هاست پرسرعت
تکنولوژی

تولید بتن اکسپوز با کیفیت و مقرون به صرفه در شرکت آشیان نو

تولید بتن اکسپوز با کیفیت و مقرون به صرفه در شرکت آشیان نو

بتن یکی از کاربردی ترین و مهم ترین مصالح ساختمانی است که از دیرباز استفاده می شود. با پیشرفت علم و افزودن مواد دیگری همچون الیاف پلیمری و طبیعی به بتن محصول جدیدی به نام بتن اکسپوز یا بتن نما تولید شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

اما در تولید بتن اکسپوز با کیفیت انتخاب ترکیب مواد و اختلاط اکسپوز اهمیت بسیاری دارد. شاید بگویید مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز که مانند بتن معمولی است اما باید در نظر داشته باشید که میزان موادی که برای تولید بتن اکسپوز استفاده می شود نکته ای است که باید رعایت شود تا بتن اکسپوز با کیفیت تولید شود.

در واقع باید مراقب بود تا در اصطلاح پدیده آب اندازی و جدا شدن آب از بتن اتفاق نیافتد و این به نسبت آب به سیمان بستگی دارد. طرح اختلاط بتن اکسپوز با حساسیت بالایی انجام میشود در واقع یکسان سازی در مواد اولیه کمک بسیاری در رسیدن کیفیت مطلوب دارد. اما باید در نظر داشته باشید با هزینه های تمام شده کیفیت های مختلفی در بازار عرضه می شود بنابراین باید هنگام خرید و سفارش بتن اکسپوز این نکته را لحاظ کنید.

یکی از موارد دیگر که کیفیت ساخت بتن را بیان می کند ظاهر و رنگ بتن است. استفاده از قالب مناسب و چگونگی ساخت بتن اکسپوز تاثیر بسزایی در کیفیت سطح بتن دارد. قالب های مختلفی از جمله قالب های فلزی، چوبی، فایبرگلاس  و … برای تولید بتن اکسپوز استفاده می شود.

نکته دیگری که کیفیت و قوام بتن اکسپوز حفظ شود، باید مواد اولیه ساخت بتن اکسپوز را قبل از ورود به مرحله تولید ارزیابی شوند . در صورت تایید کیفیت مواد اولیه و عدم وجود مشکل به خط تولید بتن اکسپوز وارد شوند در غیر این صورت نتیجه کار مطلوب نخواهد . این نکته مهم نیز در تولید بتن اکسپوز توسط شرکت آشیان نو رعایت شده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

روش های ساخت بتن اکسپوز

تولید بتن اکسپوز  به دو روش انجام می شود. اولین روش پنل های پیش ساخته و دومین روش اجرای بتن اکسپوز در محل پروژه است. همانطور که قبلا هم گفتیم باید سطح بتن یکدست و بدون برجستگی یا فرورفتگی باشد و این زمانی اتفاق می افتد که بتن اکسپوز در زمان تولید به خوبی هم زده شود تا سطحش صاف و یکدست شود.

به طور کلی در مرحله اول سیلیس با آب مخلوط می شود. باید این مواد را به صورتی که دوغاب ایجاد شود با هم مخلوط کنیم. در مرحله بعد باید مواد اولیه دیگر را اضافه کنیم. پس از این عمل اختلاط بتن اکسپوز شروع خواهد شد. مواد خشک هم به صورت جداگانه باهم مخلوط شده و سپس تمامی مواد با هم ترکیب می شوند.

ساخت پنل پیش ساخته بتن اکسپوز

بتن اکسپوز پیش ساخته طبق توضیحات دوغابی که از ترکیب سیلیس و آب درست شد را با مواد خشک مانند سیمان، آهک، ماسه، ریزدانه که باهم مخلوط شده اند را ترکیب می کنند، ساخته میشود.

برای بدست آمدن موادی یک سطح باید مواد تر و خشک را برای مدت مشخص با میکسر با هم مخلوط کنند تا عمل اختلاط به درستی انجام شود و تمامی مواد و ذرات با هم مخلوط شوند. سپس مواد ساخته شده را در قالب های مشخص که تراز هستند ریخته و با ویبره حباب های موجود در مواد خارج می شود. در مرحله بعدی باید بتن های ساخته شده را در شرایط مناسب خشک کنند تا برای استفاده آماده شوند.

قالب های استفاده شده باید برای خط برش مناسب باشند یعنی بتوان بعد از محکم شدن و سفت بتن اکسپوز در قالب، آن را برش بزنیم و استفاده کنیم. میزان رطوبت محیط و درجه حرارت از موارد مهمی است که حتما باید بررسی شود. به این ترتیب بتن پیش ساخته با کیفیت ساخته می شود.

بتن اکسپوز در محل انجام پروژه

علاوه بر استفاده از بتن پیش ساخته بتن اکسپوز می توان بتن اکسپوز را در محل پروژه نیز اجرا کرد . که به دو روش قابل انجام است.

1. استفاده از روش قالبی و اجرا در محل پروژه

2. اجرای پروژه با روش بالارونده بتن اکسپوز

هر کدام از روش های فوق را به اختصار توضیح خواهیم داد.

تولید بتن اکسپوز با کیفیت و مقرون به صرفه در شرکت آشیان نو

روش قالب بندی بتن اکسپوز

در این روش باید قالب بندی با قالب هایی که تحمل وزن بتن را دارند  مطابق ساختار سازه انجام شود و بعد از آن بتن ریزی در قالب ها انجام میشود. حتما باید استحکام قالب ها قبل از شروع کار چک شود تا با فشار بتن فرم خود را از دست ندهند.

روش بالارونده اجرای بتن اکسپوز

در روش بالا رونده قالب بندی از پایین ترین قسمت سازه یا طرح شروع خواهد شد. زمانی که قالب بندی انجام شد بتن ریزی صورت میگرد و پس از خشک شدن این قسمت، قسمت های بعدی قالب بندی و بتن ریزی می شوند تا به طور کامل انجام شود. از روش بالارونده بیشتر برای دیوارهای بلند استفاده می کنند. سرعت انجام کار در این روش بالاست البته با رعایت کیفیت اجرا.

برای اجرای پروژه های کف بیشتر از روش بتن پیش ساخته استفاده میشود که مقرون به صرفه تر هست . اما باز هم با توجه به شرایط پروژه روش مناسب استفاده خواهد شد.

به هر حال پروژه به هر روشی که اجرا شود باید کیفیت را در اولویت قرار داد . کیفیت بتن اکسپوز ابتدا به مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن بستگی دارد چرا که ممکن است مواد اولیه در طول زمان دچار تغییر شوند و کیفیت بتن را کاهش دهند.

در واقع همین نکات ریز و البته مهم در تولید بتن اکسپوز می تواند تعیین کننده کیفیت بتن اکسپوز باشد. شما با بررسی نمونه پروژه های اجرا شده توسط شرکت آشیان نو متوجه کیفیت بتن اکسپوز تولید شده و دقت و ظرافت در پیاده سازی آن شوید. برای ارتباط با شرکت آشیان نو تولید کننده بتن اکسپوز با کیفیت و مقرون به صرفه به آدرس وب سایت ashiano.com مراجعه کنید.

این مقاله از وبسایت https://ashiano.com برگرفته شده است.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا