هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه گلکسی اس 23؛ شاید گلکسی اس 22.5 اسم بهتری بود!

بررسی کوتاه گلکسی اس 23؛ شاید گلکسی اس 22.5 اسم بهتری بود!

کمپانی کره‌ای سامسونگ هفته گذشته از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود در سری گلکسی اس 23 رونمایی کرد. با اینکه در این مدل‌های جدید تحول خاصی را در بخش طراحی ظاهری شاهد نیستیم، اما با این حال برخی پیشرفت‌ها و بهبودهای سخت افزاری می‌تواند دوست‌داران برند سامسونگ و گلکسی را راضی نگه دارد. ما پیش از این در بخش بررسی کوتاه نگاهی اجمالی به گلکسی اس 23 اولترا و گلکسی اس 23 پلاس داشته‌ایم و اکنون قصد داریم تا مقرون به صرفه‌ترین و کوچک‌ترین مدل این سری یعنی نسخه استاندارد گلکسی اس 23 را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23
گلکسی اس 23 (راست) در کنار گلکسی اس 22 (چپ)

برخلاف مدل اولترا که حتی کابل USB هم در داخل جعبه خود ندارد (!)، نسخه‌های استاندارد و پلاس حداقل این کابل را به همراه خود دارند و جعبه آن‌ها خالی خالی نیست. سامسونگ امسال گوشی‌های خود را در چهار رنگ مشکی، کرم، سبز و صورتی روشن عرضه کرده و مدلی هم که در اینجا بررسی می‌کنیم مدل صورتی رنگ گلکسی اس 23 است. این رنگ روشن در واقع ترکیبی از صورتی و بنفش است و زیبایی خوبی دارد.

مهمترین تغییر ظاهری گلکسی اس 23 نسبت به مدل سال گذشته، حذف برجستگی دوربین است که از آن با عنوان جزیره دوربین نیز یاد می‌شود. امسال همانند مدل‌های سری اولترا، لنزهای دوربین پشتی به صورت مجزا از هم و مستقیماً روی پنل پشتی تعبیه شده‌اند. به غیر از این مورد، طراحی ظاهری گلکسی اس 23 هیچ فرقی با اس 22 ندارد و اگر آن‌ها را کنار هم قرار دهید، تشخیص دادنشان بسیار سخت است.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23
گلکسی اس 23 در جلوی بدنه هیچ فرقی با مدل سال قبل ندارد.

گلکسی اس 23 گوشی واقعاً خوش دستی است و سبک بودن آن (وزن 168 گرمی) در کنار چارچوب آلومینیومی باعث شده تا در دست گرفتن این گوشی حس بسیار خوبی داشته باشد. دوربین‌های گلکسی اس 23 در روی کاغذ هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارند و همچنان از همان سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 3 برابر استفاده شده است. با این حال، اکنون می‌توانید ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط کنید که در مقایسه با فیلمبرداری 8K با نرخ 24 فریم گلکسی اس 2 پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هم وضوح و کیفیت بهتری در مقایسه با مدل سال گذشته دارد.

صفحه نمایش 6.1 اینچی گلکسی اس 23 نیز مانند سایر بخش‌ها تقریباً مشابه مدل سال گذشته است و سامسونگ از یک پنل Dynamic AMOLED 2X با وضوح +FHD و نرخ تازه‌سازی متغیر 120 هرتز استفاده کرده است. با این حال، حداکثر روشنایی گلکسی اس 23 در حالت خودکار به 1750 نیت رسیده و این گوشی به همراه دو مدل دیگر سری اس 23، اولین گوشی‌هایی هستند که از شیشه محافظ نسل جدید کورنینگ یعنی گوریلا گلس ویکتوس 2 بهره می‌برند.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23

در بخش قطعات داخلی، سامسونگ بالاخره به درخواست کاربران جهانی پاسخ مثبت داده و تراشه اگزینوس خود را کنار گذاشته است! امسال همه مدل‌های گلکسی اس 23 با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شده‌اند و انتظار می‌رود عملکرد بسیار چشمگیری داشته باشند. میزان حافظه رم 8 گیگابایت است و هیچ گزینه دیگری وجود ندارد،‌ اما برای فضای ذخیره‌سازی داخلی می‌توان از بین سه گزینه 128، 256 و 512 گیگابایت یکی را انتخاب کرد. با توجه به اینکه همانند پرچمدارهای چند سال اخیر سامسونگ، در اینجا نیز هیچ خبری از شیار کارت میکرو اس دی نیست، در هنگام خرید باید به نسخه‌ای که خریداری می‌کنید و میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی آن دقت کافی داشته باشید تا بعداً با مشکل کمبود فضا مواجه نشوید.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23

ظرفیت باتری گلکسی اس 23 با افزایش 200 میلی آمپر ساعتی نسبت به مدل سال گذشته، به 3900 میلی آمپر ساعت رسیده و با توجه به استفاده از پردازنده کم مصرف اسنپدراگون 8 نسل 2 انتظار می‌رود طول عمر خوبی داشته باشد. اما برای قضاوت نهایی باید منتظر تست‌های عملی بمانیم. با وجود افزایش ظرفیت باتری، سامسونگ هیچ تلاشی برای بهبود سرعت شارژ نکرده و کماکان به همان توان 25 وات بسنده کرده است. این در حالی است که شرکت‌های چینی به سمت فناوری شارژ بالای 200 وات پیش می‌روند!

در بخش اتصالات، سامسونگ در پرچمدارهای جدید خود قابلیت اتصال به وای-فای 6E با فرکانس 6 گیگاهرتز و همچنین بلوتوث 5.3 را اضافه کرده که هر دو از جدیدترین فناوری‌های اتصال بی‌سیم هستند.

بررسی کوتاه گلکسی اس 23

با این تفاسیر به نظر می‌رسد تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2، باتری نسبتاً بزرگ‌تر، صفحه نمایش روشن‌تر و اتصال‌های بی‌سیم نسل جدید می‌توانند تنها دلایلی هستند که کاربران گلکسی اس 22 را ترغیب به تعویض گوشی‌هایشان می‌کنند. البته، با توجه به هزینه بالای خرید گوشی در این روزها، تعویض گوشی تنها به خاطر این تغییرات و پیشرفت‌های جزئی شاید چندان منطقی و معقول به نظر نرسد. با این حال، اگر بعد از چند سال قصد خرید یک گوشی جدید را داریم، گلکسی اس 23 می‌تواند یکی از بهترین پرچمدارهایی باشد که می‌توانید تهیه کنید و البته جیب‌تان را هم بیش از حد خالی نمی‌کند!

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا