هاست پرسرعت
تکنولوژی

زندگینامه نیکولا تسلا؛ مردی از جنس الکتریسیته

زندگینامه نیکولا تسلا؛ مردی از جنس الکتریسیته

نیکولا تسلا را می‌توان یکی از بزرگترین مخترعان تاریخ دانست زیرا توانست در زمینه‌ی توسعه سیستم‌های الکتریکی جریان متناوب به پیشرفت‌های زیادی برسد و میدان دوار مغناطیسی را کشف کند که پایه‌ای بود برای ظهور اساس ماشین آلاتی که با استفاده از جریان AC کار می‌کنند.

با دیجی قلم همراه باشید تا یا این مخترع بیشتر آشنا شویم.

خلاصه زندگی نیکولا تسلا

نیکولا در ماه جولای سال 1856 در منطقه‌ای که امروزه کشور کرواسی نام گرفته چشم به جهان گشود. سال 1884 بود که به کشور ایالات متحده‌ی آمریکا مهاجرت کرد و مدتی را در کنار توماس ادیسون گذراند و بعدها از وی جدا شد تا به دنبال هدف خودش برود. وی چند مورد از اختراعاتی که به اسم خودش ثبت کرده بود را برای به‌دست آوردن پول به جرج وستینگهاوس فروخت. یکی از اختراعات وی که کویل تسلا نام دارد و هنوز در صنعت رادیویی از آن استفاده می‌شود در سال 1891 اختراع شد و نهایتاً در 7 ژانویه سال 1943 در شهر نیویورک از دنیا رفت.

اوایل زندگی تسلا

نیکولا در خانواده‌ی نسبتاً پر جمعیتی به دنیا آمد و پنج خواهر و برادر داشت. یکی از دلایلی که باعث شد وی تبدیل به یک مخترع و دانشمند در زمینه‌ی برق شود مادر وی بود. مادرش Djuka Mandic نام داشت و در اوقات فراغت خود علاقه داشت تا وسایل برقی کوچک بسازد. نیکولا از مادر خود الهام می‌گرفت و همین اتفاق از او یک مخترع بزرگ ساخت.

پدر نیکولا،Milutin Tesla یک کشیش بود و سعی میکرد که پسرش نیز همانند خودش به روحانیت روی بیاورد ولی نیکولا به شدت در جستجوی علم بود. تسلا به تحصیل خود ادامه داد و با علاقه نیز در این راستا پیش می‌رفت. وی در دانشگاه پراگ تحصیل کرد و بعد به شهر بوداپست رفت.

در این زمان بود که ایده‌ی موتور القایی به ذهنش رسید و چندین سال برای اجرایی کردن آن تلاش کرد ولی در نهایت برای این که بتواند از امکانات بروزتر و بهتری استفاده کند در سن 28 سالگی به کشور ایالات متحده‌ی آمریکا مهاجرت کرد.

دیجی قلم؛زندگینامه نیکولا تسلا،مردی از جنس الکتریسیته

مخترع مشهور

وی با ظاهری بسیار ساده پا به مهد علم و تکنولوژی روز دنیا یعنی آمریکا گذاشت و مدتی را در کنار توماس ادیسون و با کار بر روی جریان‌های DC گذراند. ادیسون و تسلا تمام وقت بر روی اختراعات خود کار می‌کردند تا جایی که گفته می‌شود به دلیل تلاش‌های تسلا بود که هر دو به موفقیت رسیدند.

بعد از گذشت مدتی تسلا از ادیسون جدا شد و برای خودش شرکتی الکترونیکی تأسیس کرد و کار بر روی جریان AC را آغاز کرد. در طول مسیر موفقیت تسلا زمان‌هایی بوده که به عنوان یک کارگر کار کرده تا پول برای تحقق ایده‌های خود به‌دست بیاورد. همچنین نیکولا تسلا برای این که به موفقیت برسد نیاز به سرمایه گذاران داشت و برای جذب آن‌ها تلاش‌های زیادی می‌کرد.

در کنار تحقیق بر روی این نوع جریان برق تسلا دست به اختراعات دیگری نیز زد مانند سیم‌های انتقال دهنده‌ی AS، کنترل از راه دور، میدان مغناطیسی، کشف و توسعه‌ی فناوری راداری و …

مرگ و میراث

دیجی قلم؛زندگینامه نیکولا تسلا،مردی از جنس الکتریسیته

در طول زمان وی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد. بارها با شکست مواجه شد ولی به راه خود ادامه می‌داد. در برخی از زمان‌ها مخصوصاً جنگ جهانی دوم گفته می‌شد در حال کار بر روی ساخت یک پرتو مرگبار است ولی هیچگاه این اتفاق رخ نداد. نیکولا در سن 86 سالگی و در شرایط بسیار بدی از دنیا رفت. به گفته‌ی تاریخ نگاران وی در فقر و بدبختی از دنیا رفت.

از زندگی نیکولا تسلا تاکنون چندین کتاب، فیلم و سریال ساخته شده و بسیاری از زندگی و کارهای او برای رسیدن به اهداف خود الگو گرفته‌اند.

نظر شما درباره نیکولا تسلا چیست؟

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا