هاست پرسرعت
تکنولوژی

اپل به جای آیتونز (iTunes) سه برنامه مجزا را برای ویندوز عرضه می‌کند!

اپل به جای آیتونز (iTunes) سه برنامه مجزا را برای ویندوز عرضه می‌کند!

اپل به زودی برنامه آیتونز (iTunes) را از آخرین پلتفرم، یعنی ویندوز نیز حذف خواهد کرد. مایکروسافت اخیراً اعلام کرده که نسخه‌های پیش نمایش سه برنامه جدید و مجزای اپل با عناوین Apple Music ،Apple TV و Apple Devices را به صورت پیش فرض و در نسخه پیش نمایش ویندوز 11 برای کاربران اینسایدر در دسترس قرار خواهد داد.

Apple Music همان‌طور که از نامش پیداست، محلی برای مدیریت فایل‌های موسیقی محلی کاربران در محیط ویندوز بوده و همچنین دسترسی آن‌ها به سرویس Apple Music پولی را نیز مهیا خواهد کرد.

Apple Music

Apple TV هم که به همراه اشتراک +Apple TV با محتوای انحصاری آن خواهد بود و همچنین قادر به نمایش محتوای سرویس‌های دیگر نظیر Paramount+ ،AMC+ ،Showtime ،Starz و غیره می‌باشد. شما در این برنامه می‌توانید به فیلم‌های خریداری شده در آیتونز خود دسترسی داشته و همچنین فیلم‌های جدید را نیز اجاره و تماشا کنید.

Apple TV

آخرین برنامه یعنی Apple Devices نیز وظیفه همگام‌سازی با دستگاه‌های اپل نظیر آیفون، آیپد و آیپاد، و همچنین پشتیبان‌گیری و بازیابی محلی، و انجام به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را بر عهده خواهد داشت. شایان ذکر است که در رایانه‌های مک، این قابلیت Finder منتقل شده و با اتصال آیفون می‌توان مستقیماً کارهای مذکور را انجام داد.

Apple Devices

با این حساب، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی تنها ویژگی‌های قابل توجه آیتونز هستند که با حذف شدن این برنامه، از دسترس کاربران ویندوزی خارج خواهند شد و در هیچ یک از سه برنامه فوق نیز پشتیبانی نمی‌شوند. هنوز مشخص نیست که آیا اپل بعداً این‌ها را به برنامه‌های جدید خود اضافه خواهد کرد یا نه. شاید هم قصد دارد برنامه چهارمی را فقط برای ارائه چنین قابلیت‌هایی منتشر کند.

مایکروسافت هشدار داده که نصب هر یک از این برنامه‌های پیش‌نمایش فوق، اجرای آیتونز در ویندوز را متوقف می‌کند. بنابراین اگر مجموعه ارزشمندی از آیتم‌ها را در داخل آیتونز خود دارد، این موضوع را حتماً در نظر داشته باشید. البته، حذف کردن برنامه‌های جدید دوباره این امکان را به شما می‌دهد که یک بار دیگر آیتونز را روی سیستم خود نصب کنید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا