هاست پرسرعت
تکنولوژی

توضیحات سامسونگ در خصوص حالت «عکاسی ماه» گلکسی اس 23 اولترا

توضیحات سامسونگ در خصوص حالت «عکاسی ماه» گلکسی اس 23 اولترا

در چند روز اخیر، سامسونگ به دلیل ادعاهای مبنی بر جعل عکس‌های ماه در گلکسی اس 23 اولترا، تحت فشار رسانه‌ای قرار گرفته است. همه چیز از آنجا شروع شد که یکی از کاربران انجمن ردیت تصویری تار و بی‌کیفیت از ماه را روی مانیتور خود قرار داده و از فاصله نسبتاً دور با گلکسی اس 23 اولترا از آن عکس گرفت. اما نتیجه بسیار جالب بود و عکسی که گوشی سامسونگ گرفته بود جزئیات بسیار بیشتری از تصویر اصلی داشت! همین آزمایش ساده باعث شد تا خیل انتقادها به سمت کمپانی کره‌ای روانه شده و این شرکت به تقلب و فریب کاربران متهم شود. اکنون، بعد از گذشت چند روز سامسونگ احساس کرده که باید در مورد اتفاق رخ داده به دنیا توضیح دهد.

سامسونگ توضیحی دقیق و فنی از نحوه عملکرد عکاسی ماه در گوشی‌های پرچمدار خود ارائه کرده است. البته، این مقاله مدتی است که به زبان کره‌ای در دسترس بوده و کاری که سامسونگ انجام داده، انتشار نسخه انگلیسی آن است. بر اساس مقاله مذکور، شرکت کره‌ای از سه فناوری Scene Optimizer، AI Deep Learning و Super Resolution در عکاسی ماه استفاده می‌کند. هنگامی که Scene Optimizer فعال بوده و بیش از 25 برابر بزرگنمایی انجام شود، حالت عکاسی ماه فعال می‌شود. در این حالت، موتور یادگیری عمیق هوش مصنوعی (AI Deep Learning engine) که از قبل با انواع شکل‌ها و جزئیات ماه آموزش داده شده است، می‌تواند ماه را تشخیص داده و سپس به کمک فناوری Super Resolution و با پردازش چند فریمی، کیفیت عکس نهایی را افزایش دهد.

عکاسی ماه گلکسی اس 23 اولترا

چیزی که باید توجه داشت این است که استفاده از چنین فناوری‌هایی اصلاً موضوع جدیدی نیست. سامسونگ از زمانی که در گلکسی اس 20 اولترا برای اولین بار زوم فضایی 100 برابری (100x Space Zoom) را معرفی کرد، همین کار را انجام داده و مطمئناً تنها تولید کننده گوشی نیست که از این نوع پردازش‌ها استفاده می‌کند.

عکاسی ماه گلکسی اس 23 اولترا

بنابراین عکس‌هایی که گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از ماه می‌گیرند از نظر فنی جعلی نیستند، بلکه با استفاده از هوش مصنوعی بهبود یافته‌اند. در واقعیت، شما تصویر نهایی را از لنز و سنسور گوشی خود دریافت نمی‌کنید، بلکه نتیجه به دست آمده حاصل از موتور پردازشی گوشی است. در حقیقت نمی‌توان چیزی غیر از این را هم از یک گوشی هوشمند انتظار داشت. برای گرفتن یک تصویر مناسب از ماه، به یک لنز بزرگ، سه پایه و یک دوربین اختصاصی گران قیمت نیاز است و گوشی هوشمند بدون داشتن این تجهیزات چگونه می‌تواند تنها به کمک سنسورهای دوربین و لنزهای خود عکس‌هایی واضح از ماه ثبت کند؟!

به هر حال، بحثی که آغاز شده مطمئناً به این زودی‌ها پایان نخواهد پذیرفت و رویکرد سامسونگ در عکاسی از ماه و نوع تبلیغاتی که روی آن انجام داده، محل اختلاف نظر خواهد بود. نظر شما چیست؟ آیا استفاده از انواع ترفندهای نرم افزاری و موتور هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس‌ها را روشی درست و اصولی می‌دانید یا معتقدید که چنین کاری تقلب است؟ می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها در ذیل همین مطلب با ما و دیگر خوانندگان دیجی رو در میان بگذارید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا