هاست پرسرعت
تکنولوژی

افراد نابینا هم خواهند توانست «فورتزا موتوراسپورت» را بازی کنند!

افراد نابینا هم خواهند توانست «فورتزا موتوراسپورت» را بازی کنند!

فورتزا (Forza) یک سری بازی محبوب مسابقه‌ای است که توسط Turn 10 Studios توسعه یافته و توسط Microsoft Studios منتشر می‌شود. این سری از سال 2005 شروع به کار کرده و به یکی از اصلی‌ترین مجموعه بازی‌ها در ژانر مسابقه‌ای تبدیل شده است. در بازی‌های فورتزا با طیف گسترده‌ای از ماشین‌ها و پیست‌ها مواجه هستیم که از ماشین‌های کلاسیک تا ابرخودروهای مدرن را شامل می‌شود.

گیم پلی سری فورتزا بر روی فیزیک واقع گرایانه و شبیه‌سازی دقیق مکانیک رانندگی تمرکز دارد و تجربه ای چالش برانگیز و جذاب را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد. بازی‌های این سری با گرافیک و طراحی صدای خیره کننده خود، یک تجربه مسابقه‌ای هیجان‌انگیز و معتبر را برای گیمرها با هر سطح مهارتی ارائه می‌کنند. سازندگان بازی حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که یک سری راهنمای صوتی هم برای بازی فورتزا موتوراسپورت (Forza Motorsport) طراحی کرده‌اند تا افراد نابینا نیز بتوانند از انجام دادن آن لذت ببرند!

بازیکنان فورتزا از طریق پیام‌های صوتی در بازی راهنمایی خواهند شد

استودیوی Turn 10 Studios یک سیستم کمک راننده جدید را برای فورتزا موتوراسپورت طراحی کرده که از پیام‌های صوتی برای کمک به گیمرهای کم بینا یا نابینا استفاده کرده و آن‌ها را در داخل منوهای بازی و همچنین حین کنترل ماشین راهنمایی می‌کند. از طریق این دستورات صوتی، بازیکنان می‌توانند از موقعیت، جهت، چرخش و سایر اطلاعات مهم ماشین و جاده اطلاع پیدا کرده و به موقع بتوانند کارهایی مانند کم کردن سرعت یا تعویض دنده را انجام دهند.

فورتزا موتوراسپورت

این ویژگی نوآورانه گامی رو به جلو در جهت دسترسی‌پذیری هر چه بیشتر و فراگیر کردن بازی‌های ویدیویی برای بازیکنان دارای معلولیت است. امروزه صنعت بازی‌های ویدیویی بسیار پیشرفت کرده اما تولید عناوینی که همه گیمرها بدون توجه به توانایی‌های جسمی‌شان بتوانند از آن‌ها لذت ببرند، کمتر مورد توجه بوده و Turn 10 Studios با فورتزا موتوراسپورت حرکتی قابل تحسین را انجام داده است.

فورتزا موتوراسپورت نه تنها موانع پیش روی گیمرهای کم بینا را از بین می‌برد، بلکه نوید ارائه یک تجربه غنی‌تر را برای همه بازیکنان می‌دهد. با طراحی مجدد مسیرهای مسابقه و سیستم آسیب دیدن واقعی‌تر ماشین‌ها، این بازی بدون شک برای علاقه‌مندان به عناوین مسابقه‌ای و ریسینگ جذاب خواهد بود. دیدن این که توسعه دهندگانی مانند Turn 10 Studios به تمامی اقشار مختلف جامعه با هر سطح توانایی جسمی اهمیت می‌دهند، بسیار مسرت‌بخش و امیدوار کننده است.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا