هاست پرسرعت
تکنولوژی

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 معرفی شدند؛ بهترین ساعت‌های دنیا!

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 معرفی شدند؛ بهترین ساعت‌های
دنیا!

اپل شب گذشته رویدادی اختصاصی برگزار و در کنار گوشی‌های سری آیفون 15، نسل جدیدی از محبوب‌ترین ساعت جهان را نیز معرفی کرد. اپل واچ سری 9 یک سیستم پردازشی جدید با نام S9 را با 60 درصد ترانزیستور بیشتر از سری S8 معرفی کرده که پردازنده گرافیکی آن 30 درصد سریع‌تر شده و یک واحد پردازشگر عصبی (NPU) جدید 4 هسته‌ای دارد. این سیستم پردازشی جدید با قدرت بیشتری که دارد، انیمیشن‌های سریع‌تری را برای سیستم عامل به ارمغان آورده و ادعا می‌شود طول عمر باتری را نیز به 18 ساعت ارتقاء داده است. با دیجی رو همراه باشید.

اما این همه ماجرا نیست و پردازشگر S9 این امکان را به وجود آورده که درخواست‌های مطرح شده از دستیار صوتی سیری به طور کامل در خود ساعت هوشمند پردازش شوند، که به معنای نتایج بسیار سریع‌تر است زیرا دیگر مجبور نیست اطلاعات را به فضای ابری فرستاده و برگرداند. اپل همچنین وعده 25 درصد دقت بیشتر در دیکته صوتی و تبدیل صدا به متن را داده است. علاوه بر همه این‌ها، سیری می‌تواند به داده‌های سلامتی شما نیز دسترسی داشته و بررسی معیارهای کلیدی را آسان‌تر از همیشه کند.

اپل واچ سری 9

دابل تپ (Double Tap) مسلماً ویژگی جدید و منحصر به فرد در اپل واچ سری 9 است. این حرکت جدید حالتی شبیه به نیشگون گرفتن با انگشت شست و انگشت اشاره است که مشابه نحوه کار با هدست اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro) می‌باشد. کاری که انجام می‌شود این است که ساعت اپل واچ با حس کردن تغییرات در جریان خون و حرکت مچ دست از طریق حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ، می‌تواند دابل تپ را تشخیص داده و کار مورد نظر را انجام دهد. ویژگی دابل تپ به شما امکان می‌دهد موسیقی را پخش یا مکث کنید، زنگ‌های هشدار را به تعویق بیندازید، در میان ویجت‌ها پیمایش کنید، تماس بگیرید یا تماس صوتی را قطع کنید.

اپل واچ سری 9
دابل تپ (Double Tap) مهمترین و منحصر به فردترین ویژگی جدید اپل واچ سری 9 است.

اپل واچ سری 9 در همان اندازه‌های 41 و 45 میلی متری با اتصال بلوتوث و پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی عرضه می‌شود. صفحه نمایش این ساعت اکنون می‌تواند حداکثر روشنایی 2000 نیت را ارائه داده و البته زمانی که می‌خواهید چشمانتان در اواخر شب اذیت نشود، آن را به 1 نیت کاهش دهید!

اپل واچ سری 9 همچنین دارای یک تراشه UWB جدید است که ردیابی موقعیت مکانی را بهبود می‌بخشد. هنوز هم می‌توانید آیفون جفت شده خود را با دقت بهتری پیدا و پینگ کنید. همچنین یکپارچه‌سازی ساعت با بلندگوهای HomePod نیز بسیار بهبود یافته است.

ساعت جدید اپل دارای سیستم عامل WatchOS 10 است و در دو نسخه آلومینیومی و استیل ضد زنگ عرضه می‌شود. گزینه‌های رنگی شامل خاکستری مشکی، نقره‌ای، قرمز و صورتی برای نسخه آلومینیومی و نقره‌ای، طلایی و خاکستری برای نسخه استیل ضد زنگ است.

اپل واچ سری 9

اپل همچنین یک بند ساعت جدید از جنس FineWoven را معرفی کرده که آلودگی کربنی کمتری نسبت به چرم دارد. خود اپل واچ سری 9 نیز به هیچ وجه آلودگی کربنی ندارد و از این حیث کاملاً دوست‌دار طبیعت می‌باشد. اپل همچنین برای کمک هر چه بیشتر به حفظ محیط زیست، خبر از سرمایه‌گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان داده است.

در حال حاضر، پیش‌سفارش اپل واچ سری 9 با قیمت 399 دلار شروع شده، در حالی که فروش آزاد آن قرار است از 22 سپتامبر (31 شهریور) در کشورهای منتخب آغاز خواهد شد.

اپل واچ اولترا 2
(Apple Watch Ultra 2)

اپل واچ اولترا 2 از همان سیستم پردازشی S9 و کنترل حرکتی دابل تپ در کنار تراشه جدید UWB برای ردیابی بهتر موقعیت مکانی بهره می‌برد. این ساعت با بدنه 49 میلی متری و صفحه نمایش 1.92 اینچی از نوع LTPO OLED تولید شده که حداکثر روشنایی 3000 نیت دارد.

اپل واچ اولترا 2

طول عمر باتری مانند نسل قبلی در حدود 36 ساعت ارزیابی شده است، اما اکنون می‌تواند در حالت کم مصرف تا 72 ساعت نیز افزایش یابد. واچ اولترا 2 یک صفحه ساعت ویژه با نام مدولار اولترا دارد که بیشترین اطلاعات ممکن را تنها در یک صفحه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالت شب نیز اکنون قادر است از حسگر نور محیطی برای فعال شدن خودکار استفاده کند.

سیستم عاملی که برای اپل واچ اولترا 2 در نظر گرفته شده، WatchOS 10 است و اکنون می‌توانید برخی تجهیزات جانبی دوچرخه‌سواری مانند پدال‌های قدرت‌سنج بلوتوثی را نیز به ساعت متصل کرده و نتایج دقیق‌تری را از فعالیت ورزشی خود در اختیار داشته باشید.

اپل واچ اولترا 2

اپل واچ 2 نیز از همین امروز با قیمت 799 دلار برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته و همانند سری 9 از روز 22 سپتامبر (31 شهریور) فروش آزاد آن آغاز خواهد شد. اپل همچنین رنگ‌های جدیدی را برای بند این ساعت طراحی کرده که شامل آبی، نیلی، زیتونی برای مدل «آلپاین لوپ»، نارنجی/بژ، سبز/خاکستری، آبی/مشکی برای مدل «تریل لوپ» و آبی، نارنجی برای مدل «اوشن بند» می‌باشد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا