هاست پرسرعت
تکنولوژی

پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 معرفی شد

پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 معرفی شد

کوالکام به تازگی از تراشه پردازشی میان‌رده جدید خود با نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 رونمایی کرده است. جالب اینجاست که نه از اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 خبری شد و نه از اسنپدراگون 7 نسل 2! بلکه کوالکام تصمیم گرفته بعد از اسنپدراگون 7 نسل 1 به سراغ مدل اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 برود و البته این شیوه نامگذاری احتمالاً برای هماهنگ کردن آن با سری پرچمدار اسنپدارگون 8 است. حتی پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 هم به شکل گسترده‌ای وارد بازار نشد و تنها در تعداد انگشت شماری از گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفت. روندی که امیدواریم با مدل جدید تغییر کرده و شاهد عرضه گوشی‌های میان‌رده قدرتمندی با این پردازنده باشیم.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 نوید بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی را می‌دهد. پردازنده مرکزی این تراشه (CPU) از هسته اصلی Kryo با فرکانس 2.91 گیگاهرتز استفاده می‌کند و در کنار آن به سه هسته متوسط و 4 هسته کم مصرف مجهز شده است. بنابراین، نوع چینش هسته‌ها به صورت 1 + 3 + 4 است. به گفته کوالکام، این تراشه پردازشی جدید در مقایسه با اسنپدراگون 7 نسل 1 بیش از 50 درصد عملکرد بهتری خواهد داشت.

از طرف دیگر، یک چیپ گرافیکی از برند ادرنو (Adreno) که مدل دقیق آن اعلام نشده، وظیفه پردازش گرافیکی را بر عهده داشته و نوید بهبود عملکرد 2 برابری را می‌دهد. همچنین، در حدود 13 درصد نیز کم مصرف‌تر خواهد بود.

همانطور که معمولاً از کوالکام دیده‌ایم، این شرکت در معرفی تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 هیچ اشاره‌ای به مشخصات دقیق CPU یا GPU نکرده است. اما خبر خوب این است که دستگاه‌های مبتنی بر این پردازنده جدید تا کمتر از یک ماه دیگر وارد بازار خواهند شد و نیاز نیست زیاد منتظر بمانیم.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2

از سایر ویژگی‌های پلتفرم جدید کوالکام می‌توان به مواردی همچون Auto Variable Rate Shading اشاره کرد که بازی‌ها را در پس‌زمینه با وضوح پایین پردازش کرده اما در صفحه نمایش آن‌‌ها را با وضوح بالا نمایش می‌دهد تا به این صورت در مصرف انرژی و منابع سخت افزاری صرفه‌جویی شود. همچنین، قابلیتی به نام Volumetric Rendering نیز وجود دارد که برای اولین بار در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شده بود.

پردازشگر سیگنال تصویر یا همان ISP نیز در اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 تقویت شده است. کوالکام در این تراشه جدید از پردازشگر 18 بیتی Triple ISP استفاده کرده که برای بهبود عکاسی در نور کم از ترفند ادغام 30 تصویر در یک تصویر استفاده می‌کند. پشتیبانی از سنسورهای دوربین 200 مگاپیکسلی و همچنین فیلمبرداری HDR با نوردهی سه‌گانه از دو دوربین به طور همزمان نیز از دیگر ویژگی‌های پردازشگر سیگنال تصویر اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 هستند.

علاوه بر همه این‌ها، در زمینه هوش مصنوعی نیز شاهد بهبودهایی هستیم و موتور هوش مصنوعی کوالکام بهبود عملکرد 2 برابری و 40 درصد صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری در هر وات را ارائه می‌دهد.

برای اتصالات نیز، اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 از مودم فایو جی اسنپدراگون ایکس 62 با حداکثر سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند. مهم‌تر از آن، گوشی‌های میان‌رده‌ای که از این تراشه استفاده می‌کنند، بالاخره می‌توانند از ویژگی 4G/5G Dual-Sim Dual Active (DSDA) استفاده کنند (استفاده همزمان از دو سیم کارت به صورت فایو جی و فور جی).

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا