هاست پرسرعت
تکنولوژی

ایلان ماسک نام توییتر را به ایکس (X) تغییر می‌دهد!

ایلان ماسک نام توییتر را به ایکس (X) تغییر می‌دهد!

ایلان ماسک نام توییتر را به ایکس (X) تغییر خواهد داد و به تدریج نشان پرنده آبی را حذف خواهد کرد. صاحب یکی از معتبرترین شبکه‌های اجتماعی جهان این خبر را یک روز قبل توییت کرد و باعث شد طوفانی از گمانه‌زنی‌ها به راه بیفتد. اما مدیرعامل تازه منصوب شده توییتر، یعنی خانم لیندا یاکارینو، ضمن تأیید خبر فاش کرد که «ایکس» آینده “تعاملات نامحدود با محوریت صوتی، تصویری، پیام رسانی، پرداخت/عملیات بانکی” خواهد بود. این مدیر اجرایی همچنین اضافه کرده که پلتفرم بازنگری شده “با فناوری هوش مصنوعی تقویت خواهد شد.” با دیجی رو همراه باشید.

در پستی که اواخر شنبه شب منتشر شد، آمده بود: “به زودی با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد!“. در حال حاضر دامنه اینترنتی x.com شما را به twitter.com هدایت می‌کند و به این ترتیب، به نظر می‌رسد چند ساعت بیشتر نمانده تا همه چیز اجرایی شده و تغییر نام شبکه توییتر به ایکس انجام شود. مدیران شرکت قبلاً تأیید کرده بودند که شرکت توییتر به X Corp در ایالت نوادا تغییر نام داده و مقر اصلی آن در سانفرانسیسکو، که بخشی از ایالت کالیفرنیا است، مستقر خواهد بود.

از زمانی که ایلان ماسک با یک معامله 44 میلیارد دلاری توییتر را تصاحب کرد، تغییرات در این شبکه اجتماعی همواره اعمال شده و هر روز شاهد پیاده‌سازی یک ایده جدید هستیم. ایده‌هایی که البته هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است. آقای ماسک پس از به قدرت رسیدن، مدیر اجرایی ارشد شبکه را اخراج نمود، هیئت مدیره را منحل کرد و نیروی کار شرکت را از نزدیک به 8000 کارمند به تنها 1500 نفر کاهش داد. این اقدامات، همراه با نظرات بحث برانگیز ماسک در مورد آزادی بیان، منجر به کاهش چشمگیر درآمد تبلیغاتی توییتر شد.

تغییر نام توییتر به ایکس

در حال حاضر، این پلتفرم که به زودی تغییر نام خواهد داد، هنوز با 50 درصد کاهش درآمدزایی روبرو است. یکی از تلاش‌ها برای بازگرداندن پول‌های از دست رفته، معرفی سرویس «توییتر آبی» (Twitter Blue) بود که به همه کاربران اجازه می‌داد با پرداخت 8 دلار در ماه تیک آبی زیبا را که نشان دهنده «تأیید شده» بودن اکانت است، به حساب کاربری خود اضافه کرده و به ویژگی‌های بیشتری از جمله ویرایش توییت‌ها، امکان انتشار توییت‌های طولانی‌تر و درآمد حاصل از تبلیغات، دسترسی داشته باشند.

اما همان‌طور که اشاره کردیم، این تلاش‌ها هنوز نتوانسته‌اند وضعیت توییتر را سر و سامان ببخشند و از سوی دیگر کمپانی متا هم از اوضاع پریشان توییتر نهایت استفاده را برده و شبکه اجتماعی تردز (Threads) را با ویژگی‌هایی مشابه راه‌اندازی کرده است! حال، به نظر می‌رسد ایلان ماسک تلاش دارد با تغییر برند توییتر به ایکس، همه چیز را از نو ساخته و اعتبار و پول‌های از دست رفته را دوباره برگرداند. کاری که البته بسیار سخت است. در هر صورت، می‌توان گفت شبکه‌ای با نام توییتر به تاریخ خواهد پیوست و به زودی هیچ اثری از پرنده آبی دوست داشتنی باقی نخواهد ماند.

نظر شما در مورد آینده توییتر چیست؟ آیا فکر می‌کنید اقدامات ایلان ماسک می‌توانند این شبکه اجتماعی را دوباره به روزهای اوجش برگردانند یا نه؟ نظرات خود را حتماً از طریق بخش کامنت‌ها با ما و دیگر خوانندگان دیجی رو در میان بگذارید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا