هاست پرسرعت
تکنولوژی

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید

عشق واقعی چیست؟ زمانی که دو نفر با هم وارد رابطه احساسی می‌شوند، پیوند اصلی بین آن‌ها ناشی از احساس عشقی است که به یکدیگر دارند. با این حال باید بپذیریم که تمامی داستان‌های عاشقانه در گذر زمان از پس آزمون‌ و خطاهای پیش‌ رو سربلند خارج نمی‌شوند! آیا این بدان معناست که عشق آن‌ها واقعی نبوده؟ با ما در ادامه همراه شوید تا با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید.

عشق واقعی چیست؟

منظور از عشق واقعی چیست؟ با وجود این‌که همه ما در جستجوی مفهوم حقیقی این واژه هستیم تاکنون هیچ معنای فراگیری از عشق خالصانه و رمانتیک ارائه نشده است. عشق واقعی یا عشق بی‌قید و شرط همان حسی است که به قانون و قاعده رفتارهای انسانی محدود نشده و از مرزهای تعریف فراتر رفته است. در هر رابطه احساسی به ویژه زمانی که احساس می‌کنید به سمت شریک احساسی خود جذب شدید، توجه به نشانه‌های عشق واقعی تقریباً غیرممکن خواهد بود!

عشق پایدار در طول زمان نشانه‌های خود را بروز می‌دهد. در واقع می‌توان گفت عشق زمانی به مرحله بلوغ می‌رسد که با هم از پس مشکلات و موانع بربیایید. برای این‌که متوجه شوید آیا به این مرحله از عشق دست پیدا کرده‌اید یا خیر در ادامه با هم نشانه‌های عشق واقعی را بررسی می‌کنیم:

1- به رابطه مطمئن هستید

یکی از اولین نشانه‌های عشق واقعی داشتن ایمان و باور به رابطه احساسی‌تان است. بعضی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که عاشق طرف مقابل خود هستند اما در واقع جذب و یا شیفته طرف مقابل شده‌اند. وقتی پیوند عاطفی در یک رابطه احساسی از جنس شیفتگی و جذب باشند، فضای ناامنی در رابطه برقرار خواهد بود.

از طرفی دیگر اگر در رابطه عاطفی خود عشق واقعی را تجربه کنید، به سالم بودن ارتباط و محکم بودن پیوند بین خود و طرف مقابلتان مطمئن هستید و باور دارید که از پس نوسانات در کنار هم برمی‌آیید.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 1

2- احساس شادی دارید

یکی دیگر از نشانه‌های اولیه عشق واقعی تجربه حس شادی و خوشحالی واقعی و خالص هنگام بودن در کنار شریک عاطفی است. مهم نیست چقدر روز بدی را پشت سر گذاشتید، اگر دیدن لبخند روی لب شریک احساسی‌تان و یا حضور او می‌تواند باعث این شود که نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را فراموش کنید، شما در یک رابطه عاشقانه واقعی هستید.

یک متخصص IT بیست و پنج ساله به نام کلوئی (Chloe) تجربه خود را از عشق واقعی چنین می‌گوید:

” من در روابط احساسی زیادی بودم و به نظر می‌آمد تمامی آن‌ها برای من تجربه حس عشق واقعی باشد؛ چراکه من عاشق‌پیشه هستم! اما زمانی که با مت (Matt) وارد رابطه احساسی شدم، معنای عشق بی‌قید و شرط را درک کردم. حضور او به من آرامش می‌دهد. مدتی طول کشید تا به این نقطه از رابطه برسیم و همین عشق واقعی را زیبا می‌کند زیرا باعث می‌شود که با شریک عاطفی خود رشد کنید. امروز من بی‌درنگ می‌توانم بگویم که من واقعاً خوشحال هستم.

عشق واقعی

3- در مورد آینده با هم صحبت می‌کنید

یکی از نشانه‌های عشق واقعی برای افرادی که مدام از عدم تعهد شریک احساسی خود در رابطه می‌ترسند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. یکی از 20 نشانه عشق واقعی این است که هر دو در مورد آینده در کنار همدیگر صحبت کنید و این فقط به معنای صحبت در مورد مراسم عروسی نیست بلکه صحبت در مورد جزئیات کوچک است.

برای مثال، درست وقتی‌که طرف مقابل شما در مورد این‌که دوست دارد تولد 40 سالگی خود را چگونه در کنار شما بگذراند، یکی از نشانه‌های عشق واقعی است. چرا؟ به این خاطر که او آینده دور را در کنار شما تصور کرده و در مورد آن خیال‌پردازی می‌کند.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 3

 

4- رازهای بزرگی در برابر یکدیگر ندارید

افرادی که عشق واقعی را تجربه می‌کنند، رازهای بزرگی ندارند. یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های عشق واقعی این است که در رابطه احساسی خود صمیمیت احساسی ایجاد کنید زیرا زوج‌ها دوست دارند تجربه‌های خوب و بد خود را از زندگی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند به همین دلیل هم چیزی را از همدیگر مخفی نمی‌کنند.

البته دو نفر در رابطه‌های احساسی هر دو باید هویت فردی خود را به‌عنوان شخص مستقل حفظ کرده و این طبیعی است که نخواهند همه‌چیز را با هم به اشتراک بگذارند. بااین‌حال یکی از نشانه‌های عشق واقعی این است که یک زوج در رابطه خود رازهای بزرگی نداشته باشند.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 16

 

5- حاضر به فداکاری هستید

عشق بدون فداکاری، عشق نیست. عشق واقعی و بی‌قید و شرط به این معناست که شریک احساسی خود را اولویت و قبل از خودتان در نظر بگیرید. یکی از اصلی‌ترین نشانه‌ها در عشق این است که مرد یا زن حاضر است تا علایق خود را به خاطر شریک احساسی خود کنار بگذارد.

برای مثال ممکن است رو بخواهید یک روز از وقت گذراندن با دوستانتان صرف نظر کنید تا وقتتان را با عشقتان بگذرانید یا به خاطر او و حمایت از کارش در خانه بمانید. با این حال اگر فداکاری یک طرفه باشد، می‌تواند یکی از نشانه‌های عشق سمی را به ما نشان دهد! اگر هر دو طرف در حال تجربه عشق واقعی در کنار یکدیگر باشند، فداکاری‌ها برای یکدیگر متقابل و طبیعی خواهد بود.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 4

6- رابطه احساسی جریان و روند طبیعی دارد

نمی‌توانید هیچ‌وقت کسی را وادار کنید تا به شما عشق بورزد. اگر عشق واقعی بین دو نفر در جریان باشد، نیازی به زیر سؤال بردن و اجبار نخواهد بود چراکه شما دو نفر مثل دو قطعه گم شده از یک پازل در کنار همدیگر قرار گرفته و شکوفا می‌شوید.

عشق واقعی کاملاً منطقی است و احساسات مثبت و درست را در شما ایجاد می‌کند. هنگام تجربه چنین حسی هیچ‌گاه چیزی مبهم نمی‌ماند.

سمیرا، یک متخصص اطفال که به تازگی ازدواج کرده می‌گوید:

” اغلب مردم یک عشق بی‌نقص می‌خواهند اما عشق بی عیب نیست و فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد. یکی از نشانه‌های عشق واقعی این است که از فراز و نشیب‌های زندگی و رابطه در کنار شریک احساسی‌تان آسان‌تر عبور خواهید کرد. من به تازگی متوجه شدم که اگر در حال تجربه عشق واقعی باشید هیچ‌گاه به دنباله نشانه‌ها نمی‌گردید، چراکه عملکرد طرف مقابل شما در رابطه بزرگ‌ترین نشانه دنیا خواهد بود! رابطه روال عادی و طبیعی خود را خواهد داشت و آن‌گاه شما می‌فهمید که این رابطه همیشگی و پایدار خواهد بود.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 5

7- شما به قول‌هایتان عمل می‌کنید

اگر در حال تجربه عشق واقعی باشید می‌دانید که قولی که به شریک احساسی خود دادید بار معنایی و ارزشی زیادی دارد و نشانه اعتماد در یک رابطه است. اعتماد پایه بسیار مهمی از یک رابطه بوده و به همین دلیل هم وفا کردن به قول‌هایمان در رابطه احساسی یکی دیگر از 20 نشانه مهم عشق واقعی است.

آیا شریک‌تان به قول‌های خود عمل می‌کند؟ در این صورت باید بگوییم شما خوش‌شانس هستید چراکه عشق واقعی در خانه‌تان را زده است!

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 14

8- همیشه صحبت از “ما” در میان است

یکی دیگر از نشانه‌های مهم عشق واقعی این است که دیدگاه شما تغییر کرده و دنیا را از دید یک زوج نگاه می‌کنید! شریک احساسی شما بخش مهمی از زندگی‌تان شده و نمی‌توانید بدون او زندگی را تصور کنید. هر تصمیمی که می‌گیرید، چه بزرگ باشد یا کوچک را از دید “ما” نگاه می‌کنید، نه از منظر “من” و “تو”.

نشانه‌های دیگر عشق واقعی در یک رابطه عبارت‌اند از:

  • شریک احساسی شما تلاش می‌کند تا بیشتر نقش دهنده را در رابطه داشته باشد تا دریافت‌کننده.
  • وقتی شما خوشحال هستید، طرف مقابل شما نیز لبخند می‌زند.
  • همیشه می‌توانید روی حمایت او حساب کنید.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 6

9- احترام متقابل به یکدیگر می‌گذارید

اگر عشق واقعی را تجربه کرده باشید می‌دانید که احترام متقابل در آن جریان دارد و این احترام ناشی از پذیرش کامل شخصیت طرف مقابلتان، رفتار او و بلعکس است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند عشق واقعی را تجربه کردند درحالی‌که هیچ‌گاه احترام متقابل را درک نکردند.

رابطه احساسی نمی‌تواند بدون وجود احترام دو طرفه ریشه در عشق واقعی داشته باشد. در این نوع رابطه شما هر دو می‌دانید که احترام یکی از جنبه‌های مهم عشق بوده و از هر فرصتی برای نشان دادن آن به یکدیگر استفاده می‌کنید.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 13

10- به نسخه بهتری از خودتان تبدیل می‌شوید

روابط احساسی به دو دسته تقسیم می‌شوند: 1- روابطی که انعکاس تاریک‌ترین بخش‌های وجودتان هستند و 2- روابط احساسی که شما را به بهترین ورژنتان تبدیل می‌کنند. اگر انگیزه بیشتری دارید و روی خودتان کار می‌کنید تا هم برای طرف مقابل و هم برای خودتان به فرد بهتری تبدیل شوید پس یکی دیگر از 20 نشانه‌های عشق واقعی در این رابط وجود دارد.

وقتی کسی متوجه ویژگی‌های خوب در شما می‌شود، به شما کمک می‌کند تا آن را در وجودتان پررنگ کنید. حضور این شخص انگیزه بزرگی شده تا شما رفتارها و عادات سمی خود را کنار گذاشته و به بهترین نسخه‌ای که می‌توانید باشید تبدیل شوید. اگر چنین رشدی را در کنار شریک عشقی خود دارید، تبریک می‌گویم زیرا شما در حال تجربه عشق واقعی هستید.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 12

11- هیچ کینه‌ای بین شما وجود ندارد

زمانی که دو نفر در یک رابطه احساسی کنار هم قرار می‌گیرد، قطعاً گاهی اوقات اختلاف نظر و یا بحث‌هایی نیز وجود خواهد داشت. زمانی که این بحث و دعواها رفع شده و پشت سر گذاشته می‌شوند، نماینده عشق واقعی بین دو نفر هستند و در نتیجه رابطه عاری از هر گونه کینه و خشمی خواهد شد.

بدون این‌که غضب در شما رخنه کند، شریک عاطفی خود را می‌بخشید زیرا عشقتان به او بزرگ‌تر و قوی‌تر از مشکلاتتان است. این رفتار محصول احترام متقابل در روابط عشقی است.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 7

12- از کاه کوه نمی‌سازید

اگر جنجال و مشاجرات در رابطه احساسی شما بیشتر از آرامش شده، باید بدانید که یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های عشق واقعی در این ارتباط دیده نمی‌شود. در تجربه عشق واقعی هر دو طرف رابطه به جای این‌که مدام روی مشکلات و متهم متمرکز باشند به دنبال راه حل برای بهبود اختلافات هستند.

یکی از نشانه‌های عشق واقعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شریک احساسی شما تا چه حد تمایل به صحبت و برقراری ارتباط صحیح کلامی دارد. در یک رابطه سالم طرفتان شما را بلاک نکرده و با بازی کردن با ذهن شما سعی در قدرت نمایی در ارتباط ندارد.

یک موسیقیدان حرفه‌ای 34 ساله به نام متیو معتقد است که عشق واقعی را با شریک احساسی فعلی خود تجربه می‌کند. او می‌گوید:

در سنین پایین به دلیل وجود غرور و تکبر زیاد افراد در روابط احساسی تمایل دارند به جای حل مسائل و مشکلات تنها در دعواها پیروز شوند. وقتی با شریک عاطفی خود آشنا شدم، به تازگی از یک رابطه سمی خارج شده بودم و با این حال او به قدری بالغ بود و پختگی رفتار و شخصیتش باعث شد تا من مجدد وارد رابطه عاطفی بشوم. در این رابطه ما هیچ‌گاه در مقابل یکدیگر قرار نگرفتیم بلکه در کنار یکدیگر با هم پیش رفتیم و مشکلات و موانع را حل کردیم. این نشانه عشق واقعی در خانم‌هاست و من خوشبختم که چنین زنی را در کنارم دارم.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 11

13- طرف مقابل شما تنها منشأ خوشحالی‌تان نیست

اگر عشقم با من نباشد، من خوشحال نیستم! این جمله را چند بار شنیدید؟ این ذهنیت غالب موجود در ذهن مردم است. اکثر افراد بر این باورند که شخص دیگری باید سر منشأ خوشحالی آن‌ها باشد اما جالب است که بدانید این نشانه یک عشق واقعی نیست!

عشق واقعی به شما یاد می‌دهد تا خودتان را همان‌طور که هستید بپذیرید و به خود عشق بورزید. این نوع عشق الهام بخش آن است که درک کنید که با وجود این‌که شریک احساسی شما می‌تواند عامل خوشحالی شما باشد اما شادی زندگی شما به او وابسته نبوده و کاملاً مقوله جداگانه‌ای است.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 10

14- شما عاشق صحبت با او هستید

هر روزتان را با شریک عاطفی خود می‌گذرانید و با این حال او اولین کسی است که دوست دارید جزئیات روزمره زندگی خود را با او به اشتراک بگذارید. تمایل به اشتراک گذارید جزئیات پیش پا افتاده با او، یکی دیگر از نشانه‌های عشق واقعی است.

این ویژگی ناشی از درک عمیق دو نفر از یکدیگر بوده و در یک رابطه احساسی سالم شما عمیقاً می‌دانید که طرف مقابل شما را درک کرده، درست‌ترین توصیه‌ها را به شما می‌دهد و گوش شنوایی برای مواقعی که به او نیاز دارید خواهد بود. اگر از شریک احساسی خود جدا شده‌اید اما همچنان میل به صحبت با او در شما وجود دارد زیرا می‌دانید که او دید شما را کاملاً درک می‌کند، با یکی از نشانه‌های عشق واقعی پس از جدایی مواجه شدید.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 9

15- مسائل مالی برایتان مشکل‌ساز نمی‌شوند

یکی از مهم‌ترین دلایلی که زوج‌ها با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند، سر مسائل مالی است که در نهایت منجر می‌شود که احترام و اعتماد بین طرفین ضعیف و کم‌رنگ بود. خیانت در مورد موارد مالی، یکی نبودن اهداف مالی و عادات خرج کردن و پس‌انداز می‎‌تواند به یکی از مهم‌ترین مشکلات در ارتباطات عاطفی منجر شود.

با این حال اگر در حال تجربه عشق واقعی باشید، بالاخره راهی پیدا می‌کنید که اجازه ندهید این دسته از مشکلات بین شما و شریک عاطفی شما چالش ایجاد کند چراکه می‌دانید رابطه عاطفی شما از پول با ارزش‌تر است. افراد در رابطه عاشقانه واقعی تلاش بر این دارند که به هیچ عنوان به اعتماد شریک احساسی خود خیانت نکرده و به دنبال روش‌هایی برای مدیریت صحیح پول باشند.

اگر بتوانید به صورت صریح و آشکارا در مورد فراز و نشیب‌های مالی با کیس احساسی خود صحبت کنید، در بهبود شرایطتان بسیار مؤثر خواهد بود. اگر چنین رابطه‌ای را تجربه کنید، با عشق واقعی خود آشنا شدید.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 7

16- شریک روزهای خوب و بد یکدیگر هستید

عشق واقعی فقط در روزهای خوب زندگی در کنار شما نخواهد بود بلکه در روزهایی بد نیز کنار و همراهتان است. زندگی همیشه لحظات شاد و مثبت ندارد و گاهی اوقات همه ما با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شویم که تمامی باورهای ما را به چالش می‌کشد.

کسی که شما را واقعاً دوست داشته باشد و با شما در یک عشق واقعی شریک باشد هیچ‌گاه در این روزها شما را رها نخواهد کرد و همراه و یاورتان خواهد بود تا این موانع را پشت سر بگذارید. در کنار این آدم شما احساس می‌کنید که از پس تمامی مشکلات برمی‌آید و می‌توانید با هم دنیا را فتح کنید. این مورد یکی از مهم‌ترین نشانه‌های عشق واقعی است.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 8

17- حسادت در رابطه معنایی ندارد

عشق واقعی حس امنیت را در شما و رابطه ایجاد می‌کند؛ این در حالی است که روابط سمی همیشه شما را غرق در حسادت خواهد کرد. اگر در حال تجربه یک عشق واقعی باشید می‌دانید که هرگز دلیلی برای شک، حسادت و احساس نا امنی وجود ندارد. یک بانکدار به نام کول (Cole) در این باره می‌گوید:

اخیراً فهمیدم که در تجربه عشق واقعی همیشه احساس امنیت خواهید داشت. شریک احساسی من در یک کافه کار می‌کند و با افراد و مردان زیادی در ارتباط است اما من هیچ‌وقت احساس حسادت نمی‌کنم زیرا می‌دانم که او عاشقانه مرا دوست دارد. ما هر دو از نظر احساسی بالغ هستیم و می‌دانیم این مسائل نباید مورد توجه قرار بگیرد.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 9

18- هیچ‌گاه از عمد یکدیگر را آزار نخواهید داد

اگر حتی نمی‌توانید به هیچ عنوان تصور کنید که به شریک احساسی خود آسیب بزنید، پس شما یکی دیگر از 20 نشانه‌های عشق واقعی را دارید. بیشتر از عشق در این سطح، احترام و پیوندی که بین شما برقرار است باعث این می‌شود که حتی فکر به این قضیه برای شما کابوس باشد. اگر چنین حسی را نسبت به یکدیگر دارید پس شما در حال تجربه عشق واقعی هستید.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 9

19- عشق او وجودتان را شفا می‌دهد

همه ما تجربه روزهای تلخی را داشتیم که باعث شده‌اند از درون بشکنیم؛ درست از همان روزهایی صحبت می‌کنیم که به دلیل تجربه‌های ناخوشایند دوران کودکی، روابط سمی و آزاردهنده، شکست‌های مالی و کاری باعث شده تا احساس کنید شایسته تجربه حس خوشبختی نیستید و به یک فرد بازنده تبدیل شدید.

با همه این تفاسیر زمانی که عشق واقعی را تجربه می‌کنید تازه متوجه می‌شوید که چقدر این زندگی می‌تواند رنگ و بوی شادی و خوشبختی به خود بگیرد. در این نوع روابط یاد می‌گیرید که به خودتان ارزش دهید و شریک احساسی شما به شما این حس را می‌دهد که زندگی با وجود شما ارزشمند و مسرت بخش است.

با 20 نشانه عشق واقعی آشنا شوید 8

20- عشق واقعی را با تمام وجود حس می‌کنید

مهم نیست چند مورد از نشانه‌های عشق واقعی را در اینجا عنوان کنیم، شما باید در نهایت درون قلبتان احساس تجربه یک عشق درست را داشته باشید. آیا هم‌اکنون این احساسات را تجربه می‌کنید؟

آیا از بودن در کنار شریک عشقی خود لذت می‌برید؟ از قرارهای رمانتیک و زمانی که در کنار یکدیگر سپری می‌کنید عمیقاً احساس رضایت دارید؟ آیا با وجود شریک عاطفی خود صلح و آرامش درونی را تجربه می‌کنید؟ اگر جواب شما به این سؤالات مثبت است پس باید بگوییم که شما بزرگ‌ترین نشانه یک عشق واقعی را با همه وجود لمس و تجربه کرده‌اید.

نکات طلایی عشق واقعی

  • توجه داشته باشید که بودن با یک شخص، به معنای این نیست که عمیقاً عاشق او هستید.
  • هنگام تجربه عشق واقعی هر دو طرف عمیقاً به یکدیگر احترام گذاشته و یکدیگر اهمیت می‌دهند.
  • زمانی که با عشق واقعی خود هستید مسائل پیش پا افتاده و مشکلات جزئی اهمیتی ندارد.
  • عشق واقعی باعث می‌شود تا حس آرامش و امنیت داشته باشید.
  • اگر با عشق واقعی خود باشید، هیچ چیز را زیر سؤال نمی‌برید.

همه می‌گویند که عشق یک دارو و علاج است اما عشق واقعی یک تجربه است. داشتن این نوع عشق در زندگی یک موهبت الهی در زندگی بوده و اگر این 20 نشانه را در شریک احساسی خود می‌بینید، نیمه گمشده خود را پیدا کردید؛ توصیه می‌کنیم هیچ‌وقت چنین فردی را از دست ندهید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا