگر، ممکن است برای شما کمی دردسر ساز باشد، چرا که شما اطلاعات دقیق استفاده شده برای ساخت این اکانت را ندارید و در صورت بروز هرگونه مشکل نمی توانید به طور کامل از کشور (ریجن) اکانت خود مطلع باشید. به همین دلیل توصیه می کنیم از مراکز و سایت های مجاز برای خرید اپل ایدی اقدام نمایید.

تشخیص کشور اپل آیدی

برای مطلع شدن از کشور اپل آیدی، در آیفون، ابتدا وارد قسمت تنظیمات آیفون شوید و روی نام «اپل آیدی» خود کلیک کنید. در مرحله بعد روی گزینه Payment & Shipping تپ کنید؛ در این مرحله در پنجره باز شده روی «Apple iD» ضربه بزنید و اطلاعات به کار رفته در اپل آیدی و ریجن خود آن را مشاهده کنید.

از کجا بفهمیم اپل آیدیمون برای چه کشوری است؟

تشخیص کشور اپل آیدی از اپ استور

روش دیگری که برای تشخیص کشور اپل آیدی می‌ توان از آن بهره گرفت، اپ استور می‌ باشد. برای استفاده از این راه، باید گوشی شما به اپ استور متصل باشد. برای این کار، وارد اپ استوری شوید و در قسمت پایین صفحه، سمت چپ، بر روی آیکن «Today» تپ کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید. در صفحه جدید باز شده، در قسمت بالا، سمت راست، روی اپل ایدی کلیک کنید؛ سپس وارد یک صفحه جدید می‌ شوید که در این صفحه باید روی گزینه «Add Money To Account» را تپ کرده و وارد بخش «Manage Payments» شوید. در این پنجره دو مرتبه باید روی «Apple ID» تپ کنید تا آدرس و کشور اپل آیدی مشاهده شود.

چرا باید از کشور اپل آیدی اطلاع داشته باشیم؟

همانطور که می دانید. اپل ایدی در گوشی های آیفون حکم شناسنامه کاربر برای دریافت خدمات دارد؛ می توان گفت که بدون آن نمی‌ توان از برنامه ها و خدمات استفاده نمود. دسترسی به خیلی از برنامه ها، بدون داشتن اپل آیدی امکان پذیر نمی باشد. اما تنها داشتن اکانت اپل برای استفاده از برنامه های اپل همیشه کافی نبوده و لازم است تا برخی برنامه ها خریداری شوند.

به عنوان نمونه، اگر بخواهید گیفت کارت اپل را بخرید دانستن کشور اپل آیدی اهمیت زیادی پیدا می کند. به عنوان مثال، شما می خواهید گیفت کارتی بخرید و بی توجه به اینکه کشور اپل آیدی شما کجاست، اقدام به خریداری گیفت کارت کانادا می کنید و در زمان استفاده از آن، متوجه می شوید که اپل آیدیتان شارژ نمی شود؛ چرا که اپل ایدی شما متعلق به کشور دیگری بوده است. از همین رو شما باید با توجه به ریجن، خدمات، اپ ها و گیفت کارت ها را خریداری کنید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید.

از کجا بفهمیم اپل آیدیمون برای چه کشوری است؟

تغییر کشور اپل آیدی

این امکان برای یوزرهای اپل فراهم بوده و هر کاربری که از دستگاه اپل، اعم از گوشی آیفون، آیپد و مک بوک بهره گیری می کند، به راحتی می تواند نسبت به تغییر ریجن اپل خود اقدام نماید. ریجن در واقع همان کشور اپل ایدی بوده که از راه های گوناگونی مانند خود گوشی نیز می توان آن را تغییر داد.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، اپل آیدی یکی از مهم ترین سرویس هایی است که باید برای دیوایس های اپل فعال شود. اکانت اپل به شما این امکان را می‌ دهد که از اپل استور برنامه دانلود کنید، گیفت کارت خریداری کنید و از دیگر خدمات اپل بهره مند شوید. نکته قابل توجه آن است که حتماً ساخت اکانت اپل خود را به یک مرکز معتبر بسپارید تا بتوانید‌ به اطلاع دقیق به کار رفته در ساخت آن دسترسی داشته باشید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا