هاست پرسرعت
تکنولوژی

استانبول بزرگتر است یا تهران؟

استانبول بزرگتر است یا تهران؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

استانبول به عنوان توریستی ترین شهر ترکیه، در بازه های مختلف سال به خصوص در فصل بهار و تابستان بیشترین گردشگران خارجی به ویژه گردشگران ایرانی را در هتل ها و جاذبه های تاریخی و گردشگری فوق العاده زیبای خود میزبانی می کند. درست است که پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا است و اکثر مناسبات سیاسی در این شهر انجام می‌شود. اما تقریبا تمامی کسانی ک حتی یکبار به ترکیه سفر کرده باشند، می دانند که شهر استانبول با تمامی شهرهای ترکیه به لحاظ زیبایی و جابذه های دیدنی و گردشگری متفاوت است. از طرفی دیگر اما در کشور ما تقریبا می توانیم بگوییم که تمامی شهرهای کشور عزیزمان دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری خاص خود هستند و این نقطه تمایزی است بین کشور ما و دیگر کشورهای دنیا. در این بین سوالی که شاید برای برخی از گردشگران پیش بیاید این است که استانبول بزرگتر است یا تهران؟ امروز با یکدیگر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

استانبول چند برابر تهران است؟

اگر می خواهید با تور استانبول به ترکیه و شهر زیبای استانبول سفر کنید، باید بدانید که طبق آخرین آماری که در سال 2022 توسط کشور ترکیه منتظر شده است، مساحت شهر زیبای استانبول ترکیه، چیزی در حدود 5343 کیلومتر مربع است و این در حالی است که شهر تهران به عنوان پایتخت ایران مساحتی در حدود 730 کیلومتر مربع را داراست که این نشان دهنده این است که استانبول حدود 7 برابر بزرگتر است از شهر تهران است!

جمعیت استانبول بیشتر است یا تهران؟

بر خلاف وسعت این دو شهر که اختلاف بسیاری با یکدیگر دارند، اما در مورد جمعیت این دو شهر باید بگوییم که جمعیت استانبول حدود 2 برابر شهر تهران است. به این صورت که جمعیت استانبول 15 میلیون و 636 هزار نفر تخمین زده شده طبق آخرین سرشماری ها و جمعیت تهران نیز در حالت عادی و بدون در نظر گرفتن مسافرانی که هر روز از شهر کرج برای حضور در شرکت های خودشان به این شهر سفر می کنند، جمعیتی در حدود 9 میلیون و 382 هزار نفر دارد.

از آن جایی که جمعیت استانبول 2 برابر تهران است و مساحتش 7 برابر، این موضوع نشان دهنده این است که شهر تهران به نسبت وسعتش از جمعیت بیشتری برخوردار است و همین موضوع نشان از شلوغ بودن تهران به نسبت شهر استانبول است.

استانبول بزرگتر است یا تهران؟

آیا توریست های استانبول بیش از تهران است؟

در پاسخ باید بگوییم که بله. چرا که همانطور که گفتیم استانبول توریستی ترین شهر ترکیه است و تا قبل از شیوع کووید 19 سالانه گردشگرانی در حدود 13 میلیون نفر را میزبانی می کرد که پس از ماجرای کووید، به شکل چشمگیری این گردشگران کاهش یافتند.

استانبول بزرگتر است یا تهران؟

لحظه آخر مرجع تور استانبول ترکیه

آژانس‌های گردشگری عضو لحظه آخر با تکیه بر قدمت و اعتبار خود سعی بر ارائه بهترین تورهای ترکیه و شهرهای آن را دارند. به همین جهت نیز وبسایت لحظه آخر با آن دسته از آژانس های مسافرتی همکاری می کند که بهترین تور استانبول شب و روز را در عین حفظ کیفیت با مناسب ترین قیمت ها خدمت کاربران خود ارائه می دهند. همچنین شما گردشگران عزیز می توانید با تماس با کارشناسان این آژانس های مسافرتی از مشاوره رایگان این عزیزان در جهت انتخاب مناسب ترین تور بهره بگیرید و سفری مطمئن و هیجان انگیز را برای خودتان و همراهان عزیزتان رقم بزنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا