هاست پرسرعت
تکنولوژی

اولین خودروی خورشیدی دنیا با نام «لایت‌یر زیرو» به مرحله تولید رسید

اولین خودروی خورشیدی دنیا با نام «لایت‌یر زیرو» به مرحله تولید رسید

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

نمونه اولیه خودروی خورشیدی «لایت‌یر زیرو» (Lightyear 0) در سال 2019 نمایش داده شد و اکنون، تنها بعد از گذشت سه سال، وارد مرحله تولید شده است. این هاچ بک شیک اولین وسیله نقلیه مبتنی بر انرژی خورشیدی در جهان است و گفته شده با قیمتی در حدود 262 هزار دلار روانه بازار خواهد شد. با دیجی رو همراه باشید.

دیدن یک وسیله نقلیه کاملاً خورشیدی بسیار جالب است و «لایت‌یر زیرو» با پیمودن مسافت 482 کیلومتری در تست EPA (با هر بار شارژ کامل می‌تواند این مسافت را طی کند)، نوید یک خودروی کارآمد را می‌دهد. اما با این حال، قیمت بسیار بالایی که برای آن تعیین شده مطمئناً یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر عرضه گسترده در بازار و استفاده عموم مردم خواهد بود. این خودروی نوآورانه در حال حاضر فقط در اروپا عرضه می‌شود و در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی موجود در بازار کاملاً گران است؛ به خصوص در مقایسه با مدل‌های فعلی تسلا که حتی با وجود آپشن‌های متعدد بسیار ارزان‌تر هستند و توانسته‌اند محبوبیت خوبی کسب کنند.

خودروی خورشیدی لایت‌یر زیرو

اما چیزی که «لایت‌یر زیرو» را از دیگر خودروهای الکتریکی متمایز می‌کند، طراحی آن است. این خودروی خورشیدی با وزنی کمتر از 1600 کیلوگرم، دارای موتورهای درون چرخی و پک باتری 60 کیلووات ساعتی است. این پک باتری به پنل‌های خورشیدی 5 مترمربعی متصل شده که روی کاپوت و سقف را پوشانده‌اند و به خودرو اجازه می‌دهند تا در زیر نور خورشید به طور کاملاً موثری شارژ شود.

به گفته کمپانی لایت‌یر، ماشین خورشیدی این شرکت می‌تواند با توان 1.05 کیلووات شارژ شود و این یعنی با یک ساعت شارژ کردن می‌توان 10 کیلومتر رانندگی کرد. بنابراین، اگر دسترسی مناسب به نور خورشید وجود داشته باشد، «لایت‌یر زیرو» می‌تواند ماه‌ها بدون نیاز به شارژ مجدد از طریق منبع الکتریکی، کار کند.

خودروی خورشیدی لایت‌یر زیرو

اما، باز هم اشاره می‌کنیم که برچسب قیمت شش رقمی در نظر گرفته شده برای این خودرو، آن را از دسترس بسیاری از افراد دور می‌کند و به خصوص با توجه به اینکه اولین خودروی الکتریکی لایت‌یر است، باید دید آیا این شرکت می‌تواند سوددهی مناسبی داشته باشد یا نه. البته، فارغ از هر نتیجه‌ای که حاصل خواهد شد، تبدیل یک طرح مفهومی به محصول نهایی و رساندن آن به مرحله تولید در چنین زمان کوتاهی کاملاً قابل ستایش است. به نوبه خود امیدواریم ماشین خورشیدی لایت‌یر سوددهی مناسبی داشته و زمینه را برای تولید مدل‌های بعدی با قیمت مقرون به صرفه‌تر آماده کند.

خودروی خورشیدی لایت‌یر زیرو

نظر شما چیست؟ آیا خودروهای خورشیدی می‌توانند آینده صنعت خودرو باشند؟ نظرات خود را حتماً از طریق بخش کامنت‌ها در زیر همین مطلب با ما در میان بگذارید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا