هاست پرسرعت
تکنولوژی

با میمون‌های جالب متاورس بیشتر آشنا شوید

با میمون‌های جالب متاورس بیشتر آشنا شوید

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

اکثر مردم هنوز در مورد نسل سوم اینترنت Web 3.0 چیزی نمی‌دانند. یکی از محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین کاربردهای این فناوری، خلق آثار هنری روی بلاکچین است. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داده‌اند. مجموعه باشگاه قایقرانی میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club) موفق‌ترین کالکشن هنری در میان تمام NFTها است. حجم معاملات BAYC در 14 اکتبر 2022، طبق بازار اوپن سی 673000 ETH گزارش شده است. در ماه‌های گذشته حتی داستان‌هایی از دزدیده شدن بورد ایپ توسط هکرها منتشر شده است. ممکن است برایتان سوال باشد که چرا این مجموعه بسیار گران قیمت و ارزشمند است؟ در ادامه این مطلب به تاریخچه بورد ایپ یات کلاب و دلایل محبوبیت آن می‌پردازیم. همچنین شما با روش کسب درآمد از این NFTها آشنا می‌شوید.

ورود میون‌های کسل به دنیای متاورس و ارز دیجیتال

Bored Apes مجموعه ای از 10000 ان اف تی منحصر به فرد بر اساس بلاکچین اتریوم است. ایده راه اندازی بورد ایپ یک داستان ساده است. چهار دوست تصمیم گرفتند چیزهای مسخره بسازند و برای کل دنیا به نمایش بگذارند. این گروه به همراه نیکول مونیز (به عنوان مدیر عامل) یک آزمایشگاه تحقیقاتی به نام یوگا لبز (Yuga Labs) تشکیل داد. آن‌ها با پیش فروش مجموعه ان اف تی  Bored Ape Yacht Club در 23 آوریل 2021 شروع کردند و راه اندازی رسمی آن در 29 آوریل انجام شد. کل این کالکشن تنها در کمتر از 12 ساعت فروخته شد. مجموعه بورد ایپ یات کلاب در سال 2021 یعنی در اوج بازار گاوی ارزهای دیجیتال راه اندازی شد و توانست در میان سایر NFT های معروف مانند CryptoKitties و CryptoPunks شکوفا شود. هنگامی که NFT های بورد ایپ راه اندازی شدند، هر کدام به قیمت 0.08 اتریوم فروخته شدند که در آن زمان حدود 190 دلار ارزش داشت و یک سال بعد، آن‌ها بیش از 100 ETH معامله می‌شدند. چون همه آن‌ها به سرعت به فروش رفتند، اکنون این ان اف تی‌ها در بازار ثانویه اوپن سی (OpenSea) در دسترس هستند. ارزش دلاری BAYC تابع قیمت اتر است. اگر قیمت اتریوم افزایش یابد، ارزش NFT های این مجموعه نیز افزایش می یابد.

با میمون‌های جالب متاورس بیشتر آشنا شوید

Bored Apes ها آواتارهای شبیه به یکدیگر با ویژگی‌های متفاوت هستند و برخی از آن‌‌ها نیز نادرتر از سایرین هستند. به عنوان مثال، تنها 5٪ از میمون‌ها دارای خز قرمز هستند. بدین ترتیب، هر چه صفات میمون کمیاب‌تر باشد، احتمالاً گران‌تر خواهد بود.

هر یک از 10000 میمون در این مجموعه به عنوان دارایی دیجیتال عمل می‌کنند و دسترسی به یک باشگاه آنلاین انحصاری را  برای دارندگان فراهم می کنند. به عنوان مثال اولین مزیت برای اعضا THE BATHROOM یا حمام است. این یک تابلوی نقاشی است که افراد جامعه می‌توانند در آن گرافیتی دیجیتال بگذارند. مالکیت بورد ایپ همچنین با دسترسی به سرور خصوصی Discord همراه است که در آن می‌توانید با دارندگان دیگر تعامل و چت کنید.

بورد ایپ یات کلاب میزبانی اعضای باشگاه را در رویدادهای واقعی و آفلاین آغاز کرده است و قصد دارد آن را به یک فستیوال سالانه تبدیل کند. اولین مراسم در نوامبر 2021 در یک قایق با ظرفیت 1000 نفر در سواحل منهتن برگزار شد که شامل گالری نقاشی، فشن شو لباس و برنامه‌های متنوع دیگر بود.

چه چیز‌هایی این میمون‌ها را منحصر به فرد می‌کند؟

Bored Ape Yacht Club به چند دلیل محبوبیت خود را در بین سرمایه گذاران NFT افزایش داده‌است. قیمت بالا، عرضه محدود و امتیازات انحصاری باعث شده تا میمون‌های کسل مانند رولکس‌های دیجیتالی باشند و دارندگان از طریق مالکیت آن‌ها ثروت و موقعیت اجتماعی خود را به رخ بکشند. همچنین توییتر تصاویر پروفایل NFT تایید شده را از طریق Twitter Blue فعال کرده‌است و می‌توان انتظار داشت که این شهرت ان اف تی‌های بورد ایپ در بین کاربران ادامه یابد.

دلیل بعدی و مهمترین دلیل افزایش محبوبیت BAYC، پتانسیل آن به عنوان یک سرمایه گذاری است. این مجموعه موفق شده است قیمت شش رقمی خود را حتی در شرایط نزولی بازار ارزهای دیجیتال حفظ کند. گران‌ترین میمون این مجموعه، BAYC #8817 است که در اکتبر 2021 به قیمت 3.4 میلیون دلار در بازار Metaverse Sotheby’s (یک پلتفرم خرید و فروش آنلاین که به NFT‌های کمیاب اختصاص دارد) به حراج گذاشته شد. شرکت سرمایه گذاری آمریکایی Andreesen Horowitz نیز در حال مذاکره با سازندگان BAYC است. طبق گزارش The Art Newspaper، آزمایشگاه‌های یوگا به دنبال فروش سهام چند میلیون دلاری در دور جدید سرمایه‌گذاری هستند که این می‌تواند ارزش BAYC را افزایش دهد. مذاکرات ادامه دارد و اگر این معامله انجام شود، این اولین سرمایه گذاری نهادی در یک پروژه NFT خواهد بود.

با میمون‌های جالب متاورس بیشتر آشنا شوید

بورد ایپ یات کلاب توانسته چندین سلبریتی و برند را برای سرمایه گذاری جذب کند. آدیداس یکی از برندهایی است که به تبلیغات مجموعه BAYC کمک می‌کند. آدیداس مجموعه دیجیتال خود را به نام Into the Metaverse با مشارکت Bored Ape Yacht Club ،Gmoney و PUNKS Comic راه اندازی کرد. به دنبال این همکاری، بورد ایپ تصویری از یک میمون کسل با ژاکت آدیداس را در توییتر آپلود کرد.

جیمی فالون، پست مالون، مارک کوبان، پاریس هیلتون، اسنوپ داگ، استفن کری، امینم و شکیل اونیل، همگی از افراد مشهور و دارندگان میمون‌های کسل هستند. بدیهی است که سرمایه گذاری افراد مشهور در هر زمینه‌ای می‌تواند سبب افزایش پذیرش و قیمت شود.

در مارس 2022، بورد ایپ یات کلاب ارز دیجیتال خود را راه اندازی کرد و آن را به عنوان ایردراپ به دارندگان NFT ارسال کرد. هر دارنده 10000 ایپ کوین (APE coin) کسب کرد. ایپ کوین ارز رسمی اکوسیستم بورد ایپ یات کلاب است که مانند هر ارز دیجیتال بومی دیگری در حال حاضر در جامعه BAYC کاربرد دارد و برای خرید کالاها، بلیط رویدادها و موارد دیگر استفاده می شود. ApeCoin DAO یک سازمان مستقل غیر متمرکز است که دارندگان ایپ کوین خزانه داری DAO را اداره می کنند و با رای دادن به پیشنهادات در مورد آینده پروژه تصمیم می گیرند.

با میمون‌های جالب متاورس بیشتر آشنا شوید

چطور از این میمون‌های جالب کسب درآمد کنیم؟

بحث اصلی برای سرمایه گذاری در بورد ایپ این است که فقط 10000 عدد از آن‌ها وجود دارد و کمبود آن مدام باعث افزایش قیمت خواهد شد. بورد ایپ یات کلاب 450 میلیون دلار بودجه برای توسعه پروژه متاورس غیرمتمرکز و گیم‌فای خود با نام آدرساید ( Otherside) جمع آوری کرده‌است. این تجربه قرار است واقعیت مجازی را با زندگی واقعی ادغام کند. شک و تردیدهای زیادی در مورد دوام NFT ها در حوزه رمزنگاری وجود دارد، اما اقدامات BAYC باعث می‌شود این برند چیزی فراتر از یک کالکشن هنری باشد. هزینه گزاف، این NFT ها را برای سرمایه گذاران عادی دور از دسترس قرار می‌دهد. بدین ترتیب این پروژه برای جذب عموم مردم و حفظ جایگاه خود باید دستاوردهای بیشتری را در حوزه توسعه بازی‌های متاورسی، زمین‌های متاورسی و دیفای کسب کند. حتی برای سرمایه‌گذارانی که می‌توانند این NFT ها را خریداری کنند،عاقلانه به نظر نمی‌رسد که روی چیزی صرفاً به دلیل محبوبیت آن را سرمایه‌گذاری کنند. زمانی که یک محصول جدیدتر از راه برسد، محبوبیت از بین می‌رود. بورد ایپ یات کلاب در سال 2021 کنترل دنیای NFT را به دست گرفت. موفقیت آن انکار ناپذیر است، اما نمی‌توان از آینده این پروژه و سایر NFT ها در بازار ارزهای دیجیتال مطمئن بود.

ارزش ارز دیجیتال ایپ کوین نیز تاکنون با پیشرفت‌های پروژه‌ شاهد افزایش چشمگیری بوده‌است. معامله ارز دیجیتال ایپ کوین می‌تواند برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در این پروژه را دارند، اما توان مالی خرید NFT را ندارند، مناسب‌تر باشد. برای خرید ایپ کوین فقط کافیست در یک صرافی معتبر و مطمئن مانند binance.com از صرافی های خارجی و از صرافی های ارز دیجیتال داخلی مانند ایرانیکارت به آدرس https://www.iranicard.ir/crypto/ ثبت نام کنید.

از نظر کاربران صرافی های ایرانی دیگر خطراتی مانند تحریم‌ها توسط صرافی‌های خارجی، دارایی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. همچنین پشتیبانی و پاسخگویی به کاربران ایرانی در صرافی های داخلی به مراتب سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا