هاست پرسرعت
تکنولوژی

اپل واچ سری 9 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

اپل واچ سری 9 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

نوبت به نسل بعدی اپل واچ و اپل به تازگی در رویداد اختصاصی و بزرگ خود از ساعت هوشمند اپل واچ سری 9 در دو سایز مختلف رونمایی کرده است. ما پیش از این در مطلبی جداگانه به معرفی ویژگی‌های این محصول پرداخته‌ایم و اکنون قصد دارید یک جمع‌بندی کلی از 6 ویژگی عالی و برتر اپل واچ سری 9 داشته باشیم. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

1. تراشه جدید اپل واچ سری 9

برای اولین بار در سه سال گذشته، اپل واچ به یک تراشه جدید مجهز شده است. تراشه S9 درها را به روی تجربه‌ای سریع‌تر از ساعت هوشمند و ویژگی‌های منحصر به فرد باز می‌کند. ترانزیستورهای آن 60 درصد بیشتر از تراشه‌ای است که اپل واچ سری 8 استفاده شده بود و پردازنده گرافیکی آن نیز 30 درصد سریع‌تر از نسخه قبلی عمل می‌کند. با این حال، مدل جدید همان طول عمر باتری 18 ساعته را ارائه می‌دهد.

2. صفحه نمایش به طور قابل ملاحظه‌ای روشن‌تر است

اپل واچ سری 9

ساعت‌های هوشمند اپل همواره به داشتن صفحه نمایش باکیفیت مشهور بوده‌اند و اپل واچ سری 9 حتی بهتر هم شده است. حداکثر روشنایی این ساعت اکنون 2000 نیت است که دو برابر روشنایی سری 8 بوده و باعث می‌شود محتوای صفحه ساعت خواناتر شود، به خصوص در شرایط آفتابی در خارج از منزل. برای موقعیت‌های تاریک نیز صفحه نمایش می‌تواند نور خود را تا 1 نیت پایین بیاورد، بنابراین شما همچنان می‌توانید بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران در یک اتاق تاریک مانند سینما، صفحه ساعت را بخوانید.

3. جسچر حرکتی جدید موسوم به «دابل تپ»

جسچر حرکتی «دابل تپ» یکی از جدیدترین و منحصر به فردترین ویژگی‌های خانواده اپل واچ می‌باشد که قرار است با عرضه یک به‌روزرسانی نرم افزاری در اکتبر 2023 به سری 9 اضافه شود. این جسچر که اجرای آن به واسطه قابلیت‌های تراشه S9 ممکن شده است، به شما امکان می‌دهد تعدادی از کارهای رایج در ساعت اپل واچ را تنها با یک دست و بدون لمس صفحه انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو بار انگشت اشاره و شست خود را به هم بزنید.

اپل واچ سری 9

برخی از کارهایی که می‌توان به کمک این جسچر حرکتی انجام داد، پاسخ دادن و پایان دادن به تماس‌های تلفنی، گرفتن عکس با کنترل از راه دور دوربین و کنترل پخش موسیقی است. این حرکت همچنین می‌تواند مجموعه Smart Stack ویجت‌ها را در watchOS 10 باز کند.

4. اجرای دستورات سیری در خود دستگاه

در نسخه‌های فعلی اپل واچ هر زمان که درخواستی از سیری داشته باشید، معمولاً به فضای ابری ارسال می‌شود. اما این کار دیگر در اپل واچ سری 9 انجام نخواهد شد و درخواست‌هایی را که نیازی به اطلاعات موجود در اینترنت ندارند، سریع‌تر پاسخ داده خواهند شد. بنابراین، وقتی یک تمرین ورزشی را شروع می‌کنید یا یک تایمر تنظیم می‌کنید، لازم نیست نگران اتصال ضعیف وای-فای یا شبکه تلفن همراه باشید که باعث ایجاد مشکل در کارکرد سیری می‌شود.

اپل واچ سری 9

5. داده‌های سلامتی با سیری

پردازش سیری روی دستگاه همچنین به شما امکان می‌دهد به سرعت از این دستیار هوشمند بخواهید داده‌های مرتبط با وضعیت سلامتی را برایتان ارائه کند و مطمئن باشید که این اطلاعات به خارج از ساعت راه پیدا نمی‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید سؤالات خاصی مانند “دیشب چقدر خوابیدم؟” بپرسید. یا «ورزش من امروز چگونه بود؟» همچنین می‌توانید اطلاعات خاصی در حوزه سلامت را از سیری بخواهید. مانند اینکه آیا دارویی مصرف شده است یا فشار خون‌تان چقدر است.

این ویژگی اواخر امسال در قالب یک به‌روزرسانی نرم افزاری برای اپل واچ سری 9 ارائه شده و به زبان‌های انگلیسی و چینی در دسترس خواهد بود.

6. نسل دوم تراشه باند فوق عریض

اپل واچ سری 9 همچنین دارای تراشه نسل دوم «باند فوق عریض» (Ultra Wideband) است که قابلیت‌های ردیابی بهتری را ارائه می‌کند. بنابراین، اگر بخواهید گوشی آیفون خود را که به همان تراشه نسل دوم مجهز است ردیابی کنید، می‌توانید از قابلیت Precision Finding استفاده کنید. به کمک این قابلیت می‌توانید فاصله و جهت آیفون خود را بر روی ساعت ببینید. بازخورد لمسی و شنیداری نیز به شما کمک می‌کند تا مکان گوشی را پیدا کنید.

اپل واچ سری 9

این تراشه همچنین ویژگی‌های جدیدی را جهت ادغام شدن با هوم‌پاد (HomePod) ممکن می‌کند. به عنوان مثال، هنگامی که به هوم‌پاد نزدیک می‌شوید، پیشنهادات رسانه‌ای به طور خودکار در بالای Smart Stack در اپل واچ سری 9 ظاهر می‌شوند و یا اگر در حال پخش یک آهنگ در هوم‌پاد هستید، Smart Stack گزینه Now Play را نشان می‌دهد تا بتوانید پخش محتوا را مستقیماً از روی ساعت کنترل کنید.

اپل واچ سری 9 هم اکنون قابل سفارش است

علاقه‌مندان می‌توانند اپل واچ سری 9 را از همین امروز سفارش دهند و این ساعت قرار است به طور رسمی در روز 22 سپتامبر (31 شهریور) وارد بازار شود.

مدل آلومینیومی اپل واچ سری 9 دارای یک گزینه رنگی صورتی جدید به همراه رنگ‌های معمولی این سری یعنی مشکی، خاکستری و قرمز خواهد بود. شما همچنین می‌توانید مدل استیل ضد زنگ را در سه رنگ مختلف خریداری کنید. قیمت این ساعت هوشمند 399 دلار است و در دو نسخه 41 و 45 میلی متری عرضه خواهد شد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا